این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    اندازه گیری تعداد افرادی که چیزی یاکسی را دوست دارند

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    اندازه گیری تعداد افرادی که چیزی یاکسی را دوست دارند را از این سایت دریافت کنید.

    افراد دوست داشتنی چه ویژگی‌هایی دارند

    تصور می‌شود که افراد دوست داشتنی خوش چهره، به شدت اجتماعی و به شکل عجیبی باهوش هستند. اما در واقعیت، دوست داشتنی بودن با هوش هیجانی در ارتباط است.

    افراد دوست داشتنی چه ویژگی‌هایی دارند

    میترا دانشور به‌روزرسانی: آذر 1397 ۸ دقیقه

    کاریزما

    ۴۱اشتراک‌گذاری

    بسیاری از افراد تسلیم این باور اشتباه می‌شوند که دوست داشتنی بودن ناشی از ویژگی‌های ذاتی و غیرآموختنی است که فقط تعداد محدودی از افراد خوش‌شانس از آن بهره‌مند هستند. همچنین تصور می‌شود که افراد دوست داشتنی خوش چهره، به شدت اجتماعی و به شکل عجیبی باهوش هستند. اگرچه ممکن است به راحتی این باور را بپذیرید، اما در واقعیت، دوست داشتنی بودن تحت کنترل شماست و با هوش هیجانی در ارتباط است.

    راهنمای مطالعه نمایش

    در مطالعه‌ای که توسط دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، شرکت‌کنندگان بیش از ۵۰۰ صفت را براساس اهمیت‌شان برای دوست داشتنی بودن، رتبه‌بندی کردند. صفت‌هایی که در بالاترین رتبه قرار گرفتند، هیچ ارتباطی با اجتماعی بودن، هوش یا جذابیت (ویژگی‌های درونی) نداشتند. بلکه بالعکس، مهم‌ترین صفات صمیمیت، شفافیت و ظرفیت درک دیگران بودند. این صفات و صفت‌های مشابه‌ آنها، توصیف‌کننده‌ی افرادی هستند که در بُعدِ اجتماعیِ هوش هیجانی، مهارت دارند. داده‌های تحقیقاتی به‌دست آمده از بیش از نیم میلیون نفر نشان می‌دهد که افراد دارای چنین مهارت‌هایی نه تنها به شدت دوست داشتنی هستند، بلکه نسبت به افرادی بدون این مهارت‌ها، عملکرد بسیار بهتری دارند. براساس مطالعات مختلف، رفتارهای کلیدی‌ای که افراد دارای هوش هیجانی بالا از خود نشان می‌دهند و باعث می‌شود که دوست داشتنی باشند، ۱۳ مورد هستند که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

    ۱. سؤال می‌پرسند

    بزرگ‌ترین مشکلات افراد در زمان گوش دادن این است که بیش از حد به آنچه که می‌خواهند بگویند یا اینکه چگونه صحبت طرف مقابل بر آنها اثر می‌گذارد، توجه می‌کنند و در نتیجه نمی‌توانند آنچه که گفته شده را بشنوند. اگرچه کلمات با صدای بلند و به شکل واضح بیان شده‌اند، معنا از دست رفته است.

    یک راه ساده برای جلوگیری از این مشکل، پرسیدن سؤال‌های متعدد است. دیگران دوست دارند که بدانند شما به آنها گوش می‌کنید و سؤالی ساده برای شفاف‌سازی نشان می‌دهد که نه تنها شما به آنها گوش می‌دهید، بلکه آنچه که می‌گویند برای‌تان اهمیت دارد. شاید تعجب کنید که با سؤال پرسیدن تا چه حد احترام و قدردانی به دست می‌آورید.

    حتما بخوانید: تقویت مهارت گوش دادن؛ ۱۰ اصلی که شما را تبدیل به شنونده سراپا گوش می‌کند

    ۲. موبایل خود را کنار می‌گذارند

    هیچ چیز بیشتر از پیامک زدن در وسط گفتگو یا حتی نگاهی سریع به موبایل‌تان، طرف مقابل را ناراحت نمی‌کند. زمانی که در حال گفتگو هستید، تمام انرژی خود را برای آن بگذارید. با این کار متوجه خواهید شد که گفتگوها تا چه حد لذت‌بخش و حتی مؤثر هستند.

    ۳. صادق هستند

    افراد دوست داشتنی صادق هستند. صداقت و راستگویی برای دوست داشتنی بودن بسیار مهم است. هیچ کس فردی شیاد و متقلب را دوست ندارد. مردم جذب کسانی می‌شوند که صادق هستند، چرا که می‌دانند می‌توانند به آنها اعتماد کنند. وقتی نمی‌دانید که طرف مقابل چطور آدمی است و واقعا چه احساسی دارد،‌ نمی‌توانید او را دوست داشته باشید.

    افراد دوست داشتنی خودشان را می‌شناسند. آنها به اندازه‌ی کافی اعتماد به نفس دارند که خود واقعی‌شان را به دیگران نشان دهند. با تمرکز بر اینکه چه چیز به شما به عنوان یک نفر انگیزه می‌دهد و باعث خوشحالی‌تان می‌شود، به فردی دلچسب تبدیل می‌شوید،‌ نه اینکه تلاش کنید تا دست به انتخاب‌هایی بزنید که فکر می‌کنید باعث می‌شود دیگران شما را دوست داشته باشند.

    حتما بخوانید: چرا صداقت داشتن مهم است

    ۴. قضاوت نمی‌کنند

    اگر می‌خواهید دوست داشتنی باشید، باید ذهنی باز داشته باشید. ذهن باز شما را به فردی خوش‌برخورد و دلچسب در ذهن دیگران تبدیل می‌کند. هیچ کس نمی‌خواهد با کسی گفتگو کند که متعصب است و حاضر به شنیدن نیست.

    داشتن ذهن باز در محیط کار بسیار مهم است، چرا که که خوش‌برخوردی به معنای دسترسی به ایده‌های جدید و دریافت کمک است. برای از بین بردن افکار قبلی و قضاوت‌های‌تان، باید جهان را از چشم دیگران ببینید. اینکار به معنای این نیست که باید آنچه که باور دارند را باور کنید یا از رفتارشان چشم‌پوشی کنید، بلکه باید تا حدی قضاوت را کنار بگذارید که بتوانید آنها را واقعا درک کنید. تنها با این کار می توانید به آنها اجازه دهید که خودشان باشند.

    حتما بخوانید: جزئیاتی که مردم بر اساس آنها شخصیت شما را قضاوت می‌کنند

    ۵. به دنبال جلب توجه نیستند

    مردم از کسانی که تشنه‌ی توجه هستند، بیزارند. نیازی نیست شخصیتی بزرگ و برونگرا داشته باشید تا دوست داشتنی به نظر برسید. بلکه برخورد دوستانه و باملاحظه چیزی است که برای به دست آوردن دل دیگران نیاز دارید. به جای تلاش برای اینکه به افراد نشان دهید که مهم هستید، وقتی به شکل دوستانه، مطمئن، و مختصر و مفید برخورد می‌کنید، متوجه می‌شوید که آنها کاملا به شما توجه می‌کنند. افراد سریع متوجه نگرش شما می‌شوند و به نگرش صحیح بیشتر از آنچه که شما فکر می‌کنید، جذب می‌شوند.

    وقتی که مورد توجه قرار می‌گیرید، مثلا زمانی که برای دستاوردی تشویق می‌شوید، از افرادی تشکر کنید که برای کمک به شما تلاش کرده‌اند تا به اینجا برسید. شاید این کار کلیشه‌ای به نظر برسد، اما اگر صادقانه آن را انجام دهید، نشان می‌دهد که شما فردی قدرشناس و متواضع هستید. این دو صفت به شدت با دوست‌ داشتنی بودن در ارتباطند.

    ۶. باثبات هستند

    وقتی افراد به شما مراجعه می‌کنند، دوست دارند بدانند که با چه کسی سروکار دارند و انتظار چه پاسخی خواهند داشت. برای اینکه باثبات باشید، باید قابل اتکا باشید و حتی این اطمینان را به طرف مقابل‌تان بدهید که در صورتی که از نظر روحی دچار تغییر شوید، برخوردتان با دیگران تغییر نخواهد کرد.

    برای تهیه مجموعه صوتی «جذابیت و کاریزما» کلیک کنید

    ۷. از زبان بدن به شکل مثبت استفاده می‌کنند

    منبع : www.chetor.com

    بهترین تست های شخصیت شناسی به ترتیب رتبه بندی

    در این مطلب تست های شخصیتی ای را که بیشتر از همه قابل قبول و دارای اعتبار علمی ست و در روانشناسی کاربرد دارد، میخوانید

    در این لیست می خواهیم تست های شخصیتی را که بیشتر از همه قابل قبول و دارای اعتبار علمی هستند و در روانشناسی کاربرد دارند را مورد بررسی قرار دهیم. تست های شخصیت زیرمجموعه مباحث روانشناسی شخصیت هستند.

    قبل از اینکه به لیست برسیم در اینجا تاریخچه کوتاهی از تست های شخصیتی ارائه می گردد.

    بیشتر بخوانید: اختلالات شخصیت چه هستند؟

    تاریخچه تست شخصیت

    در حدود ۴۶۰ سال قبل از میلاد مسیح، بقراط اظهار داشت که انسان ها دارای شخصیت هستند، شخصیتی که از چهار حالت متمایز تشکیل شده است. وی گفت که هر ویژگی که در افراد حاکم تر باشد، حالت آن ها و در نتیجه شخصیت منحصر به فرد آن ها را تعیین می کند.

    در سال ۱۸۷۹، ویلهلم وونت نه تنها “پدر روانشناسی” بود، بلکه اولین کسی شد که تمایز واضحی بین بدن انسان و نظریه شخصیتی انسانی قائل شد.

    ظهور رویکرد روانی-حرکتی (سایکودینامیک) در اواخر دهه ۱۸۰۰ منجر به تغییر شدیدی در شیوه ای که شخصیت را در موقعیت های اجتماعی و با گروهی از افراد مشاهده و درک می شد، گردید.

    زیگموند فروید، بنیانگذار رویکرد سایکودینامیک، نشان داد که شخصیت ما بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که در ابتدا مطرح شده بود و رفتار و شخصیت ما توسط محرک ها و نیازهای ذاتی مان هدایت می شود.

    کارل جانگ، عنوان کرد که تنها چهار تیپ متفاوت در شخصیت انسان وجود دارد: حس کردن، شهود، تفکر و احساس که همه بر شخصیت ما تأثیر می گذارند. دهه ۱۹۰۰ به افزایش علاقه به آزمایش، ارزیابی و دسته بندی کردن شخصیت به خصوص در محیط کار منتهی شد.

    برگه اطلاعات شخصی Woolworth اولین تست شخصیتی مدرن بود که اختراع شد. این برگه توسط ارتش ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت تا تشخیص دهد که کدامیک از سربازان جدید مستعد بروز وحشت و اضطراب حاصل از صدای انفجار هستند.

    از زمان تست شخصیت در سال ۱۹۰۰، ارزیابی های شخصیتی و نظریه های شخصیت انسانی به سرعت افزایش یافته است. اکنون مردم با آزمون های شخصیتی مانند تست مایرز-بریگز (Myers-Briggs) ،تست ۱۶ شخصیت، تست پنجِ بزرگ و تست های مختلف ضریب هوشی آشنا هستند و بهترین روانشناسان و روانپزشکان از این تست های شخصیت شناسی استفاده می کنند.

    مطب پزشک روانشناس مورد نظرتان را آنلاین رزرو کنید

    به صفحه پزشکان روانشناسی درمانکده بروید و زمان مراجعه به مطب پزشک دلخواهتان را آنلاین انتخاب کنید.

    دریافت نوبت روانشناسی

    حال بدون معطلی بیشتر، به سراغ بهترین تست های شخصیتی به ترتیب رتبه بندی می رویم:

    تست شخصیتی DiSC

    وبسایت: DiscProfile.com

    نمایه  شخصیتی DiSC که در سال ۱۹۴۰ توسط Walter Clark معرفی شد، برای اندازه گیری تسلط، تأثیر گذاری، پایداری و وجدان طراحی شده بود.

    این پرسشنامه عمدتاً برای استفاده سازمانی ایجاد شده بود و می توانست برای رهبری و توسعه مدیریت، آموزش مدیریت، آموزش فروش، مدیریت ناسازگاری ها و تعارض ها، تشکیل گروه، خدمات مشتری، ارتباطات و مربیگری شغلی مورد استفاده قرار بگیرد.

    ارزیابی DiSC شامل ۲۸ سؤال است که در آن شرکت کننده برای هر سؤال کلمات دارای بیشترین و کمترین تناسب با شخصیتش را انتخاب می کند. ارزیابی DiSC به گونه ای طراحی شده که به راحتی قابل استفاده، اجرای آن آسان و برای همه قابل استفاده باشد.

    قیمت های این ارزیابی، بسته به نوع تست ها، اندازه و نوع نفرات و تعداد افرادی که تست به آن ها سپرده می شود، متفاوت است.

    پرسشنامه ۱۶ عامل شخصیتی

    وبسایت : OpenPsychometrics.org

    پرسشنامه ۱۶ عامل شخصیتی (۱۶PF) اولین بار توسط تاتسوکا، کتل و ایبر  در سال ۱۹۴۹ منتشر شد، هرچند از آن زمان تا کنون ملحقات بیشتری به آن ها افزوده شده است. این پرسشنامه مبتنی بر ویژگی های شخصیتی پیشنهادی Allports 4000 است که کتل برای طراحی این ابزار (پرسشنامه) تعداد آن را به ۱۷۱ عدد و سپس به ۱۶ عدد کاهش داد.

    این پرسشنامه برای سنجش رفتار های عادی طراحی شده است و می تواند برای پیشرفت شغلی، انتخاب کارمندان، کمک های زناشویی و مشاوره استفاده شود. اما این پرسشنامه چند معرف بالینی دارد.

    این پرسشنامه خونگرمی، استدلال، ثبات عاطفی، تسلط، سرزندگی، آگاهی از قوانین، جسارت اجتماعی، حساسیت، هوشیاری، حواس پرتی، حریم خصوصی، دلهره و تشویش، قبول تغییر، اعتماد به نفس، کمال گرایی و تنش را اندازه گیری می کند.

    پرسشنامه به گونه ای طراحی شده است که توسط افراد ۱۶ سال و بالاتر قابل استفاده است.

    نسخه کاغذ و مدادی آن ۳۰-۳۵ دقیقه طول می کشد، نسخه رایانه ای/ آنلاین آن ظرف مدت ۳۰ دقیقه تکمیل می شود.

    [sibwp_form id=1]

    پرسشنامه شخصیتی: مدل ساختار شخصیتی HEXACO

    وبسایت : Hexaco.org

    مدل HEXACO در سال ۲۰۰۰ طراحی شد تا برخی از ابعاد شخصیتی و تفسیر های نظری را که در مطالعات اولیه مشخص شده بود، ارزیابی کند.

    این مدل شش بعد اصلی شخصیت را اندازه گیری می کند، یعنی: صداقت، فروتنی، احساسات، برون گرایی، سازگاری، وجدان کاری، میزان قبول تغییرات.

    این پرسشنامه از ۲۰۰ سوال برای ارزیابی کامل و یا ۱۰۰ سوال برای ارزیابی کوتاه تر(نصفه)، تشکیل شده است.

    همچنین HEXACO 60 برای وقتی که زمان کم باشد نیز مناسب است. برای اطلاعات بیشتر در مورد دسترسی و قیمت گذاری، به وب سایت HEXACO مراجعه نمایید.

    پرسشنامه شخصیتی تجدید نظر شده NEO

    وبسایت : Acer.edu.au

    در سال ۱۹۷۰ توسط کاستا و مککر طراحی شد و بعداً در سال ۲۰۰۵ نهایی شد، پرسشنامه تجدید نظر شده شخصیت (NEO (NEO-PI-R برای اندازه گیری و ارزیابی ویژگی های شخصیتی پنجِ بزرگ که در مدل پنج عاملی بیان شده است . یعنی: میزان پذیرش تجربیات جدید، وجدان کاری، برون گرایی، سازگاری و روان رنجوری طراحی شد.

    این پرسشنامه همچنین دارای شش زیرشاخه از هر یک از این پنج صفت است، به عنوان مثال روان رنجوری که خود شامل اضطراب، خصومت، افسردگی، خودآگاهی، تحریک پذیری و آسیب پذیری در برابر استرس است. ولی شاخه های برون گرایی خونگرمی، اجتماعی بودن، جسارت، میزان فعالیت، فعالیت های هیجانی و احساسات مثبت بودن، هستند.

    این پرسشنامه در اصل برای بزرگسالان طراحی شده اما نشان داده شده که برای سنین جوان تر نیز کارایی دارد.

    این پرسشنامه برای مشاوران، روانپزشکان، روانشناسان، مربیان و پزشکان قابل استفاده است، همچنین چندین سال در سازمان ها به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گرفته است.

    منبع : www.darmankade.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 14 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید