این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    اگر در تمام نیمکت های یک کلاس دو دانش آموز نشسته باشند بین نیمکت و تعداد دانش آموزان تناسب وجود دارد

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    اگر در تمام نیمکت های یک کلاس دو دانش آموز نشسته باشند بین نیمکت و تعداد دانش آموزان تناسب وجود دارد را از سایت نکس اسکرین دریافت کنید.

    موضوع : نسبت و تناسب درصد

    ا هداف فصل 5 1 - یافتن نسبت بین اجزای مختلف یک مجموعه 2- حل مسئله های مربوط به تناسب 3-تبدیل نسبت های کسری به عددی 4-برقراری ارتباط بین نسبت و کسر ( تفاوت

    موضوع : نسبت و تناسب درصد

    تفاوت نسبت و  كسر را بداند.كسر واحد دارد نسبت واحد نداردكسر تقسيم كردن استتناسب مقايسه بين دو چيز استدو كسر هر دو (صورت و مخرج) از يك جنس هستند   در نسبت خيركسر را نمي توان جابجا كرد (صورت و مخرج)        در نسبت جابجايي وجود داردوقتي نسبت ها توالي پيدا كنند (جدول) تناسب نام دارد.در نسبت ارتباط منطقي (عددي) وجود دارد تناسب نام دارد.فعالیت پیشنهادی صفحه 811- ابتدا به صورت ملموس نسبت نیمکت ها به دانش آموز یا بر عکس را بپرسیم ( نسبت دانش آموز به نیمکت 3 به 1 است). دانش آموزان بصورت 3 نفری بنشینند.از صفحه ی عنوانی بعنوان ایجاد انگیزه استفاده کنیم.2- دو دانش آموز 3 مداد داشته باشد 4 دانش آموز 6 تا الی آخر ( بصورت دست ورزی)3- از دانش آموزان بخواهیم نسبت هایی که دیده اند را بیان کنند. از مثال های گوناگون پیرامون خودشان مثال هایی زده شود. ( از تصاویر کتاب پنجم هم می توان استفاده کرد)می توان از مثال دانش آموز- مداد- کتاب استفاده کرد. ۱۲۳ 1 دانش آموز 2 کتاب و 3 مداد ( نسبت های سه تایی)2 دانش آموز 4 کتاب و 6 مدادفعالیت پیشنهادی صفحه ی 82مثال کتاب برای دانش آموزان ملموس نیستبرای این کار باید نسبت های ملموس مثال زده شود.با استفاده از خودکار و مدادهای رنگی مثال می زنیم سه دانش آموز که نشسته اند را انتخاب می کنیم به حمید 1 مداد به مجید 2 مداد نسبت های حمید به محید چند به چند است؟  یک بار هم مجید را 3 خودکار می دهیم و سعید را 4 خودکار می دهیم حالا می پرسیمنسبت نوشت افزار مجید به سعید چند به چند است؟این نسبت ها را به طور متوالی افزایش می دهیم یعنی حمید را 2 مداد و مجید را 4 مداد به همین ترتیب تا آخرمی پرسیم حالا که حمید 2 مداد دارد مجید چند مداد دارد؟باز می پرسیم اگر مجید 6 خودکار داشته باشد سعید چند خودکار دارد؟حالا که مجید 6 خودکار دارد سعید باید چند خودکار داشته باشد؟ 8 خودکارمدادهای حمید را به 3 تبدیل می کنیم و می پرسیم حالا مجید باید چند مداد داشته باشد؟6تا مداد را جلویش میگذاریم حالا می بینیم نسبت های مداد و خودکار یکی شده است.حالا مجید در مقابل 6 مداد 6 خودکار دارد و این نسبت بین هر سه نفر برقرار است.می شود 3 و 6 و 8 و جدول زیر را می کشیم

    3 2 1 6 4 2

    9631284مجید = 6   حمید = 8   سعید =  3با مقایسه جدول بیان می کند که هر عدد در چه عددی ضرب شده استبعد به مثال های کتاب مراجعه می کنیمدر این فعالیت دانش آموز متوجه می شود که صورت و مخرج یک کسر در مخرج یا در صورت کسر دیگری و برعکس ضرب می شود تا به مخرج مشترک یا صورت مشترک برسد و نسبت ها یکی شود.پس از اینکه دانش آموز به تکنیک رسید کار در کلاس را انجام می دهد. یعنی نسبت ها را در صورت یا در  مخرج یکی می کند.           = =کار در کلاس صفحه ی 83 باید مقایسه کنند نسبت های مساوی تشکیل دهد باید کیلو گرم را به گرم تبدیل کند.3 =  300 گرم            2 = 2000 گرم =  2 کیلوگرم                       =                     =5     500 گرم           3    3000 گرم     3 کیلوگرمفعالیت پیشنهادی صفحه ی 95موضوع : درصد ریاضیات مالی ، اهداف : آشنایی با درصد محاسبه سود و زیان شناخت درصدهای بیشتر از 100ایجاد ارتباط بین کسر، درصد، اعداد اعشاریمقایسه درصدهامعرفی مالیات ها بر ارزش افزودهدرصد را با ذکر مثال هایی به دانش آموزان آموزش می دهیم . با استفاده از اطلاعات سال قبل و کتاب حاضر بیاموزد که برای تبدیل نسبت به درصد باید مخرج کسر را به مضرب ده تبدیل نماید و سپس به صد تبدیل نماید در مفهوم درصد از مثال های ساده و کوچک استفاده میکنیم مثلا با مضرب های 10،      =     50 %فصل ششم : آمار و احتمالاتدرس یک : جمع آوری و نمایش داده هاهدف : آشنایی با روش ها جمع آوری ا طلاعات سازماندهی و نمایش داده هافعالیت پیشنهادی صفحه 101علاوه بر فعالیت کتاب می توان این بخش را با موضوعات ذیل شروع نمود.الف) نام بردن گل مورد علاقه ی خودب) نام بردن غذای مورد علاقه ی خود                          ج) نام بردن ورزش مورد علاقه                             در ادامه می توان مانند فعالیت کتاب ، به دو روش  اطلاعات را جمع آوری نمود ( گسترده پاسخ- محدود پاسخ) بقیه فعالیت مانند کتاب ادامه داده شود.کار در کلاس :  فعالیت پیشنهاد ی صفحه 102فعالیت مطرح شده را یادآوری و داده ها سازماندهی شود.  نحوه ی چوب خط توضیح داده و چند فعالیت در این مورد انجام شود.جدول داده ها روی تابلو رسم  وتوسط دانش آموزان کامل گردد. اطلاعات جدول تحلیل و تفسیر شود. (با سوالات مناسب توسط معلم و دانش آموز مثلا کدام غذا، رنگ یا .. بیشترین طرف دار را دارد)بعد اطلاعات دو جدول مقایسه و تفاوت آن ها ارائه شود.

    منبع : bigloo38.blogfa.com

    در یک کلاس 8 نیمکت 3 نفره وجود دارد. اگر دانش‌آموزان کلاس 21 نفر باشند، چند نیمکت اضافه می‌آید؟

    در یک کلاس 8 نیمکت 3 نفره وجود دارد. اگر دانش‌آموزان کلاس 21 نفر باشند، چند نیمکت اضافه می‌آید؟

    🏆🏆 مسابقه استعدادیابی گاما تلنت 🏆🏆

    ثبت نام   ورود

    پربازدیدها: #درآمدزایی#آزمون‌ساز#جبرانی_شهریور

    ** فصل 8: ضرب عددها ریاضی سوم دبستان

    در یک کلاس 8 نیمکت 3 نفره وجود دارد. اگر دانش‌آموزان کلاس 21 نفر باشند، چند نیمکت اضافه می‌آید؟

    1 ) 4 2 ) 3 3 ) 2 4 ) 1 گزارش خطا یک تست دیگه بزن یک آزمون کامل بده

    تحلیل ویدئویی تست

    1400/11/9 مریم یعقوب زاده

    ویدیو دوره کامل آموزشی، ریاضی سوم دبستان

    مدرس: هدیه رضانیا

    مدت دوره: 3 ساعت (39 فایل)

    ریاضی

    1465 تست 102,550 تومان

    علوم تجربی

    893 تست 62,510 تومان

    فارسی

    1141 تست 79,870 تومان

    هدیه‌های آسمانی

    298 تست 20,860 تومان

    مطالعات اجتماعی

    251 تست 17,570 تومان

    قرآن

    64 تست 4,480 تومان

    نمونه سوالات مرتبط

    آزمون آنلاین

    15 تست

    کاربرگ مجازی ریاضی کلاس سوم ابتدائی | فصل 3 (درس 3: تساوی کسرها)

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    20 تست

    آزمون تستی ریاضی پایه سوم دبستان | فصل 7: آمار و احتمال

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    15 تست

    کاربرگ مجازی ریاضی کلاس سوم ابتدائی | فصل 5 (درس 4: واحد اندازه‌گیری سطح)

    تیم مدیریت گاما

    5 صفحه

    نکات آموزشی، روش تدریس و طرح درس ریاضی سوم | فصل 4: ضرب و تقسیم | مبحث ضرب

    احمدرضا محمدزمانی

    2 صفحه

    نمونه سوال ریاضی سوم دبستان فصل اول-ماشین های ورودی خروجی

    رضا سهرابی

    2 صفحه

    ارزشیابی ریاضی سوم دبستان نور معلم | فصل 4: ضرب و تقسیم

    الهام درویشی

    4 صفحه

    تمرین در خانه‌ی ریاضی سوم دبستان | فصل چهارم: ضرب و تقسيم

    محمد حسین باقریان

    رایـــــگان

    2 صفحه

    آزمون بنیه علمی ریاضی سوم دبستان پسرانه حائری تهرانی | بهمن ماه: فصل 1 تا 4

    حسین باقری

    12 صفحه

    آزمونک‌های فصل دوم ریاضی پایه سوم ابتدائی (هر درس 2 آزمونک)

    مراد یاراللهی

    رایـــــگان

    3 صفحه

    نمونه سوال امتحانی ریاضی سوم دبستان با پاسخنامه | نوبت دوم

    فاطمه دادخواه

    2 صفحه

    ارزشیابی ریاضی سوم دبستان امامت | آبان 1397: فصل 1 و 2

    علی ملایی

    4 صفحه

    نکات آموزشی، روش تدریس و طرح درس ریاضی سوم | فصل3: عددهای کسری | مبحث کاربرد کسر…

    احمدرضا محمدزمانی

    1 صفحه

    آزمون عملکردی سوم دبستان| تلفیقی ریاضی و اجتماعی (خط زمان)

    محبوبه روانبخش

    محتواهای آموزشی مرتبط

    فایل های پاورپوینت، ویدئو، صوتی، متنی و ...

    مجموعه سوالات طبقه بندی شده فصل به فصل علوم تجربی سوم دبستان با جواب

    نکات آموزشی و روش تدریس علوم تجربی سوم دبستان | درس 6: زندگی ما و آب

    فیلم آموزش جمع و تفریق اعداد چهاررقمی

    موارد بیشتر ارسال فایل

    پرسش و پاسخ های مرتبط

    سوال کنید یا به سوالات دیگران پاسخ دهید ...

    منظور از این که می گویند مواد جامد شکل ثابتی دارند ولی گازها و مایعات شکل ثابتی ندارند چیست؟

    تغییر حالت ماده از جامد به گاز و از گاز به جامد چه نامیده می شود؟

    چگونه می توان قید را در جمله تشخیص داد؟

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 1 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید