این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    اگر معلم ورزش بودید، چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید؟

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    اگر معلم ورزش بودید، چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید؟ را از سایت اسکرین لند دریافت کنید.

    اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید ❤️ [ پاســخ کامــل و درست ]

    اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید ⭐️ جواب اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید ، دانلود و توی حل مشق و سوالاتون ازش استفاده کنید

    اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید ❤️ [ پاســخ کامــل و درست ]

    اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید را در ادامه برای شما عزیزان قرار دادیم

    دقیق و درست ترین جواب ها را در ادامه می توانید ببینید.

    با بخش آموزش از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

    پاسخ اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزانتان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند می کردید

    جواب این سوال : من اگر معلم ورزش بودم با طراحی بازی های جذاب ، مسابقات متنوع بین بچه ها ، اهدای جوایز برای برندگان ، برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی ، برگزاری کوهنوردی و … دانش اموزان را به فعالیت جسمانی علاقه مند می کردم .

    مطالعه با استفاده از اینترنت 

    با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس ، تمامی مدرسه ها به صورت آنلاین برگزار می شن.

    دانش آموزا با تبلت ، لپ تاپ و موبایل می تونن به کلاس درس دسترسی داشته باشن.

    حتما نکاتی رو برای استفاده بهتر و یادگیری بهتر رعایت کنید.

    اگر در حال درس خوندن هستید ، سعی کنید تمرکز کنید و به جز زمان کلاس های آنلاین اینترنت رو خاموش کنید.

    اینترنت باعث کاهش تمرکز می شه.

    افزایش تمرکز

    سعی کنید تمرکز خودتونو موقع درس افزایش بدید.

    این کار به مرور باعث می شود توانایی زیادی در خوندن درس ها داشته باشید.

    از روش های مختلف برای این کار می تونید استفاده کنید.

    بازی های فکری ، تشویق کودک به حل سوالات مختلف ، تمرکز بر روی چیز های مختلف مثلا یک میوه خاص و … می تواند به تمرکز کودک کمک زیادی کند.

    فاصله های زمانی برای مطالعه

    مطالعه را در زمان های پیوسته و کوتاه انجام دهید.

    مثلا هر نیم ساعت یک بار استراحت کنید تا مغز شما بتواند به خوبی اطلاعات جدید را دریافت کند.

    از طرفی در این مدل مطالعه ، تمرکز بالا می رود و یادگیری هم افزایش می یابد.

    حتما در بین زمان های مطالعه به خوبی استراحت کنید تا قدرت یادگیری شما افزایش یابد.

    استراحت نقش مهمی در مطالعه دارد.

    اهمیت آرامش ذهنی در مطالعه 

    ذهن ما اگر آرام باشد برای یادگیری آماده است.

    معمولا ذهن در حالت آرام توانایی زیادی دارد پس سعی کنید استرس را از خود دور کنید و تمرکز کنید.

    اگر ذهن شما درگیر موضوع خاصی است سعی کنید چند دقیقه تمرکز کنید و آن موضوع را از ذهن خود خارج کنید.

    تنوع در دروس مطالعاتی

    هر یک ساعت و نیم الی دو ساعت درس مورد مطالعه خود را باید عوض کنید.

    زیرا اگر تمام وقت مطالعاتی خود را در یک روز صرف یک درس خاص کنید، به مرور بعد از دو ساعتِ اول، سرعت مطالعه‌ی شما پایین می‌آید.

    بازدهی مغز نیز با مطالعه‌ی طولانی‌مدتِ یک درس کاهش می‌یابد و مسیر نزولی خواهد داشت.

    پس لازم است ترکیبی از چند درس را در برنامه‌ی مطالعاتی یک روز خود داشته باشد.

    مطالعه‌ی روزنامه‌ وار در ابتدای کار

    اینکه قبل از شروع مطالعه، نگاهی اجمالی به کل مطلب بیاندازید، بسیار مفید و مثمرثمر خواهد بود.

    زیرا پیش‌زمینه‌ی ذهنی خواهید داشت و می‌دانید که مطلب درباره‌ی چه موضوعی است.

    یادداشت‌ برداری هنگام مطالعه

    لازم است که در هنگام مطالعه فعال باشید، یعنی زمانی که مطالعه می‌کند مطالب مهم را یادداشت و نت‌برداری کنید.

    این نکته‌نویسی‌ها هنگام مرور مطلب خیلی کمک‌کننده است.

     مهارت گوش دادن

    شما حرف‌ها و صداها را می‌شنوید، اما معنایش این نیست که آن‌ها را درک می‌کنید.

    اگر بخواهید گوش بدهید، موضوع فرق می‌کند. هرچه با دقت‌‌تر گوش دهید، بیشتر موضوع را درک می‌کنید.

    به جرات می‌توان گفت که ناتوانی و ضعف در گوش دادن، علت بسیاری از مشکلات ارتباطی و یادگیری است.

     روش صحیح درس خواندن | مهارت پرسیدن

    پرسش‌های شما نشان‌دهنده دقت، ظرافت، نکته ‌سنجی و مهارتتان در یادگیری است.

    پس از سوال پرسیدن نترسید و به موقع و به جا سوال بپرسید.

    در این زمینه مطالعه مقاله مهارت سوال پرسیدن می‌تواند مفید باشد.

     تعیین هدف

    شما باید قبل از مطالعه برای خودتان هدفی را مشخص کنید، به این معنی که این درس را به چه منظوری می‌خواهید مطالعه کنید، آیا فقط نکته‌های اصلی درس را می‌خواهید یا قصد دارید همه مطالب کتاب را بفهمید.

    خواندن

    همه ما وقتی درس می‌خوانیم، منظورمان این است که درس را یاد بگیریم، بفهمیم، حفظ کنیم و به خاطر بسپاریم، برای همین سعی می‌کنیم خط به خط کتاب و جزوه را بخوانیم، حفظ کرده و در ذهن خود تکرار کنیم.

    در حالی که هدف از مرحله خواندن یادگیری و به خاطر سپردن مطالب نیست.

    هدف از مرحله خواندن فقط فهمیدن و انتقال اطلاعات از کتاب به یادداشت ‌است.

    تفکر

    سعی کنید هنگام خواندن در مورد مطالب و مثال‌ها فکر کنید و از مطالب تصویرسازی ذهنی داشته باشید.

    از حفظ گفتن

    پس از پشت سر گذاشتن دو مرحله قبل یعنی خواندن و تفکر سعی کنید مطالب مهم آن را برای خودتان بازگو کنید.

    مطالب مطالعه شده را به زبان خودتان و آن ‌طور که راحت‌ تر هستید، بازگو کنید.

    از حفظ گفتن به شما کمک می‌کند بخش‌هایی را که خوب یاد نگرفته‌اید، تشخیص دهید و آن‌ها را از نو بخوانید.

    مرور کردن

    وقتی تمام فصل‌‌ها را خواندید، در فاصله‌های مناسب مطالب مطالعه شده را مرور کنید.

    مهم‌ترین قسمت مطالعه که سبب ثبت اطلاعات در لایه‌های زیرین ذهن می‌شود و جلوی فراموشی را می‌گیرد، مرور کردن است.

    تقویت روانی

    می‌توانید روش‌ هایی را برای تقویت روانی و افزایش روحیه پیدا کنید. روحیه جسارت و جرات را در خود تقویت کنید، امیدوار و بااراده باشید تا میزان تسلط‌ شما افزایش یابد.

    کنترل افکار مزاحم

    بین موانع تمرکز حواس، افکار مزاحم نقش مهم‌تری دارند.

    معمولا این افکار منشأ ذهنی و درونی دارند که باید از آن دوری کرده و آن‌ها را کنترل کرد.

    این عوامل شامل یادآوری خاطرات تلخ و شیرین یا غوطه ‌ور شدن در تخیلات یا مواردی مثل احساس درد، رنج، غم و غصه، نگرانی، گرسنگی و تشنگی یا سردی و گرمی، ترس، خشم و شادی، سردرد و… است.

    منبع : باحال مگ

    منبع : bahalmag.ir

    نقش معلم تربیت‌بدنی در حفظ و ارتقای سلامت دانش‌آموزان

    معلم تربیت‌بدنی به‌عنوان پیشگام عرصه سلامت، نقش بسزایی در آموزش نکات ایمنی و بهداشتی به دانش‌آموزان دارد.

    منبع : www.roshdmag.ir

    روایت یک معلم ورزشکار؛ برای بچه‌ها جالب بود که می‌دیدند معلم‌شان هم ورزش می‌کند

    تهران (پانا)–_ صدری‌زاده آموزگار پایه اول ابتدایی معتقد است بسیاری از کودکان در دوره ابتدایی ورزشی جز فوتبال را نمی‌بینند و این معلم است که با ورزش‌کردن و معرفی رشته‌های ورزشی به آنها می‌تواند دانش‌آموزان را وارد مسیر ورزش و سلامت کند.

    پانا آموزش و پرورش

    در گفت‌وگو با پانا:

    روایت یک معلم ورزشکار؛ برای بچه‌ها جالب بود که می‌دیدند معلم‌شان هم ورزش می‌کند

    یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 07:43

    تهران (پانا)–_ صدری‌زاده آموزگار پایه اول ابتدایی معتقد است بسیاری از کودکان در دوره ابتدایی ورزشی جز فوتبال را نمی‌بینند و این معلم است که با ورزش‌کردن و معرفی رشته‌های ورزشی به آنها می‌تواند دانش‌آموزان را وارد مسیر ورزش و سلامت کند.

    سیده پریسا صدری‌زاده کارشناس آموزش ابتدایی و آموزگار پایه اول ابتدایی مدرسه شهید عراقی منطقه ۱۵ تهران در گفت‌وگو با پانا درباره تحرک و ورزش کودکان و تاثیر آن در جسم و روان آنها در زیست‌بوم کرونا اظهار کرد: «ورزش و تحرک جسمی بخش مهمی از سلامت افراد از جمله کودکان را تامین می‌کند و علاوه بر سلامت جسمانی بر سلامت روان آنها نیز تاثیر مثبت دارد. از لحاظ جسمانی ورزش کردن باعث تقویت عضلات، آمادگی جسمانی و کسب مهارت‌های مختلف می‌شود و از طرفی ورزش باعث کسب تجربه، اعتماد به نفس، رشد شخصیت و تقویت مهارت‌های فردی و همچنین یادگیری مهارت‌های زندگی در کودکان خواهد شد.»

    در مدرسه پسرانه، اغلب دانش‌آموزان جز فوتبال ورزشی دیگری را نمی‌بینند

    وی با اشاره به اهمیت ورزش در آموزش‌های مدارس گفت که ما در مدرسه باید همزمان به نیازهای جسمی و روانی دانش‌آموزان توجه کنیم و یکی از تاثیرات مهمی که ورزش کردن در کودکان ایجاد می‌کند توانایی مدیریت زمان، تعهد و نظم است؛ مثلاً کودکی که به موقع در جلسات تمرین حاضر می شود و با همسالان خود ورزش می‌کند، قطعاً در زندگی این نظم را حفظ می‌کند.

    این آموزگار اول ابتدایی در ادامه به موضوع شناخت کودکان از ورزش‌های گوناگون اشاره کرد و گفت: «طی سال‌ها و با توجه به اینکه معلم دانش‌آموزان پسر هستم متوجه این نکته شدم که در مقطع ابتدایی خصوصاً در مدرسه پسرانه، اغلب دانش‌آموزان به ورزش فوتبال علاقه‌مند هستند و گویا جز فوتبال ورزشی دیگری را نمی‌بینند. بنابراین تلاش کردم با معرفی رشته های ورزشی دیگر و نمایش لباس‌ها و ابزار سایر رشته‌های ورزشی آنها را با رشته‌های ورزشی آشنا کنم؛ رشته‌هایی مثل والیبال، تکواندو، شنا که در هر مدرسه معدودی از دانش‌آموزان به آن می‌پردازند.»

    وی افزود: «من این دانش‌آموزان را تشویق کردم که یک روز با لباس ورزشی خود به مدرسه بیایند و درباره آن رشته برای همکلاس‌های شان توضیح دهند. مثلاً یکی از دانش‌آموزان که کُشتی کار می‌کرد برای دوستانش درباره ورزش کشتی توضیح و چند حرکت را به صورت نمایشی به آنها نشان داد. همچنین دانش‌آموزانی داشتم که تکواندو کار می‌کردند آنها هم با پوشیدن لباس ورزشی و انجام بعضی از حرکاتِ این رشته، درباره آن برای دانش‌آموزان دیگر توضیح دادند. این موضوع برای بچه‌ها بسیار جالب بود و من شاهد استقبال بسیار بالای دانش‌آموزان و اولیا بودم که باعث علاقه‌مند شدن تعدادی از بچه‌ها تا مرحله ثبت نام در باشگاه شد.»

    برای بچه‌ها جالب بود که می‌دیدند خانم معلم‌شان هم ورزش می‌کند

    صدری‌زاده در ادامه به تاثیر معلم بر دانش‌آموزان پایه ابتدایی در این زمینه اشاره کرد و گفت: «یکی از رشته‌هایی که طی این سال‌ها به دانش‌آموزان و معرفی کردم رشته «دوچرخه سواری» بود؛ چون ورزشی است که خودم انجام می‌دهم و به همین علت بچه ها بسیار به آن علاقه‌مند شدند؛ چون برای بچه‌ها جالب بود که می‌دیدند خانم معلم شان هم ورزش می‌کند.»

    وی ادامه داد: «یکی از کارهایی که می‌کردم این بود که از دوچرخه‌سواری خودم تصاویر و ویدیوهایی برای آنها ارسال می‌کردم و از فواید دوچرخه سواری و اینکه چه ورزش سالم و هیجان انگیز است و چقدر می‌تواند به پاکیزگی شهر و زیبایی آن کمک کند توضیح می‌دادم. بعد از مدتی یکی از اولیا با ابراز خوشحالی اعلام کردند که فرزندانشان به ورزش دوچرخه سواری علاقه‌مند شده است و بعد از مدتی این ورزش را آغاز کرد. من هم خوشحال شدم از این که هم باعث ترویج دوچرخه‌سواری شهری شدم و هم مشوق دانش‌آموزی به سمت ورزش و سلامتی شده ام.»

    این آموزگار دوره ابتدایی با اشاره به شرایط زیست بوم جدید مجازی شدن آموزش‌ها و اجبار به خانه‌ماندن دانش‌آموزان گفت: «در دوره کرونا همچنان دانش‌آموزان را تشویق می‌کنم که ورزش صبحگاهی را فراموش نکنند. مثلاً صبح‌ها برای آنها کلیپ ورزشی می‌فرستم و از اولیا می‌خواهم صبح‌ها در حد چند حرکت ساده با دانش‌آموزان ورزش کنند، تا بعد از مدتی خود شاهد معجزه ورزش کردن باشد؛ چون ورزش صبحگاهی باعث بیداری عضلات و کسب انرژی بالا می‌شود و باعث می‌شود از لحاظ جسمانی در وضعیت بهتری قرار داشته باشیم و روز شادی را تجربه کنیم.»

    تشویق باید توأم با انرژی و برآمده از علاقه شخصی باشند

    وی در ادامه تاکید کرد: «توصیه من به سایر معلمان و همکاران عزیزم این است که اول از همه خودشان به ورزش کردن و فواید آن ایمان داشته باشند و حتی با چند حرکت ساده در منزل ورزش را شروع کنند. متاسفانه معلمانی داریم که این روزها شرایط و امکان ورزش کردن ندارند، اما خطاب من به معلمان و اولیایی است که توانایی آن را دارند. از آنها می‌خواهم در خانه و مقابل سایر اعضای خانواده تمرین کنند.»

    صدری‌زاده افزود: «ما باید روحیه ورزشی را در خودمان به وجود بیاوریم، تا بتوانیم آن را با دیگران، از جمله کودکان، به اشتراک بگذاریم. زمانی که صاحب یک دارایی باشیم می‌توانیم آن را با دیگران تقسیم کنیم. اگر من ورزش نکنم، مسلما دانش‌آموزان هم به آن سمت کشیده نمی‌شوند و این اثرگذاری وجود نخواهد داشت.»

    وی ادامه داد: «تشویق باید توأم با انرژی و برآمده از علاقه شخصی باشند. ما در هر مدرسه معلم ورزش داریم که اغلب یک معلم پرانرژی صمیمی و خونگرم است که رابطه صمیمانه با بچه‌ها دارد و همه به او علاقه دارند. من دقت کردم و متوجه شدم معلم‌های ورزش صمیمیت خاصی با دانش‌آموزان دارند و این صمیمیت باعث می‌شود بچه‌ها به ورزش کردن علاقه‌مند شوند. آنچه باعث تفاوت معلم ورزش با معلمان سایر دروس می‌شود این است که ورزش کردن انرژی خاصی دارد و باعث تحرک و پویایی بیشتر می‌شود. علت دیگر این است که معلم‌های ورزش با دانش‌آموزانِ خود صمیمی هستند و این گرما و صمیمیت باعث می‌شود دانش‌آموزان به ورزش علاقه‌مند شوند.»

    منبع : www.pana.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 29 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید