این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند میکردید

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    اگر معلم ورزش بودید چگونه دانش آموزان را به انجام فعالیت های جسمانی علاقه مند میکردید را از سایت تکست لس دریافت کنید.

    گزارش تخصصی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا

    مقدمه کوتاه تربیت بدنی و ورزش در مفهوم کلی کلمه، یک پدیده اجتماعی است که با اعتلای آن ،روابط افراد جامعه و سلامت جسم وروح آنها استحکام می یابد .بنابراین ،روابط اجتماعی و تربیت بدنی وورزش بر

    گزارش تخصصی معلمان علاقه مند نمودن دانش آموزان به ورزش و فعالیت بدنی با راهکار حرفه ای حیاط پویا

    دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / گزارش تخصصی

    21 اسفند مقدمه کوتاه

    تربیت بدنی و ورزش در مفهوم کلی کلمه، یک پدیده اجتماعی است که با اعتلای آن ،روابط افراد جامعه و سلامت جسم وروح آنها استحکام می یابد .بنابراین ،روابط اجتماعی و تربیت بدنی وورزش بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند و در تامین بهداشت روانی دانش آموز وهمچنین در جهت گیری مطلوب جامعه بسیار موثر می باشد .فعالیتهای ورزشی فرصتی را ایجاد می نماید که افراد با تعامل یکدیگر هدفها را مشخص می نماید ووظیفه ای را به عهده گرفته واز نتیجه کار گروهی بهرمند می شوند . در این میان، فعالیت بدنی به عنوان یکی از اجزای مهم تربیت بدنی ،دارای نیروی بالقوه ای است که به کودکان ونوجوانان در بر قراری رابطه بهتر و ایجاد یک نیروی اجتماعی پویا در جامعه کمک می نماید.تربیت بدنی وورزش به عنوان وسیله ای موثر جهت پاسخ به نیازهای روانی محسوب می گردد که کودکان ونوجوانان می توانند با بهره گیری ازآن به ارضای نیازهای خود بپردازد و تمایلات درونی خود رابیان دارد . همچنین کسب تجربیات لازم در زمینه های گوناگون فعالیتهای ورزشی مطابق با استعداد و علاقمندی خود،کودکان و نوجوانان را قادر می سازد تا به شیوه ای مثبت به ابراز خود بپردازد. مشارکت و همکاری کودکان در ارائه یک فعالیت ورزش جمعی وسیله ای مناسب جهت ارضای تمایلات تعلق به گروه وتقویت روح تعاون وحس همکاری در آنان به شمار می رود .این عامل ،شرایط مناسبی جهت ابراز محبت متقابل وبهره گیری از محبت یکدیگررا فراهم می آورد. علاوه بر این اثار وفعالیتهای سودمند ورزش موجب افزایش دانش واطلاعات ،راهنمای غیرمستقیم درحل مشکلات وآشکار نمودن نحوه نگرش صحیح به امور و عواقب ناگوار می گردد.لذا ورزش تاثیراتی مطلوبی در ارضای نیازهای شناختی وپرورش روح زیباشناسی فرد خواهد داشت و از این طریق بر احساس امنیت کودکان ونوجوانان می افزاید و موجبات کاهش و رفع فشارها،بر طرف کردن ترسها واضطرابها،گشودن عقده هاو کسب رضایت وتامین بهداشت روانی کودکان ونوجوانان می نماید. اینجانب …..در طرح فوق تصمیم دارم از طریق طرح ها و راهکار های مختلف به راغب سازی دانش آموزان در فعالیت های بدنی هدفمند بپردازم.

    بیان وضعيت موجود :

    اينجانب ….. دبیر ورزش آموزشگاه …. مدت …سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم و هم اکنون در سمت دبیر ….در این آموزشگاه به دانش آموزان در حال خدمت رسانی می باشم. پس از چند جلسه كه در اين مدرسه مشغول شدم متوجه شدم كه دانش‌آموزان اين مدرسه به درس بازی و مهارت و ورزش علاقه‌ای نشان نمی‌دهند و حرکات ورزشي را بسیار كند انجام می‌دهند. و بیشتر والدین از هر معلمی وضعیت درسی فرزند خود را جویا می شوند به جز معلم ورزش!ورزش و زنگ ورزش در مدارس، زمینه هایی ابتدایی برای شناسایی استعدادهایی است که می توانند در آینده یکی از ملی پوشان و مدال آوران ورزش ایران در رشته و عرصه ای مختلف باشند. البته اگر معلم ورزش از شیوه های استعدادیابی آگاه باشد.به همین دلیل تصمیم گرفتم به کمک ابتکارات حرفه ای و فردی دانش آموزان را به این امر مهم راغب سازم.

    شناسایی مسئله :

    آپارتمان‌نشینی و رواج انواع و اقسام وسایل الکترونیکی در میان کودکان، این روزها یکی از نگرانی‌های مهم خانواده‌هاست. این موضوع محدود به کشور ما نیز نیست و بی‌تحرکی کودکان پدیده‌ای جهانی است که هر روز توسط کارشناسان و دست‌اندرکاران، آمار جدیدی از آن ارائه می‌شود. اما کمبود فضاهای ورزشی از یک‌سو و گرانی امکانات و کلاس‌های ورزشی از سوی دیگر بسیاری از کودکان ایرانی را از ورزش محروم نموده است. موضوعی که وزارت آموزش و پرورش را به فکر انداخته با ایجاد امکانات درون و برون مدرسه گامی در جهت رفع این مشکلات بردارد.در هزاره سوم و با افزایش گرایش به شهرنشینی و بالطبع آپارتماننشینی و همچنین زندگی ماشینی با پدیده کمیتحرک در افراد جامعه مواجهیم که این موضوع خاص کشور ما نیست و در اکثر جوامع مدرن نیز به چشم میخورد. این کمبود فعالیتهای بدنی دانشآموزان را نیز درگیر کرده و هماکنون آثار آن در کشور ما بوضوح قابل مشاهده است. بروز و ظهور فناوریهای مدرن و توجه افراد به غذاهای ناسالم مانند فستفود و نوشابه باعث کمتحرکی و چاقی در بخشی از نوجوانان شده است. از سوی دیگر در مدارس ایران خیلی کم به درس تربیت بدنی اختصاص یافته که در آن بیشتر بحث آموزش و مهارت مطرح است و محدودیتهای حرکتی را که زندگی جدید به کودکان تحمیل میکند، جبران نخواهد کرد.برای فعال نمودن دانش آموزان از لحاظ بدنیباید همه دستگاههای فرهنگی و اجتماعی، والدین و اولیای مدرسه در یک همکاری مشترک برای رفع این مشکل اقدام کنند تا با فرهنگسازی صحیح تحرک در زندگی افراد جامعه بیشتر شود. اما به هر حال با توجه به اینکه وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسل است، در این زمینه نیز احساس مسئولیت بیشتری کرده و با طراحی برنامههای مختلف سعی در تغییر این رویکرد دارد. بر این اساس تلاش کردیم با تغییر رویکرد از برگزاری المپیادهای ورزشی سراسری و برنامههای ورزشی استانی به طرف برنامههای مدرسهمحور حرکت کنیم. این اقدامات بر اساس اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مباحث دانشآموزمداری و مدرسهمحوری است.اگر منظومهای برای این برنامهها در نظر بگیریم محور این منظومه دانشآموز و مدرسه است. اولین حلقه برنامهها، کلاس درس تربیت بدنی است که تلاش میکنیم در محتوای برنامهها، منابع انسانی و فضای ورزشی به طرف بهبود شاخصها حرکت کنیم. در عین حال با طراحی برنامههای تکمیلی به عنوان حلقه مکمل کلاس تربیتبدنی گامی در جهت افزایش تحرک و فعالیت بدنی دانشآموزان برداریم. بهطور مثال همه ساله 3.5 میلیون دانشآموز با راهبری اولیای مدرسه و حمایت و مشارکت والدین و دستگاههای درون و برون سازمانی با شرکت در المپیادهای ورزشی حرکتی را طرحریزی میکنند که همه مدارس درگیر این شور و نشاط میشوند. بررسیها نیز نشاندهنده موفقیت این برنامه است.همه اینها در حالی است که ورزش و به خصوص معلم ورزش نقش مهم و تاثیرگذار در امر اهداف آموزشی و سلامت دانش آموزان دارند. به همین دلیل است که از سالیان دور معلم ورزش به خصوص در کشورهای پیشرفته اگر نقش و جایگاهی مهم تر و برجسته تر از سایر معلمان نداشته باشد، نقش کم اهمیت تر ندارد.معلم ورزش ارتباط مستقیمی با توسعه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و آموزش شیوه های صحیح زندگی سالم دارد. ارزیابی سلامت جسمی اولیه و بهبود شاخص های سلامت دانش آموزان، بهبود مهارت های حرکتی و ورزشی آنها از وظایف معلم ورزش است.به همین دلیل درکشورهای پیشرفته که آموزش پرورش پیشرفته ای هم دارند، برای معلم ورزش جایگاهی برابر با سایر معلمان در نظر گرفته می گردد و نقش هایی مانند سازماندهی و اجرای دقیق فوق برنامه ها هم به معلم ورزش نسبت داده می گردد. فوق برنامه‎هایی تفریحی آموزشی که از مسابقات و تمرینات داخل مدرسه تا خارج از مدرسه را در برمی‎گیرد.با همه اینها جایگاه اصلی معلم ورزش هنوز در کشورمان شناخته و ایجاد نشده است. البته اوضاع نسبت به گذشته بهتر شده اما هنوز تا رسیدن به نقطه عالی راه زیادی مانده است.همه اینها نیازمند آن است که جایگاه معلمان ورزش در آنجایی که باید باشد، حفظ شود. چرا که اگر معلم دیگری که فاقد مهارتهای ورزشی باشد و غیر متخصص، می تواند موجب بی توجهی دانش آموزان به ورزش و سلامتی در بزرگسالی شود. ورزش و زنگ ورزش در مدارس، زمینه هایی ابتدایی برای شناسایی استعدادهایی است که می توانند در آینده یکی از ملی پوشان و مدال آوران ورزش ایران در رشته و عرصه ای مختلف باشند. البته اگر معلم ورزش از شیوه های استعدادیابی آگاه باشد. بنابراین معلمان ورزش باید به گونه ای تربیت شوند که بتوانند مهارت های لازم برای تاثیرگذاری به عنوان "معلم ورزش” را به دست آورند.مجموعه این مباحث تاکید و تاملی بر شناخت و ایجاد جایگاه شایسته معلم ورزش در مدارس است.لازم است نگرش ها نسبت به معلم ورزش و زنگ او تغییر کند. باید جایگاه معلم در راستای جایگاه معلمان سایر دروس قرار گیرد. کاملا برابر و چه بسا در بسیاری موارد بالاتر از سایرین. برای رسیدن به این منظور مهمترین اقدام تلاش برای تغییر نگرش مسؤولان و خانواده ها نسبت به معلم ورزش و درس ورزش است. در گام بعدی ایجاد نظام آموزشی مناسب در تربیت معلم ورزش مجهز به مهارت های لازم در ایفای نقش های یاد شده است و در گام دیگر، ایجاد نظام شرایط احراز در جذب و به کارگیری بهترین گزینه های ممکن در این شغل حساس و بسیار مهم است.البته در کنار این موارد باید به مشکلات مدارس و کمبود فضاهای ورزشی هم اشاره کرد که متاسفانه در اکثر مدارس ما فضاهایی برای ورزش کردن دانش آموزان وجود ندارد و همین امر دست معلمان برای انجام وظیفه به معنای واقعی را بسته است.جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتاز روشهای مشاهده ، مصاحبه برای جمع آوری اطلاعات در این پژوهش در شواهد یک و دو استفاده شده است.شاخص های کیفی وضعیت موجود امسال باكمك مدیر مدرسه سعی کردیم با دادن نمره‌ي تشویقي و کارت امتیاز دانش آموزان را به شرکت در فعاليت هاي تربيت بدني علاقه مند کنیم اما با گذشت 3 ماه از سال تحصیلی همچنان تعداد کمی از دانش آموزان در فعاليت هاي ورزشي شرکت میکردند و علاقه ی چندانی به شرکت در فعاليت هاي ورزشي نداشتند و در بیشتر مواقع انتظامات مدرسه مجبور میشد با توسل به اجبار همچون نوشتن نام و کم کردن نمره انضباطشان و یا دادن اسامی به دفتر مدرسه ، مجبور میکردند که آنها در فعاليت هاي ورزشي شرکت کنند و بعضی از بچه ها در حیاط یا زیر میز کلاس‌ها قایم میشدند تا خودشان را از چشم انتظامات مدرسه و یا معلمان و کادر مدرسه مخفی کنند و بدین ترتیب در فعاليت هاي ورزشي شرکت نکنند

    منبع : kandoocn.com

    معلم تربیت بدنی باید چه خصوصیاتی داشته باشد

    معلم تربیت بدنی باید چه خصوصیاتی داشته باشد,:در میان معلمان ورزش همه جور معلمی پیدا می شود و بهطور صحیح نمی توان اثبات کرد که همه آن ها ازخصوصیات یک

    ورزش و سلامتی

    معلم تربیت بدنی باید چه خصوصیاتی داشته باشد

    در میان معلمان ورزش همه جور معلمی پیدا می شود و بهطور صحیح نمی توان اثبات کرد که همه آن ها ازخصوصیات یک معلم ورزش خوب برخور دارند در بین آن ها معلمانی هستند که با همه وجود به شغل خود علاقه مند بوده وجود آن ها در این جمع فقط به خاطر علاقمندی و به علت خدمت و پرورش نونهالان هموطن خود است آنها خصوصیات لازم را قبلا” بدست آورده اند یا با سعی تمام در راه کسب آننداز طرف دیگر معلمانی نیز هستند که واجد شرایط این شغل نبوده و به حرفه خود به عنوان شغل دوم می نگرند و بدون در نظر گرفتن مسؤلیت های مهمی که در این حرفه متوجه آن ها است به این امر خطیر روی آورده اند.صرف نظر از علل وجودی آن ها در این جمع و صرف نظر از کمبود فضای ورزشی و امکانات و وسایل و عدم برنامه های جامع تربیت بدنی، به جرأت می توان گفت که بقای درس تربیت بدنی در مدارس ما که تضمین کننده سلامت نسل آینده جامعه است بستگی زیادی به معلمان خوب تربیت بدنی دارد.

    معلم خوب کیست؟

    جمله ، معلم ما خیلی خوب است را بارها از زبان دانش آموزان شنیده ایم اما به دست آوردن آن عوامل نامحسوسی که باعث به وجود آمدن چنین احساسی در آن ها شده است کار بسیار مشکلی است.بارها از خود پرسیده ایم که راستی این معلم دارای چه ویژگی و هنری است که می تواند پاسخ مطلوب خود را از ضمیر دانش آموز بیرون بکشد؟ این معلم ورزش و تربیت بدنی چه می کند که دانش آموزانش اهمیت ورزش و نقش آن را درک کرده و پرداختن به آن را در طول زندگی او گوشزد خود می سازند.این ها ویژگی هایی است که انسان می بیند اما ترجمان آن ها همیشه برایش مقدور نیست.

    خوشبختانه معلمانی هستند که به اهمیت کیفیت آموزش معتقدند و دائم می کوشند تا توانایی های خود را به عنوان یک معلم بهبود بخشند چنین افرادی احتمالأ دارای ویژگی های زیادی هستند از جمله خود وقفی.تا وقتی معلمان خود را با تمام وجود وقف آموزش و پرورش نسازند حفظ شور و اشتیاق و شجاعت لازم برای تدریس برایشان مشکل خواهد بود.دانش آموزان نسبت به معلمی که حتی جزئیات بسیار کوچک مربوط به مدیریت کلاس و امر تدریس را نادیده گرفته و در کلاسی که به طرز ضعیفی اداره شود آموزش به طرز مناسبی ارایه نمی گردد. این امر دانش آموزان را وا می دارد که توجه خود را به جهات نامربوط دیگر که با موضوع درس ارتباطی ندارد معطوف دارند. در این مطلب به چند مورد از ویژگی های معلم تربیت بدنی اشاره می کنیم.

    دانش و معلومات

    معلمان تربیت بدنی باید با مهارت ها و فنونی که می خواهند آموزش دهند آشنا باشند.دانش آموزان کلاس تربیت بدنی و ورزش بی صبرانه در انتظار فراگرفتن فنون صحیحی هستند تا اجرای مهارت آن ها را بهبود بخشد، آن ها برای مربی یا معلمی که نتواند موجبات فراگیری این فنون و معلومات را فراهم سازد ارزش کمتری قائل می شوند.

    شخصیت

    معلمان موفق آن هایی هستند که همراه و یاور دانش آموزان بوده و قادرند با آن ها روابط انسانی برقرار سازند اما معلمانی که اخلاقی تند داشته و رفتارشان غیر دوستانه است طولی نمی کشد که در ارائه برنامه های مطلوب آموزشی دچار عدم موفقیت می گردند.حسن سلوک، سازگاری، توانایی به ایجاد رابطه با اشخاص مختلف از قبیل دانش آموزان، همکاران، مدیر، مدرسه و والدین دانش آموزان از ویژگی های بسیار مطلوب برای یک مربی تربیت بدنی می باشد.

    ثبات عاطفی

    یکی از مهمترین صفات ویژه یک معلم خوب، استواری و ثبات عاطفی اوست .معلمان عصبی و هیجان زده مشکلات انظباطی می آفرینند، این ها اتفاقات جزئی و کم اهمیت کلاس را بهم مربوط کرده و از آن ها کوهی می سازند، اما معلمین متعادل، بانشاط، مشتاق و فهیم معمولأ برای آموزش مطلوب و موثر، فضائی سرشار از لطف و آرامش فراهم می آورند.

    شأن و علاقه شغلی

    معلمانی که از راه تحقیق، مطالعه و مشارکت در فعالیت های تخصصی پیوسته به دنبال بهبود و پیشرفت شغلی خود باشند معمولأ معلمان بهتر و برتری هستند. حرکت به موازات آخرین توسعه ها و تکامل تئوری های یادگیری و به کار بستن بهترین روش های ابداعی در آموزش مهارت ها، مربیان را در حصول به سطح یک مربی برتر و بهتر مجهز می سازد. با خبر شدن از پیشرفت های علمی در زمینه های روانشناسی ورزشی، جامعه شناسی ورزشی، فیزیولوژی تمرینی، حرکت شناسی و مفاهیم مهارتهای حرکتی می تواند تأیید مجددی بر علاقمندی او به شغل خود و ارزش های آن باشد.

    میزان مقبولیت و احترامی که در مدارس به درس تربیت بدنی و ورزش گذاشته می شود بستگی زیادی به معلمین ورزش دارد. معلمان موفق تربیت بدنی کسانی هستند که علاوه بر کارائی عملی به زیور علوم نیز آراسته اند و در مواقع لزوم با مطرح ساختن نکات و دقایق علمی درباره اهمیت و نقش تربیت بدنی و ورزش آگاهانه از درس خود دفاع کنند و بدین ترتیب بر شأن و منزلت حرفه و شخصیت خود بیافزایند.

    منش

    معلمان موفق تربیت بدنی الگوهایی هستند که طرز خوب زندگی کردن را متجلی می سازند، تربیت بدنی محدوده ای از برنامه تحصیلی است که باید در آن ویژگی های بارز، منش و ریشه های اخلاقی لازم برای تندرستی و سلامتی و نشاط و خرسندی و کارائی، تجسم یابد معلم باید خود الگوی زنده این ملاک های رفتاری و برخوردی باشد و در این رابطه همیشه باید انصاف و برابری، درستی و صداقت در رابطه معلم– شاگردی مراعات و متجلی شود.

    خلاقیت

    معلمان خلاق و مبتکر، نوآور می باشند و آن ها ممکن است از روش های آموزشی قدیمی رضایت چندانی نداشته باشند و چنین احساس کند که راه های بهتری از آنچه که در کتاب های منابع آموزشی نوشته شده می تواند به وجود آید در این قبیل مواقع معلمانی که از تخیل سازندهای برخوردارند مبادرت به آزمایش و تجربه کرده در جستجوی روش های عالی تری هستند که از آن طریق دانش آموزان را بیشتر به یادگیری برانگیزند.

    اشتیاق

    عدم اشتیاق مشکل بسیاری از معلمان است.معلمان ممکن است نسبت به وظایف عادی روزمره خود بی حوصله شوند اما معلمان واجد شرایط و خوب، همیشه با بررسی و تجربه هدف های آموزشی خود و با تهیه مواد درسی دقیق تر خود را مشتاق نگه می دارند. ایجاد اشتیاق در درون، خود یکی از ویژگی های بارز رفتاری است که معلم را زنده، فعال و پرثمر نگه می دارد.

    منبع : www.hidoctor.ir

    گزارش

    زنگ ورزش به همت معلمان پرتلاش، در استان کردستان تعطیل نیست و دانش‌آموزان در این ایام با حرکاتی ساده در محیط خانه ورزش خود را دنبال می‌کنند.

    گزارش|خلاقیت معلمان در روزهای کرونایی/ زنگ ورزش در مدارس رنگ نباخت

    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹اخبار استانهااخبار کردستان

    زنگ ورزش به همت معلمان پرتلاش، در استان کردستان تعطیل نیست و دانش‌آموزان در این ایام با حرکاتی ساده در محیط خانه ورزش خود را دنبال می‌کنند.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، شیوع ویروس کرونا سبب ایجاد تغییرات گسترده‌ای در شیوه زندگی و حوزه‌های مختلف شده و حوزه آموزش و پرورش نیز با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ از آنجا که تعطیلی مدارس و ماندن دانش‌آموزان در خانه با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری، خطراتی هم‌چون کم‌تحرکی، عدم فعالیت بدنی، چاقی و بی‌انگیزگی آنها را تهدید کرده، بی‌شک نیاز است فعالیت‌های بدنی به‌دلیل تأثیرات مثبت آن بر سلامت جسمانی، روانی و ارتقاء سیستم ایمنی، مورد توجه بیشتر مسئولان قرار بگیرد در غیراین‌صورت سبب بروز مشکلاتی به‌مراتب سخت‌تر و بغرنج‌تر هم‌چون افسردگی، بلوغ زود‌رس، استرس و اضطراب در میان آنان را به‌دنبال دارد.

    در همین حال، وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوانان کشور در این روزهای کرونایی به ورزش همگانی و انجام حرکات کششی در خانه تاکید بسیار داشته و در این راستا «پویش در خانه می‌مانیم و ورزش می‌کنیم» و «آموزش ورزش در خانه در شبکه‌های اجتماعی» به دانش‌آموزان را راه‌اندازی و دنبال می‌کند.

    در استان کردستان نیز به همت معلمان پرتلاش، زنگ ورزش تعطیل نیست و دانش‌آموزان در این ایام با حرکاتی ساده در محیط خانه ورزش خود را دنبال می‌کنند.

    معلمان کردستانی در روزهای کرونایی چراغ آموزش را زنده و روشن نگه داشتند

    بختیار ابراهیمی یکی از معلمان ورزش استان کردستان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار کرد: با همه‌گیر شدن ویروس کرونا و ناتمام ماندن آموزش در اغلب حوزه‌ها خصوصاً دروس تربیت بدنی، دانش‌آموزان از این مهم غافل شدند.

    وی با بیان اینکه فرهنگیان همچون همیشه با فعال بودن در حوزه آموزش مجازی، چراغ آموزش را زنده و روشن نگه داشتند، افزود: دبیران تربیت بدنی نیز مانند سایر معلمان با حضور فعال و راه‌اندازی پویش‌های مختلف از جمله پویش ورزش در خانه در این ایام کرونایی، تلاش بسیاری برای اولویت‌دادن به درس ورزش انجام دادند.

    دبیر تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سنندج بیان کرد: شکل‌گیری گروه‌های آموزشی مدارس در فضای مجازی، با اولویت اینکه ورزش و تربیت بدنی همیشه باید جاری باشد، فعالیت خود را شروع کرد که خوشبختانه با تشویق خانواده‌ها و دانش آموزان از استقبال بسیار خوبی برخوردار شد.

    وی بیان کرد: در «پویش ورزش در خانه» با ارسال فیلم‌های آموزشی و انگیزش از طرف دبیران و آموزگاران تربیت‌بدنی و ارسال فیلم‌های کوتاه از فعالیت دانش‌آموزان به‌صورت انفرادی و خانوادگی به‌خوبی فعالیت و آموزش ارائه و پیگیری شده، که این نشان از مقبولیت طرح و همچنین اهمیت ورزش در بین این قشر آینده‌ساز است.

    ابراهیمی با ذکر اینکه امروزه بازی‌های رایانه‌ای جایگزین ورزش در میان دانش‌آموزان شده که در آینده می‌تواند جامعه را با چاقی مفرط و فقر حرکتی مواجه کند، گفت: حفظ انگیزه ورزش از اولویت‌های معلمان تربیت بدنی بوده و در این راستا، با هماهنگی مدیران مدارس و باهدف ایجاد انگیزه و رقابت‌ سالم، به‌صورت مداوم از فعالان این حوزه در این روزهای کرونایی تجلیل می‌شود.

    مشکلات پیش‌روی معلمان حوزه ورزش در روزهای کرونایی

    روناک ذولفقاری، دیگر معلم رشته تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سنندج نیز در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: معلمان تربیت بدنی استان کردستان مانند سایر دروس مهم، با تشکیل گروه شاد به‌صورت فشرده کلاس‌هایی برای فعالیت دانش‌آموزان در زمینه درس ورزش تشکیل داده‌اند.

    وی با بیان اینکه ما معلمان تربیت بدنی موظفیم که هر هفته از طریق شبکه شاد، فعالیت ورزشی دانش‌آموزان را به روابط عمومی آموزش و پرورش ارائه بدهیم، افزود: هر جلسه با اجرای ایده‌های جدید در فضای مجازی با یک موضوع خاص از جمله تغذیه ورزش، بهداشت ورزش، ورزش در خانه در روزهای قرنطینگی، ورزش در فضای آپارتمان، نحوه گرم کردن خود، ورزش در ماه رمضان و بسیاری از موارد دیگر آموزش داده شده است.

    این معلم تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سنندج به یکی از مشکلات موجود در این راستا اشاره و بیان کرد: ارسال فیلم و محدودیت از طرف خانواده‌های دانش‌آموزان یا هزینه بالای دانلود فیلم‌ها، یکی از مشکلات پیش‌روی معلمان تربیت بدنی مدارس بوده، که متاسفانه با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنیم.

    معلم فداکاری که با هزینه شخصی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد

    کیوان فیروزه‌ای دیگر معلم پرتلاش تربیت بدنی سنندج نیز اهمیت و بهادادن به درس ورزش را از جامعه، خانواده و مدرسه دانست و اظهار کرد: باید دانش‌آموزان طوری تفهیم شوند که درس ورزش نیز مانند سایر دروس دارای اهمیت بسیار و جزیی از زندگی و سبک زندگی سالم آنهاست.

    وی با بیان اینکه اولویت به سلامت و بدن دانش‌آموزان یکی از نیازهای مهم بوده که باید در این روزهای کرونایی مورد توجه قرار گیرد، خوشبختانه امروزه آموزش و پرورش توجه به این مقوله را بسیار مهم دانسته و براساس ساختاری درست و مناسب، برنامه‌ریزی شده و علمی آموزش داده و دنبال کرده است.

    این معلم تربیت بدنی آموزش و پرورش سنندج با عنوان اینکه در صورت عدم وجود فرهنگ مثبت ورزش در خانواده‌ها، تلاش‌های معلمان تربیت‌بدنی نیز بی‌ثمر خواهد بود، بیان کرد: بنابراین کم‌توجهی خانواده‌ها موجب بی‌انگیزگی دانش‌آموزان و درنهایت بی‌ارزش خواندن درس ورزش و سلامت است.

    وی اظهار کرد: گرچه همکاری و اهمیت دانش‌آموزان با معلمان ورزش بسیار کم است اما معلمان همچنان دست از تلاش بر نداشته و در این ایام قرنطینه همه ما به شدت مشغول ارائه آموزش مقوله سلامت، ورزش و فعالیت بدنی به دانش‌آموزان در فضای مجازی هستیم.

    بیشتر بخوانیدآلودگی هوا زنگ ورزش و ساعات آموزش دانش‌آموزان را می‌بلعدزنگ ورزش پاسخگوی نیازحرکتی بچه‌‎ها نیستاقدامات تحسین‌برانگیز برای تداوم فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان کردستانی در خانه

    افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از ارائه برنامه‌های مختلف در دو سطح کشوری و استانی برای تداوم و استمرار فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در خانه خبر داد و اظهار داشت: وجه غالب و کلیت آموزش و پرورش در دوران شیوع بیماری کرونا اهمیت به مسائل درسی و آموزشی بود که در کنار حوزه آموزش، در حد توان خود به حفظ آمادگی جسمانی، نشاط و شادابی دانش‌آموزان توجه کردیم.

    منبع : www.tasnimnews.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 18 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید