در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    بزرگترین عدد صحیح منفی ریاضی هفتم

    1 بازدید

    بزرگترین عدد صحیح منفی ریاضی هفتم را از سایت پشتوک دریافت کنید.

    جلسه چهارم آموزش ریاضی هفتم ( اعداد صحیح )

    جلسه چهارم آموزش ریاضی هفتم ( اعداد صحیح )

    درس این جلسه به اعداد صحیح اختصاص دارد. در ابتدای درس مطالبی را از سال گذشته مرور می‌کنیم. این مطالب به معرفی اعداد صحیح می‌پردازد.

    بعد از مرور مفهوم اعداد صحیح، مطالبی را درباره  نمایش این اعداد روی محور ، قرینه ومقایسه این اعداد آموزش می‌دهیم.

    با حل تمرین اول صفحه 16 ، درس را به پایان می‌رسانیم.

    بخش‌هایی از درس:

    ما تا حالا مقایسه اعداد معمولی( منظور اعداد حسابی و بی علامت) رو بلد بودیم.

    حالا اعدادی که علامت دارن ، چطور مقایسه میشن؟؟

    به نکات زیر توجه کنید:

    چون به سمت چپ میرن اعداد و مداااام کوچکتر میشن..مثلا منفی ۵۰۰ از منفی ۲ کوچیکتره

    یه راه دیگه برای مقایسه اعداد صحیح استفاده از محور مختصات هست:

    روی محور مختصات هر چی به سمت راست بریم عددها بزرگتر و هر چی به سمت چپ بریم عددها کوچکتر میشن.

    فرض کنید که می­خوایم عددهای 8- و 4- رو با هم مقایسه کنیم.

    یه محور رسم می­کنیم و 8- و 4- رو روی اون نشون میدیم ( توجه داشته باشید که لازم نیست محور رو کامل رسم کنیم، کافیه جای حدودی 4- و 8- رو مشخص کنیم):

    همینطور که می­بینید ما محور رو کامل رسم نکردیم. خب حالا می­‌بینیم که 8- در سمت چپ قرار داره و ما گفتیم که هر چی به سمت چپ میریم عددها کوچکتر میشن. بنابراین نتیجه می­گیریم که 8- از 4- کوچکتره.

    دانلود فایل کامل جلسه چهارم ریاضی هفتم

    ویدیوی مربوط به اعداد صحیح :

    منبع مطلب : www.riazibaham.ir

    مدیر محترم سایت www.riazibaham.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    کلاس هشتم

    آیا می دانید

    بنر دوستان

    تقویم

    ساعت وب

    نویسندگان

    صفحات جانبی

    منبع مطلب : ha8tomiha.mihanblog.com

    مدیر محترم سایت ha8tomiha.mihanblog.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    عددهای صحیح

    عددهای صحیح

    عددهای صحیح در زندگی روزمره ی ما کاربرد های زیادی دارند. یکی از رایج ترین آن ها تفاضل گل بین تیم های فوتبال و ورزش های دیگر است که زیاد آن را مشاهده می کنیم.عددهای صحیح کاربرد هایی دیگری مانند بیان وضعیت سرما و گرمای هوا دارد. برای مثال دمای هوای بندرانزلی ۱۵+ است و دمای هوای اردبیل ۲- است. همچنین عمق و ارتفاع نسبت به سطح زمین و دریا را با استفاده از عددهای صحیح نشان می دهند، برای مثال ارتفاع یک غواص نسبت به سطح دریا ۷+ است. در ساختمان ها طبقه های بالای همکف را با + و طبقه های پایین همکف،مانند پارکینگ را با –نشان می دهند. در نتیجه عددهای صحیح کاربرد های فراوانی در زندگی روزمره ما دارند.

    عددهای صحیح

    به مجموعه ی عددهای طبیعی (۱، ۲، ۳ و …) و قرینه ی عددهای طبیعی (-۱، -۲، -۳ و …) و عدد صفر (زمانی که بخواهیم مفهوم هیچ را بیان کنیم)،عددهای صحیح می گویند. این مجموعه اعداد را معمولا با Z یا  نمایش می دهند که دارای شمارای نامتناهی است.

    پس عددهای صحیح به سه دسته تقسیم می شوند:

    نشان دادن یک زاویه با عددهای صحیح

    در شکل زیر جسم متحرکی روی محیط دایره ای در نقطه ی A و به مرکز O قرار دارد. در وضعیت OA زاویه ی صفر درجه نشان داده شده است.اگر جسم متحرک در جهت عقربه های ساعت حرکت کند و به Á برسد، یک زاویه ایجاد می شود که علامت آن منفی است. و اگر جسم متحرک در جهت خلاف عقربه های ساعت به نقطه ی Á برسد، از علامت مثبت استفاده می کنیم.

    برای مثال در شکل های زیر،چند زاویه با عدد علامت دار نشان داده شده است.

    محور عدد های صحیح

    محور عدد های صحیح از سه قسمت تشکیل شده است. سمت راست محور که دارای جهت مثبت، سمت چپ محور دارای جهت منفی و نقطه ای برای مبدا (شروع) که همان صفر می باشد. از این محور برای نمایش عدد های صحیح استفاده می شود.

    مقایسه عدد های صحیح

    بر روی محور اعداد هرچه به سمت مثبت (راست) برویم، عدد ها بزرگ تر می شوند، و هرچه به سمت منفی (چپ) برویم عددها کوچک تر می شوند. به عنوان مثال:

    ۲+ > 5- ، ۳- < 0 ، ۵- > 10- ، ۱+ > -4

    قرینه ی عددهای صحیح

    با توجه به محور عدد های صحیح متوجه می شویم اگر دو عدد در سمت های مختلف محور قرار داشته باشند،و هردو از مبدا (صفر) به یک فاصله باشند، قرینه ی هم هستند. برای مثال به محور اعداد زیر توجه کنید. می بینید که فاصله ی اعداد ۴+ و ۴- از مبدا (صفر) به یک اندازه است.یعنی ۴ واحد است. ۴- سمت چپ مبدا و ۴+ سمت راست مبدا است و هردو به یک فاصله از مبدا قرار دارند.به این دو عدد قرینه می گوییم.یعنی ۴+ قرینه ی ۴- است.

    حرکت روی محور عدد های صحیح

    برای نشان دادن حرکت روی محور عددهای صحیح میتوانیم از عددهای علامت دار استفاده کنیم.به این صورت که اگر جهت حرکت به سمت مثبت (راست) محور باشد، آن را با علامت مثبت نشان می دهیم، و اگر جهت حرکت به سمت منفی (چپ) باشد، آن را با منفی نشان می دهیم.اگر در محور عدد ها روی یک نقطه باشیم و هیچ گونه حرکتی نداشته باشیم، آن را با عدد صفر می توانیم نمایش دهیم.

    جمع و تفریق عدد های صحیح

    برای هر دو حرکت روی محور عددهای صحیح می توانیم یک جمع بنویسیم. همچنین برای به دست آوردن حاصل تفریق به کمک محور اعداد، باید تفریق را به جمع تبدیل کنیم.

    (۳-) = (۶-) + (۳+)

    (۳+) = (۴-) + (۷+)

    اگر دایره ی تو پر نشان دهنده ی -۱ و دایره ی تو خالی نشان دهنده ی ۱+ باشد می توانیم حاصل جمع و تفریق عدد های صحیح را با رسم دایره های تو پر و تو خالی به دست آوریم.

    یکی دیگر از روش های جمع و تفریق عدد های صحیح، استفاده از جدول ارزش مکانی است.در این روش می توانیم جمع و تفریق دو یا چند عدد دو رقمی یا چند رقمی را به جمع و تفریق عدد های یک رقمی تبدیل کنیم و با توجه به جدولی که رسم کرده ایم، حاصل را به دست بیاوریم.

    مثال:

    مثال:

    تعیین علامت حاصل جمع و تفریق

    برای تعیین علامت و محل تقریبی محل جواب بر روی محور اعداد، باید به ازای مقدارهای مثبت، به سمت راست محور حرکت کنیم. و برای مقدارهای منفی به سمت چپ محور حرکت کنیم.

    برای مثال به  شکل زیر توجه کنید. می خواهیم به صورت تقریبی محل جواب و علامت آن را تعیین کنیم. با توجه به عددهای مثال می دانیم که ۶۳ + (۳۳-)، پس در ابتدا باید ۳۳ واحد به سمت چپ حرکت کنیم، و سپس از نقطه ای که به آن می رسیم، ۶۳ واحد به سمت راست حرکت می کنیم.بنابراین نقطه ی پایانی (حاصل جمع)، سمت راست مبدا (صفر) قرار می گیرد.یعنی جواب مسئله مثبت می باشد.

    ۳۴+ = (۱۹+) + (۱۵+)

    ۱۴- = (۸-) + (۶-)

    برای مثال در حاصل جمع زیر، بدون در نظر گرفتن علامت عددها،چون مقدار ۲۰ بیشتر است، پس علامت جواب، هم علامت با ۲۰ است.

    ۱۶+ = (۴-) + (۲۰+)

    ضرب و تقسیم عددهای صحیح

    برای ضرب و تقسیم عدد های صحیح، ابتدا باید با استفاده از جدول ضرب علامت ها، عبارت را تعیین علامت می کنیم، و سپس با ضرب یا تقسیم عددها،مقدار نهایی عبارت را به دست می آوریم.

    منبع مطلب : binjo.ir

    مدیر محترم سایت binjo.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    محمدی 18 روز قبل
    0

    دوستان اگه جواب رومیدونین بگین لطفا ممنون❤

    مهدی 1 سال قبل
    3

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید