;
    در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    به سبک زندگی چند ماه اخیر خود فکر کنید، چگونه و با چه اقدامی میتوانید سبک زندگی خود را تغییر دهید؟

    1 بازدید

    به سبک زندگی چند ماه اخیر خود فکر کنید، چگونه و با چه اقدامی میتوانید سبک زندگی خود را تغییر دهید؟ را از سایت پشتوک دریافت کنید.

    ایرنا

    ایرنا

    افراد در گذشته به راحتی در هر شغل یا نقش اجتماعی که داشتند آزادانه فعالیت می کردند ، اما با شیوع ویروس کرونا محدودیت ‌های جدیدی به زندگی انسان ‌ها اضافه شد و دیگر مردم جهان نتوانستند فعالیت‌های آزادانه خود را از سر گیرند. بسیاری از مشاغل هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در عصر ارتباطات آنلاین شد و تعدادی از افراد جامعه هم که شرایط شغلی آنلاین شدن را نداشتند ، بیکار شدند.

     تعطیلی بسیاری از شرکت‌ ها و افزایش آمار بیکاری کارگران سبب شد تا جهان با بحران جدید اقتصادی دست و پنجه نرم کند. همچنین بسیاری از خانواده ‌ها به دلیل افزایش تنش و اضطراب در جهت شیوع ویروس کرونا با افسردگی های جدیدی مواجه شدند. محدودیت‌ های بیش ‌از اندازه ، بیکاری افراد ، مشکلات اقتصادی و ترس از آینده سبب شد تا افراد شیوه جدیدی از زندگی را تجربه کنند. تعدادی موفق شدند و توانستند این بحران زندگی را پشت سر بگذارند و به روند طبیعی زندگی خود ادامه دهند اما عده ای هنوز با شیوه جدید زندگی و محدودیت‌ هایی که در جهت شیوع ویروس کرونا وجود دارد، هماهنگ نشدند.

    زندگی با شیوع ویروس کرونا تغییر بسیاری کرد. بسیاری از مشاغل آنلاین شدند و افراد در منزل و به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و بسیاری از خریدها و فعالیت های اجتماعی دیگر که نیاز مبرم به فعالیت بیرون از خانه داشت، اکنون برای جلوگیری از ویروس کرونا در منزل و از طریق اینترنت انجام می شود. در عصر ارتباطات ، زندگی نسبت به گذشته اینترنتی تر شده است. با تغییر ناگهانی شیوه زندگی، افراد به دلیل مشکلاتی که با شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است، دچار افسردگی به شکل های مختلف شده اند و شاید عده ‌ای از افراد به دلیل قرنطینه و محدودیت فعالیت های اجتماعی با گونه هایی از افسردگی دست و پنجه نرم کنند اما خودشان این نوع از افسردگی را حس نکنند و معتقد باشند که با شرایط جدید هماهنگ هستند و مشکلی ندارند.

    اضطراب طبیعی است

    روانپزشک مریم رضاپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : همه ما این روزها با بحران همه گیری کرونا مواجه هستیم ، بیماری ای که همه دنیا را درگیر کرده است. این بیماری پیر ، جوان ، زن و مرد و نژاد و قومیت نمی شناسد. درمانش ناشناخته است و نمی دانیم تا چه زمانی باقی خواهد ماند. این بیماری بشر را با عدم قطعیت مواجه کرده است و همین عدم قطعیت و کنترل نداشتن بر شرایطی که ویروس ایجاد می کند ، اضطراب زا خواهد بود.

    وی ادامه داد : افراد جامعه برای حفاظت از خود ناچارند قرنطینه بمانند و در این جهت حمایت های اجتماعی کم شده است. افرادی شغل خود را از دست دادند و درگیری های مالی دارند. این ها نیز مسائل اضطراب زایی هستند. پس داشتن اضطراب در این شرایط طبیعی است. اضطراب در ما می تواند تظاهرات متفاوتی داشته باشد. ممکن است به صورت ترس از بیمارشدن، توجه وسواس گونه به علائم بدنی، ترس از مرگ، شست و شوی بیش از حد باشد. ممکن است در این شرایط احساس غمگینی، نا امیدی و یاس ایجاد شود.

    این روانپزشک گفت : فراموش نکنیم این اولین بحران جامعه بشری نیست و آخرین هم نخواهد بود. بشر در طول حیات بحران های زیادی از جمله همه گیری بیماری ، سیل ، قحطی و جنگ را تجربه کرده است.پس لازم است به خودمان حق بدهیم که اضطراب، غم یا خشم را در این شرایط سخت تجربه کنیم.

    تلاش برای زندگی

    با شیوع ویروس کرونا زندگی انسان‌ها تغییر کرد ، اما این تغییر به معنای پایان زندگی نبوده و نیست . افراد جامعه می‌توانند با استفاده از مهارت های فردی خود، سبک زندگی خود را تغییر دهند و روند رو به رشدی داشته باشند. هر فردی در زندگی عادی خود دارای مهارت هایی است که فقط نیاز به شناخت آن مهارت‌ها هستند تا بتوانند زندگی خود را همانند ساعت با سبک جدید زندگی هماهنگ کنند.

     رضا گلپور، روان شناس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ویروس کرونا سبک جدیدی از زندگی را به افراد جامعه نشان داده است ، گفت : ویروس کرونا سبک زندگی عادی افراد جامعه را تغییر داده است. در گذشته سبک زندگی شرایط عادی خود را طی می کرد اما اکنون برای جلوگیری از ابتلا به کرونا سبک زندگی به حالت خاص تغییر پیدا کرده که افراد باید با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با یکدیگر در تعامل باشند و بسیاری از موارد دیگر که در گذشته به آن توجه کمتری می شد اکنون پر رنگ تر شده است.

    وی ادامه داد : کرونا با ورودش توانست سبک های غلط زندگی را تغییر دهد. علیرغم معایبی که این ویروس داشت اما بزرگترین مزایای این ویروس از بین بردن سبک های غلط زندگی انسان ها بود که به راحتی آن را تغییر داد. افراد دارای مهارت های فردی هستند که از طریق آن می‌توانند شرایط زندگی خود را تغییر دهند. عده ای تغییر پذیر هستند و بر اساس تغییر شرایط زندگی، آن‌ها هم تغییر می کنند و عده‌ای هم مثبت اندیش هستند و در مقابل بحران‌های زندگی تصمیمات منطقی می گیرند. فقط افراد باید نسبت به مهارت های خود آگاه شوند که این امر نیاز به اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها دارد که با راهکارهای مناسب به افراد آموزش داده شود که نسبت به توانایی‌های فردی خود آگاه شوند.

    راهکارهای رهایی از افسردگی و اضطراب 

    به دلیل شیوع ویروس کرونا عده ای بیکار شدند و مشکلات اقتصادی باعث اختلافات خانوادگی و نزاع‌ های فردی شد که شرایط روزهای سخت مقابله با ویروس کرونا را سخت تر کرد. همچنین قرنطینه شدن افراد جامعه هم سبب شد تا افراد برای جلوگیری از ویروس کرونا دچار اظطراب شوند. اما روانپزشکان معتقدند در این شرایط سخت هم می‌توان با روحیه ‌ای قوی با بحران جنگید و پیروز شد.

    دکتر رضا پور گفت : همه قبول کنیم که روزهای سخت را باهم طی کردیم و لازم است به خودمان انگ ترسو ، ناتوان یا صفات منفی دیگر نزنیم. با دوستان و افراد قابل اعتمادمان با رعایت مسائل ایمنی مثلا به صورت مجازی صحبت کنیم. وقتی در مورد حال بدمان با فرد قابل اعتمادمان حرف می زنیم تحمل درد و رنج برایمان راحت تر می شود. در این شرایط بعضی از افراد که از قبل مبتلا به افسردگی، اضطراب یا وسواس بودند ممکن است بیماری شان تشدید شود. توصیه می شود اگر تحت درمان دارویی بودید داروها را خودسرانه قطع نکنند.

    وی با تاکید بر اینکه بعضی از افراد هم در این شرایط تفکرات سازنده ای کسب کردند و احساس کردند با تجربه روزهای سخت قویتر از قبل شده اند، بیان کرد:این بستگی به دفاع های روان هر فرد دارد که چطور بحران را درک و تجربه کند.از هر روشی که آرامتان می کند بهره ببرید مثلا کتاب بخوانید، موسیقی گوش کنید، در منزل نرمش کنید و به کارها و آرزوهای عقب مانده تان بپردازید و اگر دعا و نیایش آرامتان می کند دعا کنید.

    این روان شناس گفت : اگر تحمل اضطراب ، غم و خشم برایتان آنقدر سخت است که در تمام روز درگیرش هستید و نمی توانید به کارهای روزمره خود برسید حتما به روانپزشک مراجعه کنید. همچنین اگر آنقدر ناامید هستید که فکر از بین بردن خود را دارید به روانپزشک مراجعه کنید.

    منبع مطلب : www.irna.ir

    مدیر محترم سایت www.irna.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    12 توصیه طلایی بـــرای تـغییر شرایـط زندگی

    12 توصیه طلایی بـــرای تـغییر شرایـط زندگی

    به گزارش خبرگزاری برنا، برای همه ما پیش آمده که در مقطعی از زندگی‌مان، امید چندانی به آینده نداشته‌ایم. احساس می کردیم که برای رسیدن به موفقیت شانس زیادی نداریم، از زندگی عقب افتاده‌ایم، کارهایمان طبق برنامه پیش نمی‌رود و ... . شاید باور نکنید اما در همین لحظات بسیار سخت و طاقت‌فرسا، می توان شرایط را 180 درجه تغییر داد. ایده‌های کلی برای تغییر و خودبه سازی می‌تواند منجر به تغییرات خاصی شود که امید را به زندگی تان برخواهد گرداند و شکی نیست که با داشتن انگیزه، هر کاری شدنی است. بیشتر مردم نمی‌توانند این کار را انجام دهند ولی شما بعد از خواندن این مطلب، خواهید توانست. اگر در چنین وضعیتی هستید و می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید، در ادامه توصیه‌هایی را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

    1- با خودتان صادق باشید

    شما هرگز نمی توانید زندگی خود را اصلاح کنید تا زمانی که شکست‌هایتان را نپذیرید. وانمود نکنید همه چیز خوب است وقتی خوب نیست. شما باید مسئولیت کامل زندگی خود را تا این مرحله بر عهده بگیرید. اعتراف کنید که در گذشته تصمیمات ضعیفی گرفته‌اید که امروز، نتایجش باب میل‌تان نیست. حقیقت را قبول کنید که شما به اندازه کافی تلاش نکرده‌اید تا باور برای نیاز به تلاش بیشتر در ذهن‌تان متولد شود.

    2- از شرایط فعلی‌تان بیزار شوید

    در زمان‌های کمی از زندگی، شما انرژی انگیزشی را تجربه می‌کنید. به دست آوردن این لحظات و استفاده صحیح از آن‌ها، آینده شما را رقم خواهد زد. بدانید که احساسات منفی شدید می‌توانند به همان اندازه احساسات مثبت قدرتمند باشند. زمانی که از شرایط فعلی‌تان بیزار می‌شوید و تصمیم می‌گیرید که حتی یک روز دیگر هم این‌گونه زندگی نکنید، همه چیز تغییر خواهد کرد.

    3- سوالات هوشمندانه بکنید

    اگر زندگی شما در وضعیتی نیست که شما می‌خواهید، از خودتان بپرسید  چرا زندگی من این‌گونه شده است؟ از خودتان سوال کنید که برای بهتر شدن زندگی‌تان چه کارهایی باید انجام شود؟ اهل جست‌و‌جو و تحقیق باشید. پاسخ‌هایی که در این زمینه به دست خواهید آورد، شما را به سمت آینده بهتر راهنمایی می‌کند.

    4-کتاب بخوانید

    خواندن کتاب زندگی شما را به خودی خود تغییر نمی‌دهد اما راه را برای تغییر در زندگی شما می‌گشاید. یک کتاب عالی می‌تواند کل زندگی شما را تغییر دهد. کتاب‌ها می‌توانند الهام‌بخش شما باشند و ذهن شما را باز کنند و نگرش تان را به زندگی و موفقیت تغییر دهند. کتاب‌های عالی، معمولا شامل سال‌ها یا دهه‌ها دانش نویسنده است.

    5- استعدادتان را بشناسید

    وقتی ویژگی یا توانمندی را در خودتان پیدا کردید که در آن خوب هستید و تلاش می‌کنید تا در آن عالی شوید، به خودتان افتخار خواهید کرد. انسان برای رشد و پیشرفت، بیش از هر چیزی نیاز به اعتماد به نفس دارد.

    6- داستان زندگی آدم‌های موفق را دنبال کنید

    شخصی را که می‌خواهید مثل او باشید، پیدا کنید تا الهام‌بخش شما شود. خواندن داستان زندگی آدم‌های موفق به شما قدرت می‌دهد. دیدن این‌که شخصی از کجا شروع کرده، چه سختی‌هایی کشیده و چه تصمیم‌هایی را برای انجام کارهای بزرگ گرفته است، به شما برای انجام همان کارها انگیزه می‌دهد.

    7- خودتان را بشناسید

    در باره کاری که می‌خواهید با زندگی خود انجام دهید، فکر کنید نه به کاری که والدین، دوستان یا جامعه از شما می‌خواهند. دریابید که در چه مواردی خوب هستید و به تقویت نقاط‌قوت خود ادامه دهید. وقتی زندگی پیش نمی‌رود ، مشکل شما هستید. شما راه‌حل نیز هستید. وقتی می‌دانید که چه کسی هستید، چه می‌خواهید و به کجا می‌خواهید بروید، هیچ فردی نمی‌تواند جلوی شما را برای رسیدن به موفقیت بگیرد.

    8- مهارت تفکرتان را توسعه دهید

    اگر این روزها آدم موفقی نیستید، شاید به این دلیل است که شما نمی‌دانید چگونه فکر کنید. شما فکر می‌کنید که درست فکر کرده‌اید اما این‌طور نیست. توسعه مهارت تفکر بدان معنی است که شما باید افکار واقعی، آشکار و مفید را جایگزین پرگویی‌های ذهنی کنید. نشستن به تنهایی در یک اتاق و تفکر واقعی شروع خوبی است. انجام اقداماتی برای تغییر زندگی و تجزیه و تحلیل چگونگی عملکرد آن مراحل، فعالیت مفید دیگری است.

    9- مغزتان را شست‌و‌شو دهید

    فکر کردن به تنهایی برای رسیدن به موفقیت کافی نیست بلکه باید کاری انجام دهید. شما فقط باید راهی پیدا کنید تا ذهن‌تان را درگیر عملی کردن تصمیم‌هایتان کنید. بعد از تصمیم‌گیری، مدام به خودتان بگویید من این کار را انجام می‌دهم. این همان عملی است که شست‌وشوی مغز محسوب می شود و کمک زیادی به خود  بهسازی شما خواهد کرد.

    10- دنیا را خیلی جدی نگیرید

    مشکلات غیر قابل حل نیستند. درک این حقیقت می‌تواند شما را از فشارهایی که زندگی به شما تحمیل می‌کند، آزاد کند. در مقایسه با اندازه جهان، مشکلات شما چقدر بزرگ است؟ زندگی شما نقطه‌ای روی رادار زمان است، چرا آن را صرف زندگی کردن در رویای خود نمی‌کنید؟ چرا زندگی را با نگرانی سپری می‌کنید، وقتی که آن قدرها مهم نیست؟

    11- کمتر شکایت کنید

    همه ما وانمود می‌کنیم که شکایتی نداریم اما همه ما عاشق شکایت هستیم. شکایت انرژی شما را تخلیه می کند و احساسات منفی به شما می‌دهد حتی شکایت از چیزهای کوچک مانند آب و هوا تأثیر نامحسوس در رفتار شما دارد. شکایت نکردن بسیار دشوار است اما تلاش کنید این کار را انجام ندهید.

    12- خود را دوباره نوآوری کنید

    تلاش‌ها و شخصیت شما به نحوی که شما می‌خواستید موثر نبوده است پس چرا آن‌ها را تغییر نمی‌دهید؟ گذشته شما لازم نیست که آینده شما را دیکته کند. هر زمان که بخواهید، می‌توانید خود را دوباره نوآوری کنید یعنی نحوه تلاش، نگرش تان به موفقیت و ... را تغییر دهید.

    منبع مطلب : www.borna.news

    مدیر محترم سایت www.borna.news لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 1 سال قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید