;
    در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    به نظر شما کدام یک از شخصیت های داستان اهمیت بیشتری دارد چرا

    1 بازدید

    به نظر شما کدام یک از شخصیت های داستان اهمیت بیشتری دارد چرا را از سایت پشتوک دریافت کنید.

    جواب سوالات درس دوم فارسی هفتم (خود ارزیابی، نوشتن و درک و دریافت)

    جواب سوالات درس دوم فارسی هفتم (خود ارزیابی، نوشتن و درک و دریافت)

    جواب سوالات خودارزیابی صفحه ۲۱ و کارگروهی و نوشتن صفحه ی ۲۲ درس دوم فارسی پایه هفتم و همچنین درک و دریافت صفحه ۲۹ فارسی هفتم درس ۲ را در ادامه مشاهده خواهید کرد.

    جواب خودارزیابی فارسی هفتم درس ۲

    در کلاس شگفت آفرینش و زیبایی طبیعت، می‌توان عظمت وجلال و جاذبه‌ی خالق را درک کرد.

    جواب خودارزیابی صفحه ۲۱ فارسی هفتم

    سال دیگر که به روستا برگشتم، بر روی سبزه‌ها و کشته‌های سیراب، درختان سرسبز باغ و صحرا را دیدم که شاخه‌ی دست‌های خویش را به آسمان برافراشته بودند و دعا می‌کردند و کودکان پرنشاطِ گل بوته‌ها و نوجوانان امیدوار ذرّت‌ها در گوش نسیم، آمین می‌گفتند و من با غرور و مهربانی و خشنودی، باغ و صحرا را تماشا می‌کردم و در درخت‌ها و بوته‌ها می‌نگریستم.

    جواب خودارزیابی صفحه 21 فارسی هفتم

    ستاره‌ها، کویرها، پروانه ها و پرندگان و…

    Sci-HuB.iR

    کار گروهی صفحه ی 22 فارسی هفتم

    این فعالیت بایستی در کلاس انجام شود.

    جواب کار گروهی درس دوم فارسی هفتم صفحه ۲۲

    برای خواندن جمله‌ها بایستی به نوع جمله توجه کرد و لحنی متناسب با همان انتخاب کرد، مثلاً وقتی می‌خواهیم یک جمله‌ی پرسشی را بیان کنیم باید لحن بیان ما پرسشی باشد و با زمانی که قصد داریم یک جمله‌ی خبری بگوییم متفاوت باشد و…

    نوشتن درس دوم فارسی هفتم با جواب

    جواب نوشتن درس دوم فارسی هفتم صفحه ۲۲

    هم خانواده های درس دوم فارسی هفتم

    اعجاز ← معجزه، عاجز، عجز

    غرق ← اغراق، غریق

    نقطه ← نقاط، مَنقوط

    معصوم ← عاصم، عصمت، معصومه

    جواب نوشتن صفحه ی 22 فارسی هفتم

    کودکان پر نشاط گل بوته‌ها و نوجوانان امیدوار زرّت‌ها در گوش نسیم عامین می‌گفتند و من با قرور و مهربانی و خشنودی، باغ و سحرا را تماشا می‌کردم.

    در این متن چهار غلط املایی وجود داشت که شکل صحیح آنها را می بینید:

    در بخش بعدی جواب درک و دریافت صفحه ی 29 فارسی هفتم را مشاهده خواهید کرد.

    جواب درک و دریافت صفحه 29 فارسی هفتم

    در این بخش جواب درک و دریافت فارسی هفتم روان خوانی کژال را مشاهده خواهید کرد.

    جواب درک و دریافت های فارسی هفتم درس دوم

    به نظر من آزاد مهمترین شخصیت داستان بود چون به کژال کمک کرد و دخترِ نوزادش روناک را از دست گرگ نجات داد و خودش زخمی شد. 

    پایان داستان خوش بود و هم روناک از دست گرگ نجات پیدا کرد و به آغوش مادرش کژال بازگشت و هم آزاد که برای کمک به این نوزاد با گرگ درگیر شده بود زنده ماند، بنابراین اگر من هم نویسنده بودم داستان را به همین شکل به پایان می‌رساندم.

    جواب سوال های درس دوم فارسی هفتم (شامل خودارزیابی صفحه ۲۱، کارگروهی و نوشتن صفحه ۲۲ و درک و دریافت صفحه ۲۹ فارسی پایه هفتم) را مشاهده کردید و امیدوارم که مورد رضایت شما واقع شده باشد. باز هم به ساینس هاب سر بزنید.

    منبع مطلب : sci-hub.ir

    مدیر محترم سایت sci-hub.ir لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    روان خوانی:کژال

    روان خوانی کژال

    زبان <<کُردی >> یکی از زبان های ایرانی به شمار می آید. کردها که از اقوام دیرینه و نژادة

    اصیلِ ایرانی اند، به این زبان سخن می گویند. در داستان <<کژال >> که در دهکده ای از مناطق

    کردنشین کشورمان می گذرد، کاربرد برخی از واژه های کردی را می توان دید؛ از جمله:

    روان خوانی کژال

    کَژال: همان غزال است، که در داستان، نام مادرِ روناک است.

    روناک بر وزنِ <<خوبان : روشن؛ در داستان، نام دخترِ کژال است.

    کابوک: کبوتر؛ در داستان، نام یکی از خویشاوندان کژال است.

    روله: فرزند

    هه ژار: هَژار خوانده می شود: بیچاره، تهیدست؛ در اینجا، نام قهرمان

    داستان است.

    دایه: مادر

    1به نظر شما کدام یک از شخصیّت های داستان، اهمیّت بیشتری دارد، چرا؟
    ۲ اگر شما به جای نویسنده بودید، داستان را چگونه تمام می کردید؟

    معنی لغات

    لپ: گونه


    قنداقه:پارچه ای که نوزاد را در آن می پیچند

    روله:فرزند به زبان کردی

    گالش:نوعی کفش قدیمی زنانه (کفش لاستیکی )

    خیش :وسیله ای برای شخم زدن/گاو اهن
    پاره ی تن :فرزند عزیز(کنایه)
    مویه : گریه کردن

    مویه کنان :گریه کنان
    زار زدن:گریه کردن
    دایه : مادر
    هراسان: ترسان
    دندان برسر دندان ساییدن :کنایه از خشمگین بودن

    خرناسه :صدایی که در حالت خواب از گلو بیرون می اید .

    معطل : منتظر /بی کار / بلا تکلیف
    مجال : فرصت/وقت لازم
    زل زدن : خیره شدن
    پا برهنه : بدون کفش
    تقلا : کوشش /تلاش
    هق هق: صدای بریده بریده ی گریه طولانی
    خشکش زد : مات و مبهوت شد

    منبع مطلب : 0adabyat1.niloblog.com

    مدیر محترم سایت 0adabyat1.niloblog.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    Diana 1 ماه قبل
    1

    نمیدوانم

    مهدی 1 سال قبل
    -2

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید