این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    به کار بردن حرکات سر و دست و تغییر حالت های چهره به هنگام خواندن شعر چه تاثیری دارد

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    به کار بردن حرکات سر و دست و تغییر حالت های چهره به هنگام خواندن شعر چه تاثیری دارد را از این سایت دریافت کنید.

    مهارت «شعرخوانی»

    شعر می تواند ارزش های دینی،‌ اخلاقی، اجتماعی، انسانی و ... را به کودک و نوجوان القاء و به اقتضای نیازشان آن ها را به سوی تخیّل،‌ عاطفه و ... رهنمون سازد. در این میان «شعرخوانی» چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی ظرفیّت های خاصّی دارد. مربّی با مهارت «شعرخوانی» به کودک و نوجوان کمک می‌کند که ارتباط عمیق‌تری با جهان پیرامون خود برقرار کند. به ‌ویژه اگر شعرهایی که توسّط مربّیان

    مهارت «شعرخوانی»

    تاریخ انتشار: 13 دى 1397 شماره مطلب: 844 تعداد بازدید: 21599 نظرات: 0

    شعر می تواند ارزش های دینی،‌ اخلاقی، اجتماعی، انسانی و ... را به کودک و نوجوان القاء و به اقتضای نیازشان آن ها را به سوی تخیّل،‌ عاطفه و ... رهنمون سازد. در این میان «شعرخوانی» چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی ظرفیّت های خاصّی دارد. مربّی با مهارت «شعرخوانی» به کودک و نوجوان کمک می‌کند که ارتباط عمیق‌تری با جهان پیرامون خود برقرار کند. به ‌ویژه اگر شعرهایی که توسّط مربّیان برای «شعرخوانی» انتخاب می‌شوند از شخصیّت ها و عناصر موجود در زندگی کودکان و نوجوانان بهره گرفته باشند. توجّه به مهارت «شعرخوانی» ...

    به نام نامی تنها هنرمند

    که نام نامیش باشد خداوند

    همه کودکان و نوجوانان ذاتاً شعر را دوست دارند و از آن لذّت می برند. شعر تنها وسیله ای برای تفریح، سرگرمی و اوقات فراغت شاد کودکان و نوجوانان نیست، بلکه شعر بهره مند شدن کودکان و نوجوانان است از چشمه یا جویباری درونی و همیشگی در درونشان، که روانشان را از شادابی و تازگی سرشار می سازد. آن هم نه شادابی تنها چرا که دوست داشتن و درک شعر، گونه ای دریافت و حس ششم برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می آورد که در روبه رو شدن با زندگی و جهان پیرامون از کودکان و نوجوانان انسان هابی چالاک می سازد. چالاک به مفهوم بسیار بسیار زنده!(رومر گودن؛  ۱۹۹۸ مولّفِ خانه عروسک‌ها، 1947)

    ای خدای ستاره های قشنگای خدای جهان رنگارنگای که ناهید را تو آوردیماه و خورشید را تو آوردیاین همه کوه و تپه و دریااین درختان پر گل و زیبابال زیبا برای پروانهاز برای پرندگان لانهشادی و بازی و تواناییچشم ما را برای بیناییبرف و باران و گرمی و سردیهمه را ای خدا تو آوردیآن چه را از تو خواستیم دادیدل ما را تو پر کن از شادی

    (سیّد علی موسوی گرمارودی)

    مربّیان وظیفه دارند از سنین کودکی شنیدن و خواندن شعر را در کودکان تقویّت کنند و این کار را تا سنین نوجوانی نیز ادامه دهند که علاقه به شعر در آن ها از بین نرود. توجّه به تاثیرات شعر برای پرورش عواطف، احساسات و درک کودکان، دلایلی است که وارد کردن کودکان و نوجوانان به دنیای شعر را ضروری می کند. شعر مربّی ارجمندی است که ارزش های دینی،‌ اخلاقی، اجتماعی، انسانی و ... را در خود نهفته دارد و به اقتضای نیاز مربّیان، کودکان و نوجوانان را به سوی تخیّل،‌ عاطفه و ... رهنمون می‌سازد. در این میان «شعرخوانی» بری کودکان و نوجوانان، چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی ظرفیت های خاصّی دارد. بلند خوانی، جمع‌خوانی و ... در بخش مهارت «شعرخوانی» باعث می‌شود تا درک خواننده و شنونده از شعر عمیق‌تر شود. هنگامی که شعر با صدای بلند و در جمع خوانده می‌شود، لذّت «شعرخوانی» دوچندان خواهد شد و درون‌مایه شعر در جمع امکان کشف، درک و دریافت معانی شعر را برای همه افزایش می‌یابد. وقتی تک‌تک افراد حاضر در گروه شعر را شنیده و به آن اندیشیده‌اند می‌توانند از منظر خود درباره شعر سخن بگویند و به معنا و مفهوم مورد نظر شاعر نزدیک‌تر شوند. دنبال کردن موضوع در شعرها برای خوانندگان لذت‌بخش است، توجّه به هندسه دقیق کلمات در شعر، انرژی موسیقایی و عاطفی موجود در واژه‌ها و تناسب در انتخاب واژه‌ها و چیدن آن ها در کنار یکدیگر توسط شاعر و هماهنگی بین فرم و محتوا در شعر از عواملی است که خواننده را دچار التذاذ از بلندخوانی با «شعرخوانی» می‌نماید و گاه مخاطب را به مرز حیرت و شگفت‌زدگی می‌رساند. کودکان و نوجوانان با قوّه باصره خودشان، با شکل بخشیدن به یک فکر،‌ تصوّری را در ذهن خود به وجود می‌آورند،‌ از سوی دیگر،‌ شنوایی،‌ ذهن کودکان و نوجوانان را در یک آن به کار می‌اندازد و این واکنشی است بی‌تصویر که حوزه عمل آن گسترده است و پاسخ را از مراکز وابسته به احساسات برمی‌گرداند،‌ این مراکز محرّک وابسته به احساس صوتی با تجربه‌های معنوی،‌ حسی، ذوقی یا ذهنی پیوند دارند. وقتی که منطق روابط تغییرناپذیر را دریافت می‌کند، کاربرد آن را فراموش می‌کنیم. بنابراین هنگامی که، ظرفیت شنوایی خود را در مرکز تجربه احساسی قرار می‌دهیم امکان آن به وجود می‌آید که صدای یک زنگ، یک حرکت را بشنویم. این گنجایش هوشی،‌ از ظرفیت تحلیلی «بینایی» و مداومی که به طور طبیعی به کار می‌گیریم متفاوت است. «شعرخوانی» از راه هایی است که‌ باعث فعّال شدن «خرد دل» ‌می‌شود. قدرت تحلیل شعر پس از برقراری ارتباط حسّی با شعر امکان‌پذیر می‌شود. دریافت انرژی موجود در واژه‌ها، مصراع ها و در نهایت،‌ انرژی موجود در یک شعر واحد و ترکیب معانی دریافتی با تجربه حسّی و عاطفی فرد، وی را به نوعی تحلیل منحصر به ‌فرد از شعر خوانده‌شده هدایت می‌کند. در هنگام خواندن شعر واژه‌ها و مصراع ها معانی‌ای را بر ذهن آدمی متبادر می‌کنند. این معانی با تجربیات گذشته فرد تلفیق شده و موجب درک می‌شود، درک مفهوم و معنی همراه با حسّ و عاطفه‌ای خاصّ در خواننده همراه است. اگر «شعرخوانی» به شکل صحیح انجام شود و به اصطلاح شعر،‌ توسّط خواننده «اجرا» شود، آفرینشی تازه اتفاق می‌افتد. مربّی صاحب هر صدایی که باشد می تواند شعر بخواند؛ به شرطی که عالَم شعر را بشناسد. در این موقعیت می‌توان گفت که «خواندن خلّاق» اتفاق خواهد افتاد.‌ خواندن خلّاق، یک بار دیگر آفریدن متن است؛‌ متنی که توسط مربّی خلق شده است. اثرات مثبت «شعرخوانی» برای کودکان و نوجوانان و «شعرخوانی» با کودکان و نوجوانان تفاوتشان تنها در این است که تجربه مربّی بر میزان فهم و درک معانی و میزان لذت بردن از شعر اثر می‌گذارد. پیش از انجام «شعرخوانی» در کلاس و هنگام اجراء برنامه، برای یک مربّی آگاه و آشنا به عالَم شعر، شعرشناس و شعرخوان لازم و ضروری است که:

    منبع : el.balagh.ir

    تاثیر حرکات دست در گفتگو و ۲۰ حرکتی که باید حتما یاد بگیرید

    آیا می‌دانید که چگونه با حرکات دست حرف بزنید؟ در تحقیقی، هول و بیتی دریافتند که اشارات و حرکات بدن ارزش پیام ما را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد!

    تاثیر حرکات دست در گفتگو و ۲۰ حرکتی که باید حتما یاد بگیرید

    میترا دانشور به‌روزرسانی: اردیبهشت 1396 ۱۰ دقیقه

    زبان بدن

    ۱۳اشتراک‌گذاری

    آیا می‌دانید که چگونه با حرکات دست حرف بزنید؟ در تحقیقی، هولر (Holler) و بیتی (Beatie ) دریافتند که اشارات و حرکات بدن ارزش پیام ما را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد! بهترین و کاریزماتیک‌ترین سخنرانان و افراد تأثیرگذار از اهمیت استفاده از حرکات دست آگاه هستند و رهبران از الگوهای حرکات دست خاصی استفاده می‌کنند. در آزمایشگاه تحقیقات رفتار انسان، هزاران ساعت از سخنرانی‌های تد تحلیل شد و یک الگوی قابل توجه مشخص شد: محبوب‌ترین سخنرانان تد با کلمات و دست‌هایشان حرف می‌زنند. اگر می‌خواهید تأثیر کلام خود را افزایش بدهید، مقاله‌ی حاضر با ارائه‌ی نکاتی جالب و معرفی حرکاتِ دستِ معروف، به شما کمک خواهد کرد.

    راهنمای مطالعه نمایش

    حتما بخوانید: ۸ نکته برای یک سخنرانی بهتر

    در ادامه‌ی تحقیق بر روی سخنرانی‌های تد، به طور خاص قوی‌ترین و ضعیف‌ترین سخنرانی‌ها تحلیل شد:

    کم‌طرفدارترین سخنرانان تد به طور میانگین از ۲۷۲ حرکت دست در طول ۱۸ دقیقه صحبت، استفاده کرده بودند.

    محبوب‌ترین سخنرانان تد به طور میانگین از ۴۶۵ حرکت دست استفاده کرده‌ بودند، یعنی دو برابر!

    نتایج تحقیق سخنرانی‌های تد شگفت‌انگیز بود و سؤالات زیر را به وجود آورد:

    چرا حرکات دست بسیار مهم هستند؟

    محبوب‌ترین حرکات دست کدامند؟

    هر کس چطور می‌تواند از حرکات دستش استفاده کند تا محبوب شود؟

    پس از تقسیم‌بندی تمام سخنرانی‌های محبوب تد و سخنرانی‌های برجسته در طول ۵ دهه‌، ۲۰ حرکتِ اصلیِ دست آنها مشخص شد که شما نیز می‌توانید از آنها استفاده کنید.

    واقعیت‌های جالب در مورد حرکات دست

    ۱. شما به دنیا آمده‌اید تا با دست‌هایتان صحبت کنید

    محققان دریافتند نوزادانی که در ۱۸ ماهگی از حرکات دست‌شان بیشتر استفاده می‌کنند، در آینده توانایی‌های زبانی قوی‌تر دارند. حرکات دست با هوشِ بالا مرتبط است.

    ۲. حرکات دست باعث می‌شود تا دیگران به شما گوش بدهند

    اسپنسر کلی (Spencer Kelly) استاد روان‌شناسی و یکی از مدیران مرکز زبان و ذهن دانشگاه کلگیت، دریافت که حرکات دست باعث جلب توجه افراد به صدای سخنرانی فرد می‌شود. به گفته‌ی وی «حرکات بدن در زمان سخنرانی صرفا بخش جانبی کلام ما نیستند، بلکه یکی از بخش‌های اساسی آن هستند.»

    حتما بخوانید: ۳ اشتباه رایج در مذاکره که حتما باید از آن اجتناب کنید

    ۳. حرکات دست در ذات شما وجود دارند

    اسپنسر دریافت که حتی افراد نابینا در هنگام صحبت با نابینایان دیگر، از حرکات دست استفاده می‌کنند.

    ۴. استفاده از حرکات به شما کمک می‌کند تا به حافظه‌تان دسترسی بیابید

    استفاده از حرکات دست در حین صحبت، نه تنها به دیگران کمک می‌کند تا آنچه را که می‌گویید به خاطر بسپارند، بلکه به شما نیز کمک می‌کند تا سریع‌تر و مؤثرتر صحبت کنید.

    ۵. توضیحات غیرکلامی به شما کمک می‌کند تا بیشتر بفهمید

    در مطالعه‌ای مشخص شد که وادار کردن کودکان برای استفاده از حرکات در حین توضیح اینکه چطور مسائل ریاضی را حل می‌کنند، به آنها کمک کرد تا استراتژی‌های جدید حل مسئله را بیاموزند.

    حتما بخوانید: باید ها و نبایدهای فنون مذاکره

    چطور با دستان خود حرف بزنید

    پیش از معرفی حرکات معروف دست، بهتر است توضیح بدهیم که چطور می‌توانید به شکل مناسب و صحیح از دستان خود استفاده کنید:

    در کادر باقی بمانید

    فضای مناسب صحبت با دست از بالای قفسه‌ی سینه تا پایان کمر شماست. اگر خارج از این کادر بروید، باعث حواس‌پرتی می‌شوید و کنترل موقعیت از دست‌تان خارج می‌شود.

    حرکات دست دارای طیف هستند

    دو سرِ طیفِ حرکات دست، حرکات خشک و سفت (ژست بسته) و استفاده‌ی بیش از حد از دست‌هاست. جایی در میانه‌ی این طیف حالت ایده‌آل استفاده از دست‌هاست و خروج از این طیف اثرگذاری حرکات را از بین می‌برد.

    با هدف حرکت کنید

    بهترین سخنرانان تد از دست‌های خود به‌طور هدفمند برای توضیح نکات مهم استفاده می‌کنند.

    بدانید که چه می‌خواهید بگویید

    اگر قرار است یک سخنرانی بزرگ انجام بدهید، کلمات و جملات خود را آماده کنید؛ در غیر این صورت، ناخودآگاه بیش از حد از حرکات دست استفاده می‌کنید. به گفته‌ی النا نیکولادیس (Elena Nicoladis)، محقق دانشگاه آلبرتا که حرکات دست را مطالعه می‌کند، افرادی که در یافتن کلمات صحیح مشکل دارند،‌ بیشتر با دست‌های خود صحبت می‌کنند.

    هر چه آرام‌تر، بهتر

    همه‌ی ما حرکاتِ نرمِ دست را دوست داریم. حرکات نامنظم یا ربات‌وار باعث حواس‌پرتی می‌شوند. آن‌قدر صحبت با حرکات دست را تمرین کنید تا احساس کنید که حرکات‌تان طبیعی هستند.

    از خودتان فیلم بگیرید

    وقتی با یک نفر در پشت تلفن صحبت می‌کنید، از خودتان فیلم بگیرید. شاید شگفت‌زده شوید که از چه حرکاتی استفاده می‌کنید و چند بار در طول مکالمه آنها را به کار می‌برید. سپس سخنرانی‌های خود را ضبط کنید. از یک دوست بخواهید تا نظرش را در مورد حرکات‌تان بگوید.

    در مواجهه با فرهنگ‌های مختلف محتاط باشید

    همه‌ی حرکات دست معنای یکسانی ندارند و گاهی در فرهنگ‌های مختلف دارای معانی متضاد هستند.

    حتما بخوانید: رمزگشایی در ارتباط چشمی؛ ۷ حقیقت جذاب درباره معانی مختلف نگاه کردن

    ۲۰ حرکت دست که باید استفاده کنید

    پس از مشاهده‌ی بهترین سخنرانان و سخنرانی‌ها در جهان، مجموعه‌ای از حرکات دست محبوب جمع‌آوری شد تا شما هم آنها را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که باید در مورد محتوای کلام خود فکر کنید و حرکت دست‌تان را براساس آن تنظیم کنید.

    ۱. شمارش

    آسان‌ترین و اساسی‌ترین حرکت دست برای شمارش است. هر زمان که عددی را ذکر می‌کنید، آن را با دست نشان دهید. این کار باعث می‌شود تا عدد راحت‌تر در ذهن شنونده باقی بماند، تحرک بیشتر می‌شود و زبان بدن تقویت می‌شود، و به عنوان یک گوینده‌ی غیرکلامی در مکالمه عمل می‌کند.

    منبع : www.chetor.com

    تعریف زیر کدام گزینه را به درستی نشان می‌دهد؟

    تعریف زیر کدام گزینه را به درستی نشان می‌دهد؟ - به کارگیری حرکات دست و سر و تغییر حالت‌های چهره به هنگام خواندن شعر که حس و پیام شعر را به شنونده بهتر منتقل می‌کند.

    ثبت نام   ورود

    پربازدیدها: #نمونه_دولتی_نهم #مدرسه_یاب #آزمون‌ساز

    درس 11: نقشِ خردمندان فارسی پنجم دبستان درسنامه آموزشی این مبحث

    تعریف زیر کدام گزینه را به درستی نشان می‌دهد؟

    - به کارگیری حرکات دست و سر و تغییر حالت‌های چهره به هنگام خواندن شعر که حس و پیام شعر را به شنونده بهتر منتقل می‌کند.

    1 ) اندیشیدن 2 ) خواندن 3 ) یافتن 4 ) نشان دادن گزارش خطا یک تست دیگه بزن یک آزمون کامل بده

    تحلیل ویدئویی تست

    1400/12/16 محمدباقر نصیری

    ویدیو دوره کامل آموزشی، فارسی پنجم دبستان

    مدرس: محمدرضا نادری

    مدت دوره: 9 ساعت (24 فایل)

    فارسی

    1771 تست 123,970 تومان

    ریاضی

    1970 تست 137,900 تومان

    علوم تجربی

    1871 تست 130,970 تومان

    هدیه‌های آسمانی

    556 تست 38,920 تومان

    مطالعات اجتماعی

    1158 تست 81,060 تومان

    قرآن

    114 تست 7,980 تومان

    نمونه سوالات مرتبط

    آزمون آنلاین

    12 تست

    آزمون تستی درس نهم فارسی پنجم دبستان | نام آوران دیروز، امروز، فردا

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    15 تست

    آزمون تستی درس 10 فارسی پایه پنجم ابتدایی

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    15 تست

    آزمون مجازی آمادگی ورودی مدارس تیزهوشان فارسی پنجم دبستان | دستور زبان…

    تیم مدیریت گاما

    رایـــــگان

    1 صفحه

    خودارزیابی فارسی پنجم دبستان | درس 1 و 2

    منوچهر فرهمندیان

    1 صفحه

    طرح درس روزانه فارسی پنجم دبستان | درس 11: نقشِ خردمندان

    نگین خاقانی بروجنی

    3 صفحه

    آزمون فصل 1 فارسی و نگارش پنجم دبستان راه فرزانگان | آفرینش

    حسن نباتیان

    رایـــــگان

    2 صفحه

    آزمونک فارسی پنجم دبستان با جواب | درس 1: رقص باد،‌ خنده‌ی گل

    سهیلا نفیسی فرد

    2 صفحه

    آزمون نوبت دوم فارسی پنجم دبستان استاد شهریار اسکو | اردیبهشت 1396

    حسن نباتیان

    2 صفحه

    نمونه موضوع و متن درس آزاد فارسی پنجم ابتدایی | درس 12: پوریای ولی

    آرش کمانگر

    2 صفحه

    ارزشیابی ماهانه‌ی آذر فارسی پنجم دبستان قطب گزن | فصل سوم: ایران من

    محمدامین حسین زائی

    2 صفحه

    کاربرگ تمرینی فارسی پنجم دبستان امین | درس چهاردهم

    علیرضا بیات

    3 صفحه

    آزمونک فارسی پنجم دبستان با جواب | درس 3: رازی و ساخت بیمارستان

    سهیلا نفیسی فرد

    1 صفحه

    تمرین فارسی پنجم دبستان | درس 8: دفاع از میهن

    حمید دبیری

    محتواهای آموزشی مرتبط

    فایل های پاورپوینت، ویدئو، صوتی، متنی و ...

    پاورپوینت تدریس کامل فارسی پنجم دبستان | درس 1: تماشاخانه/ بخوان و حفظ کن رقصِ باد و خنده‌ی گل

    پاورپوینت پیام های قرآنی کتاب آموزش قرآن کلاس پنجم دبستان

    تدریس آنلاین صفحه 14 تا 17 هدیه‌های آسمانی پنجم | درس 2: تنها او

    موارد بیشتر ارسال فایل

    پرسش و پاسخ های مرتبط

    سوال کنید یا به سوالات دیگران پاسخ دهید ...

    آیا وجود مرکز تقارن برای یک شکل، به معنی وجود محور تقارن برای آن شکل است؟

    آیا یک شکل می تواند بی نهایت محور تقارن داشته باشد؟

    فرق محور تقارن و مرکز تقارن چیست؟

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 10 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید