این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

تحقیق در مورد نقش دانشمندان در زندگی انسان کلاس پنجم

دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

مهدی

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

تحقیق در مورد نقش دانشمندان در زندگی انسان کلاس پنجم را از این سایت دریافت کنید.

Account Suspended

This Account has been suspended.

Contact your hosting provider for more information.

منبع : ensha.org

تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان

تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان/نقش انیشتن ، زکریای رازی ، کاشف پنی سیلین، گالیله ، و.. دانشمندان به انسان شناخت و توانایی بخشیده

دسته بندی: تحقیق برای بچه ها, تحقیق فارسی, مقالات

بازدید

انشا درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان

تحقیق در مورد نقش دانشمندان در زندگی انسان

انشا در مورد نقش دانشمندان در زندگی انسان

نقش دانشمندان در زندگی انسان

دانشمندان به انسان شناخت و توانایی بخشیده اند.

علم دانشمندان مانند نور روشنی بخش است.

ما با کمک دانشمندان توانسته ایم جهان را از ذره های کوچک درون اتم تا جرم های آسمانی و کهکشان ها تا اندازه ای بشناسیم.

اکنون به کمک علم دانشمندان ، از زمین و از جغرافیای جهان آگاه شده ایم و به دنیای بی نهایت کوچک ها راه یافته ایم.

روابط میان برخی پدیده ها را کشف کرده ایم و به علت پیدایش بعضی از پدیده ها آگاه شده ایم.

شناخت علمی دانشمندان در زندگی ما مؤثر بوده است، به طوری که توانسته ایم ابزار و وسایل و روش های جدیدی را برای زندگی بیابیم و به کمک آن ها کارهایمان را آسان تر وسریع تر انجام دهیم.

فناوری، روش علمی پاسخ گویی به مسائل زندگی است و امروزه کاملاً بر علم تکیه دارد.

از راه علم دانشمندان و دستاوردهای آنان انسان به حمل و نقل سریع، ارتباطات گسترده، انرژِی های نو، ساخت وسازهای راحت و محکم و تولیدات فراوان دست یافته است.

تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان

با پیشرفت روز افزون علم و همگانی شدن روش تحقیق می توان امیدوار بود که روزی بسیاری از ناشناخته های دیگر برای انسان شناخته شود و توانایی انسان برای کنترل بیماری ها و عوامل نامساعد طبیعی افزایش یابد.

دانشمندانی که بیشترین تاثیر را در زندگی انسان ها داشته اند :

گالیلئو گالیله :

دانشمند و مخترع سرشناس ایتالیایی در سده‌های ۱۶ و ۱۷ میلادی بود. گالیله در فیزیک، نجوم، ریاضیات و فلسفه علم تبحر داشت و یکی از پایه‌گذاران تحول علمی و گذار به دوران دانش نوین بود.

ایشان نظریه خورشید مرکزی را مطرح ساختند و در برابر کلیسا به مخالفت در برابر نظریه زمین مرکزی پرداخت و توانست دید وسیعی از کهکشان و ستارگان و ماه و خورشید را برای بشر به ارمغان بیاورد. گالیله می گوید: بدون ابزار شناخت علمی نمی‌توان به علم دست یافت.

انیشتن :

این دانشمند بزرگ دید ما را نسبت به جهان و هستی چندین برابر کرد و توانست علم فیزیک را از دوره قدیمی به دوره جدیدی منتقل کند ، کشف انرژی های ماده ، کشف نسبت های زمان و مکان …توانست دید بشر را بازتر کند.

مایکل فارادی :

سواد دانشگاهی چندانی نداشت ولی با آزمایش های تجربی فراوان در علم شیمی و الکتریسیته توانست القای الکترومغناطیسی را کشف کند که سنگ زیر بنای برق متناوب امروزی هست .

ادیسون:

نور و روشنایی بشر را در مسیر درست علم قرار داد و با کشف الکتریسته و اختراع وسیله های برقی برای تولید و یا راه اندازی ، بسیاری از مشکلات بشر یکی پس از دیگری حل شد و انسان ها توانستند به کمک برق و نور پیشرفت های شگرفی کنند.

زکریای رازی:

با کشف الکل بسیاری از بیمارانی که بر اثر عفونت جان خود را از دست می دادند از مرگ حتمی نجات پیدا کردند ، همچنین ایشان به عنوان تشخیص دهنده بیماری آبله و سرخک بودند که جان بسیاری را از این بیماری نجات داد.

رازی آثار ماندگاری در زمینهٔ پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته‌است و به‌عنوان کاشف الکل، جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) و نفت سفیدمشهور است.

بزرگترین پزشک ایران و جهان اسلام در زمان قرون وسطی بود.

کاشف پنی سیلین :

الکساندر فلمینگ توانست با کشف پنی سیلین جان میلیون ها انسان را از مرگ حتمی نجات داد و با این  دارو در درمان سفلیس، سوزاک، تب سرخ، دیفتری … توانست نقش مهمی در سرنوشت بشر ایفا کند.

منابع:

کلاس درسی

مطالب دیگر :

منبع : KelaseDarsi.ir

منبع : kelasedarsi.ir

مهدی 8 روز قبل
    4

بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

برای پاسخ کلیک کنید