این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    جنگل برای کیست در پاسخ به این پرسش با توجه به آنچه آموخته اید یک داستان کوتاه بنویسید

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    جنگل برای کیست در پاسخ به این پرسش با توجه به آنچه آموخته اید یک داستان کوتاه بنویسید را از این سایت دریافت کنید.

    جنگل برای کیست؟ داستان کوتاه

    داستان کوتاه جنگل برای کیست علوم پایه ششم ابتدایی - انشا جنگل برای کیست ساده و مختصر با متنی روان برای دانش آموزان مقطع ابتدایی - jungle is

    جنگل برای کیست؟ داستان کوتاه

    مهارت نوشتاری ارسال دیدگاه

    داستان کوتاه جنگل برای کیست؟

    جنگل برای کیست؟ علوم پایه ششم

    روزی روزگاری در یکی از جنگل های سرسبز و بسیار زیبا که در آن حیوانات زیادی زندگی می کردند، تصمیم گرفتند جنگل را که بسیار هم بزرگ بود خراب کرده و در آن یک شهرک بسازند. آن ها به خانه ی جنگلبان آن جنگل زنگ زدند. جنگلبان مرده بود و دخترش با شوهرش در ان زندگی می کرد.

    دختر تلفن را برداشت و پس از کمی مکالمه آن ها گفتند که قرار است جنگل را خراب کرده و به جای آن شهر بسازند و فقط رضایت او لازم است. آن ها حتّی گفتند که اگر رضایت بدهد، مبلغ زیادی پول به او می دهند.

    دخترک به طمع پول رضایت داد و قرار شد که تا یک هفته بعد مهندسین و کارگر ها بیاین تا اوضاع را بررسی و جنگل را تخریب کنند. دختر نوکری داشت. آن نوکر کاملا با تخریب جنگل مخالف بود و معتقد بود که اگر دختر جنگل را خراب کند یعنی قلب پدرش را شکسته، زیرا پدر دختر جنگل را به اندازه دخترش دوست داشت. حیوانات هم از این موضوع با خبر شده و برای اینکه چاره ای پیدا کنند، نزد درخت دانا رفتند. درخت دانا گفت:« از دست ما حیوانات کاری ساخته نیست. زیرا قدرت انسان ها از قدرت ما خیلی بیشتر است»

    فردای آن روز چند نفر از مأمورین برای شماره گذاری و قطع درختان آمدند. آن ها درخت ها را شماره گزاری کردند امّا وقتی خواستند آن ها را قطع کنند باران گرفت و نتوانستند کارشان را انجام دهند.

    فردا نیز همان مأموران آمدند و تعدادی از درخت ها را قطع کردند. حیوانات هم دیدند که کاری از دستشان بر نمی آید شروع کردند به ترک کردن جنگل. نوکر دختر که می دانست مدارک مربوط به قطع جنگل جعلی است و شهردار آن شهری که جنگل داخل آن است خبر ندارد که جنگل در حال نابودی است، نامه ای به شهردار فرستاد و اوضاع را گزارش داد. شهردار هم که ماجرا را فهمید در جلسه ای به بزرگان شهر گفت:« هر کس که دستور تخریب این جنگل را داده اس به سختی مجازات خواهد شد.

    این جنگل میراث گذشتگان برای ما بوده است. ما هم باید مانند گذشتگان آن را به فرزندانمان هدیه کنیم. چطور گذشتگان آن جنگل را خراب نکرده اند در حالی که می توانستند این کار را بکنند. چون آن ها به فکر ما بوده اند که این جنگل را برای ما نگه داشته اند. ما انسان ها نباید فکر کنیم چون از تمام موجودات جهان قدرت بالایی داریم هر کاری که خواستیم بکنیم. همین سلامت شهر به وسیله همین جنگل تأمین می شود. جنگل برای تمام موجودات است و هر موجودی سهم جداگانه ی خود را دارد.

    جنگل فقط برای ما آدم ها نیست و خداوند آن را برای تمام موجودات آفریده و ما حق تخریب یا صدمه زدن به آن را نداریم. ما با کاشتن درخت های بیشتر این جنگل را گسترش داده و تمام موجوداتی که به دلیل نابودی زیستگاه شان از این جنگل رفته اند، بر می گردانیم. این گونه بود که مردم تمام موجودات شهر برگردانده و آن دختر را از شهر خود به جایی دیگر تبعید کردند. به این ترتیب هم انسان ها و هم حیوانات از جنگل استفاده درست کردند و تا آخر عمر به خوبی و خوشی زندگی کردند.

    بیشتر بخوانید: انشا در مورد جنگل سبز

    اشتراک گذاری: Telegram Email WhatsApp Copy Link Gmail LinkedIn

    ≡≡مطالب پیشنهادی≡≡≡≡≡≡≡≡

    انشا زیبا درباره ی صدای باران انشا درباره امام رضا علیه السلام و توصیف ایشان انشا در مورد همکاری در مدرسه انشا در مورد هوای پاک و تازه انشا در مورد اگر من دانشمند بودم انشا در مورد اگر قاصدک بودم

    منبع : www.daneshchi.ir

    درسنامه آموزشی علوم تجربی کلاس ششم درس 12: جنگل برای کیست؟ با پاسخ

    می‌خورد و خورده می‌شود | فکر کنید (صفحهٔ 88 کتاب درسی) | چیزی هدر نمی‌رود | کاوشگری (صفحهٔ 89 کتاب درسی) | باهم زندگی می‌کنند | گفت‌وگو (صفحهٔ 91 کتاب درسی) | شگفتی‌های آفرینش | طبیعت را حفظ کنیم | جمع‌آوری اطلاعات (صفحهٔ 92 کتاب درسی) | وقتی اوضاع تغییر می‌کند | چه درختی می‌کارید؟ | گفت‌وگو (صفحهٔ 94 کتاب درسی) | جمع آوری اطلاعات (صفحهٔ 94 کتاب درسی)

    درسنامه آموزشی علوم تجربی کلاس ششم

    درس 12: جنگل برای کیست؟ با پاسخ

    آخرین ویرایش 13 آبان 1396

    گزارش خطا 209653 علوم تجربی درس 1: زنگ علوم

    درس 2: سرگذشت دفتر من

    درس 3: کارخانه‌ی کاغذ سازی

    درس 4: سفر به اعماق زمین

    درس 5: زمین پویا

    درس 6: ورزش و نیرو (1)

    درس 7: ورزش و نیرو (2)

    درس 8: طراحی کنیم و بسازیم

    درس 9: سفر انرژی

    درس 10: خیلی کوچک، خیلی بزرگ

    درس 11: شگفتی‌های برگ

    درس 12: جنگل برای کیست؟

    درس 13: سالم بمانیم

    درس 14: از گذشته تا آینده

    پاورپوینت دوره کامل آموزشی، علوم تجربی ششم دبستان

    مدرس: مصطفی سالاری

    مدت دوره: 172 اسلاید (13 فایل)

    فارسی

    2240 تست 156,800 تومان

    ریاضی

    2382 تست 166,740 تومان

    علوم تجربی

    3612 تست 252,840 تومان

    هدیه‌های آسمانی

    944 تست 66,080 تومان

    مطالعات اجتماعی

    1852 تست 129,640 تومان

    کار و فناوری

    238 تست 16,660 تومان

    تفکر و پژوهش

    97 تست 6,790 تومان

    قرآن

    281 تست 19,670 تومان

    هوش، خلاقیت و استعداد

    1966 تست 137,620 تومان

    می‌خورد و خورده می‌شود

    در کلاس چهارم با زنجیره‌ٔ غذایی و چگونگی نشان دادن آن آشنا شدید.

    الف) رابطه‌ٔ غذایی جانداران شکل بالا را با زنجیره‌ٔ غذایی نشان دهید.

    درخت بلوط (تولید کننده) -  سنجاب (مصرف کننده اول گیاه‌خوار) -  روباه (مصرف کننده دوم گوشت‌خوار)

    ب) در این زنجیره، زندگی روباه چگونه به درخت بلوط وابسته است؟ به صورت غیر مستقیم، یعنی سنجاب از بلوط به عنوان غذا استفاده می‌کند و روباه با خوردن سنجاب انرژی موجود در بلوط را به بدن خود منتقل می‌کند.

    پ) زنجیره‌های غذایی را در شکل زیر پیدا و آنها را رسم کنید.

    1- ساقه گندم - موش - عقاب

    2- ساقه گندم - موش - مار

    3- ساقه گندم - گنجشگ - جغد

    4- هویج - خرگوش - روباه

    5- هویج - خرگوش - عقاب

    6- بلوط - سنجاب - روباه

    7- بلوط - سنجاب - جغد

    آیا بین زنجیره‌هایی که رسم کرده‌اید، ارتباطی (جانداران مشترک) وجود دارد؟ آن‌ها را مشخّص کنید. بله، در زنجیره‌ٔ 1 و 2 موش و در زنجیره‌ٔ 1 و 2 و 3 ساقه گندم و در زنجیره‌ٔ 4 و 5 خرگوش و هویج و در زنجیره‌ٔ 6 و 7 سنجاب و بلوط

    فکر کنید (صفحهٔ 88 کتاب درسی)

    الف) دانشمندان برای بررسی ارتباط غذایی جانداران در هر محیط، شبکه‌ٔ غذایی رسم می‌کنند. اکنون شما نیز با استفاده از زنجیره‌های بالا، یک شبکه‌ٔ غذایی رسم کنید.

    ب) شکل روبه‌رو ارتباط غذایی بین چند جانور را نشان می‌دهد. اگر جانور (ب) از بین برود با استدلال توضیح دهید کدام جانور در معرض خطر قرار می‌گیرد.

    جانور (ت) : چون این جانور منبع غذایی خود را از دست داده و تعداد آنها کم می‌شود. و بعد از (ت) (ث) چون جانور (ث) به جانور (ت) وابسته است.

    چیزی هدر نمی‌رود

    آیا می‌دانید برای پیکر بی جان و بقایای جانوران و گیاهان چه اتّفاقی می‌افتد؟ توسط تجزیه کنندگان (باکتری‌ها و قارچ‌های ذره‌‌‌‌بینی ) تجزیه می‌شود.

    موادّی که در طیّ زمان در ساخته شدن پیکر این جانداران به کار رفته است، چه سرنوشتی پیدا می‌کنند؟ به خاک برمی‌گردند.

    شاید دیده یا شنیده باشید که با استفاده از بقایای گیاهان، خاک گیاهی می‌سازند. قارچ‌ها در تشکیل این خاک نقش دارند. امّا قارچ‌ها چگونه این کار را می‌کنند؟ قارچ‌های تجزیه کننده،‏‏‏‏‏ از بقایای جانداران برای تأمین انرژی خود و تولیدمثل، استفاده می‌کنند. آنها یا هاگ تولیدمثل کرده و تکثیر می‌شوند. این قارچ‌ها مواد آلی جانداران را به مواد معدنی تبدیل می‌کنند و به خاک بر‌‌ می‌گردانند.

    کاوشگری (صفحهٔ 89 کتاب درسی)

    بررسی کنید «قارچ انرژی خود را از چه چیزی به دست می‌آورد؟»

    وسایل و مواد مورد نیاز: ذره‌بین - ظرف شیشه‌ای در دار - چوب بستنی - نان تازه - ورقهٔ آلومینیمی - نخود خیس خورده - میوهٔکپک زده

    1- میوه‌ٔ کپک زده را با ذرّه‌بین قوی مشاهده و آنچه را که می‌بینید، رسم کنید.

    2- با استفاده از چوب بستنی، مقداری کپک از روی میوه بردارید و با کشیدن چوب بستنی روی نان، کپک را به روی نان منتقل کنید.

    3 - نان را درون ظرف شیشه‌ای قرار دهید و قبل از بستن در ظرف‏، چند قطره آب به آن بپاشید.

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 20 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید