این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    دو کار مهم باغچه بان را نام ببرید که با انجام دادن آنها توانست به مردم و میهن خود خدمت کنند

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    دو کار مهم باغچه بان را نام ببرید که با انجام دادن آنها توانست به مردم و میهن خود خدمت کنند را از این سایت دریافت کنید.

    درسنامه آموزشی و پاسخ فعالیت های فارسی چهارم درس 10دهم باغچه‌ی اطفال

    صفحه اصلي ارتباط با ما

    دسته بندی موضوعات سایت

    راهنمای سایت

    سایت اقدام پژوهی -  گزارش تخصصی و فایل های مورد نیاز فرهنگیان1 -با اطمینان خرید کنید ، پشتیبان سایت همیشه در خدمت شما می باشد .فایل ها بعد از خرید بصورت ورد و قابل ویرایش به دست شما خواهد رسید. پشتیبانی : بااسمس و واتساپ: 09159886819  -  صارمی2- شما با هر کارت بانکی عضو شتاب (همه کارت های عضو شتاب ) و داشتن رمز دوم کارت خود و cvv2  و تاریخ انقاضاکارت ، می توانید بصورت آنلاین از سامانه پرداخت بانکی  (که کاملا مطمئن و محافظت شده می باشد ) خرید نمائید .3 - درهنگام خرید اگر ایمیل ندارید ، در قسمت ایمیل ، ایمیل   را بنویسید.لیست گزارش تخصصی   لیست اقدام پژوهی     لیست کلیه طرح درس ها

    پشتیبانی سایت

    در صورت هر گونه مشکل در دریافت فایل بعد از خرید به شماره 09159886819 در واتساپ پیام بدهید.

    درسنامه آموزشی و پاسخ فعالیت های فارسی چهارم درس 10دهم باغچه‌ی اطفال

    بازديد: 12477

    دسته بندي: جواب سوالات کتاب,جواب سوالات چهارم,

    درسنامه آموزشی و پاسخ فعالیت های فارسی چهارم درس 10دهم باغچه‌ی اطفالاهداف درس دهم فارسی چهارم ابتدایی باغچۀ اطفال1آشنایی با جبّار باغچ =ه بان2تقویت پشتکار و صبر و شکیبایی3تقویت درک متن و سواد خواندن4تقویت مهارت املانویسی و نگارش5تثبیت مهارت قصّه گویی6آشنایی با حروف ربط سببی به عنوان ابزارهای انسجام متن7آشنایی با اجزای جمله8آشنایی و تشخیص بندهای بدنه در انشانویسیمتن درس : من کودکی کنجکاو و فعال بودم. کتاب می‌خواندم. شعرهای کودکانه می‌سرودم به نقاشی عشق می‌ورزیدم. هر کاغذ پاره‌ای که به دستم می‌رسید. تصویری از گل و درخت یا کوه و جنگل برآن نقاشی می‌کردم.شب‌ها وقتی همه می‌خوابیدند، من بیدار می‌ماندم و در اندیشه‌های دور و درازی فرو می‌رفتم. با افکار کودکانه‌ٔ خود به دنبال راه‌های تازه‌ای برای بهتر زیستن بودم. در یکی از این شب‌ها، اندیشه‌های خود به صورت شعری در آوردم. برای اینکه درجست‌وجوی مداد و کاغذ، چراغی روشن نسازم و کسی را بیدار نکنم، قطعه زغالی از کنار منقل کرسی بیرون آوردم و با آن، شعرم را بر دیوار نوشتم.آن وقت‌ها، هنوز مدرسه‌های امروزی دایر نشده بود. من مانند کودکان دیگر در مکتب درس می‌خواندم. مکتب، اتاقی بود بزرگ که همه گرداگرد آن روی زمین می‌نشستیم و درس می‌خواندیم.پس از آنکه دوره‌ٔ مکتب را به پایان رسانیدم. نزد پدرم شاگردی کردم تا حرفه‌ٔ او را بیاموزم. پدرم در ساختن طاق مسجد و گچ‌بری استاد بود؛ اما در همه‌ٔ ماه های سال نمی‌تونست به کار بنایی بپردازد. در زمستان‌های سرد و طولانی قفقاز، کار بنایی تعطیل می‌شد. آن وقت پدرم به قنادی می‌پرداخت و از این راه، خانواده‌ٔ خود را اداره می‌کرد؛ اما قنادی، رونقی نداشت و زندگی به سختی می‌گذشت.نزد پدر، حرفه‌ٔ بنایی و قتادی را یاد گرفتم؛ ولی هیچ یک از این کارها طبع پرشور و ذهن جویای مرا راضی نمی‌کرد. من که با سختی‌ها بزرگ شده بودم، می‌خواستم بیش‌تر بکوشم؛ پیشرفت کنم و به خود و دیگران بیشتر بهره برسانم.درآن هنگام، چند مدرسه‌ٔ جدید در قفقاز دایر شده بود. من در یکی از این مدرسه‌ها به آموزگاری برگزیده شدم. دراین کار شور و شوق فراوان از خود نشان دادم و دریافتم که آموزگاری شغلی است که با آن بهتر می‌توان به اجتماع و مردم خدمت کرد.پس از مدتی برای اینکه فعالیت‌های فرهنگی را در میهن خود ادامه دهم به ایران آمدم. ابتدا در شهر مرند اقامت گزیدم و در مدرسه‌های این شهر به معلمی پرداختم. سپس به تبریز رفتم. من که در شعله‌ٔ فروزان خدمت به مردم و میهن می‌سوختم و می‌خواستم از هر راه که ممکن است باری از دوش مردم بردارم، دریافتم که کودکان تبریز پیش از رفتن به مدرسه یا در کوچه و بازار سرگردانند یا آتش ذوق و قریحه‌ٔ آنها در کنج خانه‌ها خاموش می‌شود. به این فکر افتادم که در تبریز کودکستانی دایر کنم و این کار را کردم. این نخستین کودکستانی بود که در ایران دایر شد. کودکستان را «باغچه‌ٔ اطفال» نامیدم.در همان روزهای نخست، مادری کودک خود را به باغچه‌ٔ اطفال آورد و گفت: «مدرسه‌های دیگر، فرزندم را نمی‌پذیرند». او راست می‌گفت؛ زیر آنها نه تنها نمی‌توانستند به کودکش خواندن و نوشتن بیاموزند بلکه از نگهداری او نیز عاجز بودند.تا آن هنگام در کشور ما کسی به فکر کودکان کم شنوا و نابینا نیفتاده بود؛ به همین دلیل، استعدادشان پرورش نمی‌یافت. آن روز، وقتی پسرک را در باغچه‌ٔ اطفال نگه داشتم، اندیشیدم چگونه می‌توان به کودکی که نه می‌شنود و نه حرف می‌زند، خواندن و نوشتن آموخت، شنیده بودم در اروپا، کسی الفبایی اختراع کرده است که این گونه کودکان را به کمک آن باسواد می‌کند. من هم از آن پس، روزها و شب‌های بسیاری را در کار ابداع الفبای ویژه‌ٔ ناشنوایان گذراندم تا به مقصد رسیدم. سپس، چند کودک ناشنوای دیگر را هم در باغچه‌ٔ اطفال پذیرفتم.

    منبع : www.asemankafinet.ir

    درسنامه آموزشی فارسی چهارم درس 10: باغچه‌ی اطفال با پاسخ

    درست و نادرست (صفحهٔ 84 کتاب درسی) | درک مطلب (صفحهٔ 85 کتاب درسی) | بخوان و حفظ کن: همای رحمت | دانش زبانی | قصّه گویی و صندلی صمیمیت | واژه نامه

    درسنامه آموزشی فارسی چهارم

    درس 10: باغچه‌ی اطفال با پاسخ

    آخرین ویرایش 15 فروردین 1401

    گزارش خطا 90182 فارسی ستایش: خدا فصل 1: آفرینش

    درس 1: آفریدگار زیبایی

    درس 2: کوچ پرستوها

    فصل 2: دانایی و هوشیاری

    درس 3: راز نشانه‌ها درس 4: ارزش علم درس 5: رهایی از قفس فصل 3: ایران من درس 6: آرش کمان‌گیر درس 7: مهمان شهر ما فصل 4: فرهنگ بومی فصل 5: نام‌آوران

    درس 10: باغچه‌ی اطفال

    درس 11: فرمانده دل‌ها

    درس 12: اتّفاق ساده فصل 6: راه زندگی درس 13: لطفِ حق

    درس 14: ادب از که آموختی؟

    درس 15: شیر و موش فصل 7: عِلم و عَمَل درس 16: پرسشگری

    درس 17: مدرسه‌ی هوشمند

    نیایش

    ویدیو دوره کامل آموزشی، فارسی چهارم دبستان

    مدرس: ایمان بیات

    مدت دوره: 3 ساعت (10 فایل)

    علوم تجربی

    1780 تست 124,600 تومان

    فارسی

    1484 تست 103,880 تومان

    ریاضی

    1066 تست 74,620 تومان

    هدیه‌های آسمانی

    751 تست 52,570 تومان

    مطالعات اجتماعی

    1065 تست 74,550 تومان

    قرآن

    113 تست 7,910 تومان

    من کودکی کنجکاو و فعال بودم. کتاب می‌خواندم. شعرهای کودکانه می‌سرودم به نقاشی عشق می‌ورزیدم. هر کاغذ پاره‌ای که به دستم می‌رسید. تصویری از گل و درخت یا کوه و جنگل بر آن نقاشی می‌کردم.

    شب‌ها وقتی همه می‌خوابیدند، من بیدار می‌ماندم و در اندیشه‌های دور و درازی فرو می‌رفتم. با افکار کودکانه‌ی خود به دنبال راه‌های تازه‌ای برای بهتر زیستن بودم. در یکی از این شب‌ها، اندیشه‌های خود را به صورت شعری در آوردم. برای اینکه در جست‌وجوی مداد و کاغذ، چراغی روشن نسازم و کسی را بیدار نکنم، قطعه زغالی از کنار منقل کرسی بیرون آوردم و با آن، شعرم را بر دیوار نوشتم.

    آن وقت‌ها، هنوز مدرسه‌های امروزی دایر نشده بود. من مانند کودکان دیگر در مکتب درس می‌خواندم. مکتب، اتاقی بود بزرگ که همه گرداگرد آن روی زمین می‌نشستیم و درس می‌خواندیم.

    پس از آنکه دوره‌ی مکتب را به پایان رسانیدم. نزد پدرم شاگردی کردم تا حرفه‌ی او را بیاموزم. پدرم در ساختن طاق مسجد و گچ‌بُری استاد بود؛ اما در همه‌ی ماه‌های سال نمی‌تونست به کار بنایی بپردازد. در زمستان‌های سرد و طولانی قفقاز، کار بنایی تعطیل می‌شد. آن وقت پدرم به قنادی می‌پرداخت و از این راه، خانواده‌ی خود را اداره می‌کرد؛ اما قنادی، رونقی نداشت و زندگی به سختی می‌گذشت.

    نزد پدر، حرفه‌ی بنایی و قتادی را یاد گرفتم؛ ولی هیچ یک از این کارها طبع پرشور و ذهن جویای مرا راضی نمی‌کرد. من که با سختی‌ها بزرگ شده بودم، می‌خواستم بیشتر بکوشم؛ پیشرفت کنم و به خود و دیگران بیشتر بهره برسانم.

    در آن هنگام، چند مدرسه‌ی جدید در قفقاز دایر شده بود. من در یکی از این مدرسه‌ها به آموزگاری برگزیده شدم. در این کار شور و شوق فراوان از خود نشان دادم و دریافتم که آموزگاری شغلی است که با آن بهتر می‌توان به اجتماع و مردم خدمت کرد.

    پس از مدتی برای اینکه فعالیت‌های فرهنگی را در میهن خود ادامه دهم به ایران آمدم. ابتدا در شهر مَرند اقامت گزیدم و در مدرسه‌های این شهر به معلمی پرداختم. سپس به تبریز رفتم. من که در شعله‌ی فروزان خدمت به مردم و میهن می‌سوختم و می‌خواستم از هر راه که ممکن است باری از دوش مردم بردارم، دریافتم که کودکان تبریز پیش از رفتن به مدرسه یا در کوچه و بازار سرگردانند یا آتش ذوق و قریحه‌ی آنها در کُنج خانه‌ها خاموش می‌شود. به این فکر افتادم که در تبریز کودکستانی دایر کنم و این کار را کردم. این نخستین کودکستانی بود که در ایران دایر شد. کودکستان را «باغچه‌ی اطفال» نامیدم.

    در همان روزهای نخست، مادری کودک خود را به باغچه‌ی اطفال آورد و گفت: «مدرسه‌های دیگر، فرزندم را نمی‌پذیرند». او راست می‌گفت؛ زیرا آنها نه تنها نمی‌توانستند به کودکش خواندن و نوشتن بیاموزند بلکه از نگهداری او نیز عاجز بودند.

    تا آن هنگام در کشور ما کسی به فکر کودکان کم شنوا و نابینا نیفتاده بود؛ به همین دلیل، استعدادشان پرورش نمی‌یافت. آن روز، وقتی پسرک را در باغچه‌ی اطفال نگه داشتم، اندیشیدم چگونه می‌توان به کودکی که نه می‌شنود و نه حرف می‌زند، خواندن و نوشتن آموخت، شنیده بودم در اروپا، کسی الفبایی اختراع کرده است که این گونه کودکان را به کمک آن باسواد می‌کند. من هم از آن پس، روزها و شب‌های بسیاری را در کار ابداع الفبای ویژه‌ی ناشنوایان گذراندم تا به مقصد رسیدم. سپس، چند کودک ناشنوای دیگر را هم در باغچه‌ی اطفال پذیرفتم.

    اولیای این کودکان هرگز باور نمی‌کردند که فرزندشان، خواندن و نوشتن بیاموزد؛ ولی در پایان سال تحصیلی، آنها هم مانند دیگران امتحان دادند و قبول شدند.

    روزی که این کودکان در تبریز امتحان می‌دادند، حیاط و بام مدرسه لبریز از مردمی بود که به تماشای آنان آمده بودند؛ زیرا برای مردم باورنکردنی بود که کودکان کم شنوا هم بتوانند بخوانند و بنویسند و حرف بزنند.

    آنچه خواندید، شرح حال معلمی دلسوز، مهربان و دوست کودکان، جبار باغچه‌بان است. سرگذشت این انسان نوآور و توانا، سرمشق کسانی است که دست خالی اما با اعتماد به خود و نیروی پشتکار، اراده، صبر و بردباری می‌خواهند کارهای بزرگی انجام دهند؛ به مردم میهن خود خدمت کنند و خدا را از خویش خشنود سازند.

    منبع : gama.ir

    دو کار مهم باغچه بان را نام ببرید که با انجام دادن آنها توانست به مردم و میهن خود خدمت کند صفحه 85 فارسی چهارم

    دو کار مهم باغچه بان را نام ببرید که با انجام دادن آنها توانست به مردم و میهن خود خدمت کند صفحه 85 فارسی چهارم را از این سایت دریافت کنید.

    دو کار مهم باغچه بان را نام ببرید که با انجام دادن آنها توانست به مردم و میهن خود خدمت کند صفحه 85 فارسی چهارم

    دسته بندی : نکس لود مطالب سایت

    مبینا

    تاسیس کودکستان . خواندن ونوشتن به کودکان کم شنوا و نابینا

    نویسنده

    آموزش خواندن و نوشتن به کودکان نابینا و کم شنوا

    نویسنده

    تاسیس کودکستان آموزش خواندن ونوشتن به کودکان نابینا و کو شنوا

    لیلی

    دایر کردن نخستین کودکستان _ ابداع الفبای ناشنوایان.

    هلیا

    سلام .

    دو کار مهم جبار باغچه بان چه بود ؟

    کودکستان دایر کرد .

    برای ناشنوایان و نابینا هان خواندن نوشتن یاد داد .

    اگه از جوابم راضی بودید امتیاز دهید .

    جواب درک مطلب صفحه ۸۵ کتاب ادبیات فارسی چهارم ابتدایی دو کار مهم باغچه بان را نام ببرید که با انجام دادن آنها توانست به مردم و میهن خود خدمت کند از سایت نکس لود دریافت کنید.

    جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

    مهدی : تاسیس کودکستان، آموزش خواندن و نوشتن به کودکان نابینا و کم شنوا.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟

    بله خیر فرناز❤ 2 ماه قبل 0 تاسیس کودکستان غزل اسلامی 3 ماه قبل 0

    زندن کودکستان برای بچه های نابینا و کم شنوا

    0 غزل اسلامی 3 ماه قبل

    ممنون اگر جوابمون بدی

    ناشناس 5 ماه قبل 1

    منظور از قطره در شعر (یک قطره از دل من بر روی دفتر افتاد .چیست؟

    -1 عزحملف۷زطف۸زب۶۰ 5 ماه قبل

    ممنون اگه جوابمو بدین

    ........ 5 ماه قبل 0

    تاسیس کودکستان آموزش خواندن ونوشتن به کودکان نابینا و کو شنوا

    پارسا 5 ماه قبل 0

    تاسیس کودکستان و آموزش خواندن و نوشتن به کودکان ناشنوا و نابینا

    0 پارسا 5 ماه قبل

    عالی پارسا جون خودشم من هم پارسا هستم آفرین

    سو گل 5 ماه قبل 0

    روانی‌ ها چیه آخه نه جواب داره یک توله ها

    -1 ساناز 4 ماه قبل

    سلام سوال جوابش درست ممنون

    0 پارسا 5 ماه قبل

    این حرف ها نشان میده که شما خیلی بی شعور هستی

    هلیا 5 ماه قبل 7 سلام .

    دو کار مهم جبار باغچه بان چه بود ؟

    کودکستان دایر کرد .

    برای ناشنوایان و نابینا هان خواندن نوشتن یاد داد .

    اگه از جوابم راضی بودید امتیاز دهید .

    0 غزل اسلامی 3 ماه قبل راضی بودم عالی بود ناشناس 5 ماه قبل 1

    دایر کردن نخستین کودکستان ایران در شهر تبریز به نام باغچه ی اطفال و ابداع الفبای ویژه ی ناشنوایان

    1 بدون نام 5 ماه قبل آفرین👏👏 ممنون که کمک کردی ناشناس 6 ماه قبل 0 دروغ است 0 ناشناس 6 ماه قبل

    بی معنی است بی شرف ها

    تنکاب 6 ماه قبل 1 جواب چیست 0 غزل اسلامی 3 ماه قبل ای نن مفپشافن ناشناس 6 ماه قبل 0

    سه کار مهم باغچه بان را نام ببرید

    -2 نویسنده 6 ماه قبل حرف نزن ناشناس 6 ماه قبل -2

    کار او این بود که توانست که یک کودکستان راه بیندازد

    باهوش و زرنگ 6 ماه قبل 2

    او توانست که به کودکان کم شنوا و بینا یاد بدهد تا بخوانند و بنویسند و حتی یک کودکستان کودکان نشنوا و بینا را تسیس کند

    5 باهوش و زرنگ 6 ماه قبل

    بله درسته افرین او تمام این کار های مهم را انجام داد

    فاطمه مولایی 6 ماه قبل 4

    درس کردن کودکستان و آموزش خواندن و نوشتن به کودکان نابینا و کم شنوا

    ناشناس 6 ماه قبل 0

    آموزش خواندن و نوشتن را

    ناشناس 6 ماه قبل 3

    به کو دکان ناشنوا کمک کرد

    نویسنده 6 ماه قبل -2 عالی ناشناس 6 ماه قبل -2 البلل 0 ناشناس 6 ماه قبل روانی فاطمه احمدی 6 ماه قبل -2

    سه کار ارزشمند جبار باغچه بان را بنویسد

    1 من خودمو دوست دارم 6 ماه قبل بیشور بیدب ......

    خجالت نمی کشی پیاما و جیزای دیگرو میخونن چغد بیشعوری

    -2 ناشناس 6 ماه قبل بیشوعور 0 ناشناس 6 ماه قبل کون میدی امیدوارم گنده باشه جوننننننن

    چه حالی میده کیرمو بکنم توش

    قل میدم سه قلو بیاری

    به توچه 6 ماه قبل -1 نمدونم فاطمه سادات موسوی 6 ماه قبل -2

    من صفحه ۸۵ فارسی رو میخوام سوال هاشو میخوام

    -1 ناشناس 6 ماه قبل ارسال شد 4 بن 6 ماه قبل یعنی چی زهرا یزدانی پناه 6 ماه قبل -1

    مت سوا صحفه 85 می خوام

    0 ایلیا 6 ماه قبل ملناپپبپزد بی ژولپپ ناشناس 6 ماه قبل 2

    تاسیس کودکستان، آموزش خواندن و نوشتن به کودکان نابینا و کم شنوا.

    امیر علی 6 ماه قبل 1 حل درک مطلب ناشناس 6 ماه قبل 1

    سلام من هم سوال درس باغچه ی اطفال رو می خوام !!

    نویسنده 6 ماه قبل -1

    من هم معنی هاش رو هم می خوم

    م 6 ماه قبل 2 خواهش می کنم لیلی 6 ماه قبل 7

    دایر کردن نخستین کودکستان _ ابداع الفبای ناشنوایان.

    یاشار مهربان 6 ماه قبل -1 تشکر 0 ا

    منبع : nexload.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 1 ماه قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید