این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    شماره ده رقمی منحصر به فرد که در برخی از کارهای اداری و دولتی از افراد پرسیده میشود

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    شماره ده رقمی منحصر به فرد که در برخی از کارهای اداری و دولتی از افراد پرسیده میشود را از این سایت دریافت کنید.

    10 سوال مهم که کارشناس منابع انسانی هنگام مصاحبه می‌پرسد

    سوالات مصاحبه کارشناس منابع انسانی که پرسیده می‌شود، ساده نیست. هر سوال نکته‌ای مخفی دارد که در صورت عدم توجه به آنها، می‌توانید موقعیت شغلی را از دست دهید.

    کارجویانمصاحبه شغلی

    ۱۰ سوال کلیدی که کارشناس منابع انسانی هنگام مصاحبه می‌پرسد

    آخرین به‌روزرسانی تیر ۰۰ زمان مطالعه: 7 دقیقه

    مصاحبه با منابع انسانی

    در بازار کاری که به شدت جا برای افراد خوب کم دارد، یک لحظه غفلت و کوتاهی کردن می‌تواند باعث از بین رفتن یک موقعیت شغلی مناسب شود؛ به همین خاطر متقاضیان در زمانی که دارند نامه پوششی و روزمه خود را آماده می‌کنند، باید بدانند که تنها روی کاغذ شانس دارند و باید خود را برای حضور در مصاحبه‌های شغلی و رویارویی با سوالات مصاحبه کارشناس منابع انسانی آماده کنند.

    تعدادی از افرادی که مسئولیت مصاحبه شغلی را بر عهده دارند، عنوان کردند که بخشی از فرایند مصاحبه را کوتاه می‌کنند تا روند کار را سریع‌تر کنند و خیلی سریع‌تر متقاضی را به سمت مدیر بفرستند. متأسفانه، چنین کارهای شتاب‌زده‌ای معمولاً منجر به اشتباهات زیاد در روند استخدام می‌شوند، که بعدا مشخص می‌شود که کارمندان جدید فاقد مهارت‌های لازم برای آن موقعیت شغلی هستند.

    یک راه بهتری برای جلوگیری از اشتباهات این چنینی وجود دارد. وقتی مصاحبه کنندگان بدانند که چطور کار خود را به درستی انجام دهند، در نتیجه به بهترین راه برای محک زدن متقاضی می‌رسند که آن راه پرسیدن سوالاتی در مورد مشخصات رفتاری است.

    @[email protected]#=img=#

    به عنوان کارشناس منابع انسانی، برای پی بردن به اینکه متقاضی در گذشته چگونه کار می‌کرده است و در مورد فرصت شغلی فعلی چه فکری می‌کند، سه مورد زیر را در مصاحبه در نظر داشته باشید:

    متقاضیانی که در مصاحبه عالی هستند را، شناسایی کنید.

    در مصاحبه ببینید که کدام شخص بر اساس تجربه و خلق و خوی، مناسب کار شما است.

    مشخص کنید که کدام فرد واقعاً موقعیت شغلی شما را می‌خواهد و می‌تواند در آن موفق باشد.

    یکی از اشتباهات رایجی که توسط متقاضیان کار در مصاحبه رخ می‌دهد این است که، آنها فکر کنند از پس مصاحبه برمی‌آیند چرا که خود را فرد باهوشی می‌دانند و اگر کارشناس منابع انسانی (human resources) به آنها اجازه دهد، می‌توانند به خوبی مصاحبه را انجام دهند. حقیقت این است که سوالات مصاحبه کارشناس منابع انسانی که پرسیده می‌شود، به آن سادگی نیست که فکر می‌کنیم. هر سوال نکته‌ای مخفی دارد که در صورت عدم توجه به آنها، می‌توانید آن موقعیت شغلی را از دست بدهید.

    برای اینکه شما را بیشتر با سوالات مصاحبه کارشناس منابع انسانی آشنا کنیم، در این مقاله ۱۰ سؤال کلیدی را بیان می‌کنیم که مصاحبه شوندگان باید قبل از انجام هر کاری آنها را بخوانند و روی تک تک سوالات فکر کنند.

    فرصت های شغلی برای کارشناس منابع انسانی

    سوالات مصاحبه کارشناس منابع انسانی

    ۱- آیا می‌توانید کمی از خودتان به من بگویید؟

    بسیاری از کارشناسان منابع انسانی این سوال را نه تنها برای جمع آوری اطلاعات، بلکه آن را روشی برای ارزیابی میزان توانایی و نحوه برقراری ارتباط شخص مصاحبه شونده می‌دانند.

    اگر متقاضی در سخنرانی کوتاه خود در مورد کودکی، مدرسه، سرگرمی‌ها، اولین شغل و چیزهایی که دوست دارد و ندارد، صحبت کند، اینجاست که کارشناس منابع انسانی با همین یک سوال متوجه این می‌شود که او برای شغل مورد نظر مناسب نیست.

    استخدام کننده می‌خواهد با شخص حقیقی شما آشنا شود، بنابراین این معرفی را در حد دادن اطلاعاتی در ارتباط با سابقه شغلی و فاصله بین سوابق کاری نگه دارید؛ مگر اینکه مصاحبه کننده اطلاعات بیشتری از شما بخواهد.

    ۲- چرا کارفرمای قبلی خود را ترک کردید (یا چرا می‌خواهید شغل فعلی خود را کنار بگذارید)؟

    در جواب این سوال همیشه به دنبال صداقت و شفافیت باشید. بسیاری از افراد هستند که از کار قبلی خود اخراج می‌شوند و در زمان مصاحبه این را انکار می‌کنند؛ غافل از اینکه این موضوع با صحبت کارشناس منابع انسانی با مدیر سابق شما فاش می‌شود.

    اگر در حال حاضر شاغل هستید، در جواب این سوال بگویید که در جستجوی فرصت‌ها، چالش‌ها یا مسئولیت‌های بیشتر هستید. اگر قرار است به صنعت جدیدی وارد شوید دلیل این تغییر بزرگ را نیز حتما ذکر کنید.

    ۳- بزرگترین نقاط قوت شما چیست؟

    این قسمت از مصاحبه و سوال بعدی درست نقطه قوت هر مصاحبه شغلی است، که باید خود را برای این سوال به خوبی آماده کرده باشید و جواب درست و قانع کننده در این مرحله، شما را به گرفتن شغل نزدیک می‌کند.

    به دنبال جواب‌هایی باشید که به طور مختصر تجربیات شغلی، خصوصیات بارز، نقاط قوت و دستاوردهایی را که مستقیماً با شغل فعلی خود به آنها رسیدید، را بیان کند. از مواردی که افراد حرفه‌ای در مصاحبه شغلی به آنها اشاره می‌کنند می‌توان به داشتن انگیزه بالا، ابتکار عمل و توانایی کار تیمی اشاره کنیم.

    ۴- نقاط ضعف شما چیست؟

    البته، تعداد معدودی از متقاضیان آنقدر صادق و خودآگاه هستند که بتوانند یک بررسی اجمالی از نقاط ضعف خود به اشتراک بگذارند. مصاحبه شوندگان باهوش، سعی می‌کنند سوال را بپیچانند و آن را به گونه‌ای مطرح کنند که ضعف شخصی خود را به عنوان یک قدرت در کار نشان دهند. درباره محل کار و نوع برخورد کارمندان از مصاحبه کننده بپرسید، تا درباره خصوصیات خاص خود در جمع کاری به او بگویید.

    ۵- در مورد شرکت و صنعت ما چه می‌دانید؟

    عدم اطلاعات درباره شرکتی که برای مصاحبه رفتید، می‌تواند به آسانی شما را از لیست افراد مورد قبول آن موقعیت شغلی حذف کند. بسیاری از کارشناسان منابع انسانی تا متوجه شوند که اطلاعاتی در مورد شرکت آنها ندارید، شما را جدی نمی‌گیرند چرا که شما نیز آنها را جدی نگرفتید.

    منابع بسیاری وجود دارد که با کمک گرفتن از آنها می‌توانید، درباره آن کسب و کار قبل از مصاحبه اطلاعات کسب کنید. اولین منبع، گوگل است. گوگل جایی است که همه نوع اطلاعاتی می‌توان در آن پیدا کرد. از دیگر منابع مهم، وب‌سایت‌های کاریابی مانند ایران تلنت است که در مورد شرکت‌های خاص اطلاعات کامل دارد.

    ۶- در مورد شغل فعلی و آخر خود چه چیزی را بیشتر و کمتر دوست دارید؟

    به دنبال پاسخ‌هایی باشید که خاص و مربوط به موقعیت شغلی باشد، که برای آن دارید مصاحبه می‌شوید. افرادی که می‌گویند “شغل آسانی بود” یا “مزایای بسیاری داشت”، احتمالاً می‌توانند شغل جدید را به دست آورند.

    منبع : www.irantalent.com

    تکریم ارباب رجوع

    تکریم ارباب رجوع

    تکریم ارباب رجوع در نظام اداری

    یکی از هدفهای اصلی هر سازمان ،جلب رضایت مشتریان و ارباب رجوع از طریق ارایه خدمات با کیفیت مطلوب است.

    در نظام اداری و اجرایی رضایت مردم از خدمات دستگاههای دولتی یکی از شاخصهای اصلی سنجش کار آمدی و رشد و توسعه می باشد و مؤلفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با ارباب رجوع و اطلاع رسانی مناسب عواملی هستند که موجب رضایتمندی مراجعین می شوند.

    چندی پیش مقوله رضایت ارباب رجوع در نظام اداری کشور کمتر مورد توجه بوده است و دستگاههای اجرایی اغلب بازخوردی از خدمات ارایه شده نداشته اند و گردآوری دیدگاههای مراجعان و اعمال آن در فرایند کار جایگاهی نداشته است و کارکنان دستگاههای اجرایی در برخی موارد قوانین و مقررات را به میل خود تفسیر کرده و دشواری هایی در زمینه خدمت دهی ایجاد شده است.

    چگونگی رفتار با مراجعان و برخورد با آنان را باید به نکته های پیش گفته اضافه کرد که بعضا به صورت رفتار نامناسب و غیر محترمانه نمایان می شود و علی رغم تاکید ارزش های مذهبی، به این امر توجه کمتری شده است. با توجه به موارد فوق الذکر، به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم در ارایه خدمات مطلوب، مناسب و مؤثر به مرم و برخورد مناسب کارکنان با مراجعان و نهادینه شدن موضوع رضایتمندی مراجعان دستگاههای دولتی ، برنامه ارتقاء و حفظ کرامت مردم در نظام اداری به عنوان یکی از برنامه های مهم تحول اداری منظور شده است.

    ماهیت تکریم ارباب رجوع:

    افراد جامعه اعم از ارباب رجوع و یا کارمند دارای درجات و حالت های خاصی از بافت شخصیتی منحصر به فرد خود هستند. بنابراین حیطه و بافت شخصیتی هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد باید حفظ شود. این امر معطوف به ضرورت توجه به عزت نفس و یا حرمت نفس افراد می باشد و لازمه حفظ و نگهداری این ویژگی ها، انجام رفتارها، بیان گفتارها و برخورداری از پندارهای نیک در تعامل بین افراد جامعه است. اگر این فرآیند به هر صورت خدشه دار شود، انگیزه ای برای تکریم باقی نمی ماند اما کسانی که از آنها انتظار داریم تکریم کننده باشند. چنانچه توسط سازمان متبوع خود تکریم نشوند، نباید انتظار خارق العاده ای از آنها داشت. از این جهت، ابتدا باید به کارگزاران سیستم اجتماعی بهای کافی داده و برای حفظ حرمت شخصیتی آنان اهمیت قایل شد تا آنها نیز با رضایت وظایف خود را انجام دهند. اگر در هر سیستم عدم انگیزه و نارضایتی شغلی وجود داشته باشد، بازخورد آن بر رفتار، گفتار و تفکر افراد سیستم، اثر منفی باقی می گذارد. به گفته روانشناسان واژه کلیدی برای تکریم ارباب رجوع، بهادادن به حقوق همه شهروندان و رعایت شأن و عزت نفس آنان است.

    معیارهای ارزیابی کارکنان:

    ۱- رفتار مناسب همراه با گشاده رویی در برخورد با مراجعه کنندگان

    ۲- تسلط داشتن به امور محوله

    ۳- رعایت ادب و نزاکت در گفتار و ایجاد احترام متقابل

    ۴- سرعت عمل در انجام امور مراجعان

    ۵- رعایت عدالت و نوبت در ارایه خدمات

    ۶- تطبیق اطلاعات اعلام شده قبلی و رفتار متصدی انجام کار

    ۷- آرامش و متانت در رفتار

    ۸- نپرداختن به امور شخصی و گفتگوهای بی مورد

    ۹- راهنمایی مراجعان با ارایه توضیحات کافی

    ۱۰- معطل نکردن مراجعه کننده

    ۱۱- نوع پوشش و رعایت شئونات اسلامی

    ۱۲- مرتب و منظم بودن محیط کار

    منشور اخلاقی سازمان:

    ۱- وفاداری به عالیترین اصول اخلاقی سازمان و قانونمداری و پاسداری از قوانین سازمان و مشتری مداری، احترام کارکنان به ارباب رجوع بعنوان کسی که وظیفه خدمتگزاری به مردم را دارد.

    ۲– راهنمایی ارباب رجوع در محدوده قانون جهت تسریع در امور و جلوگیری از سردرگمی وی و بکار بستن سود بخش ترین و سریعترین راهها برای به انجام رسانیدن امورات ارباب رجوع.

    ۳- ندادن وعده خصوصی که بر وظایف قانونی اثر گذارد و عدم تبعیض میان ارباب رجوع، عدم استفاده از عناوین و آگاهیهای شغلی بعنوان ابزاری جهت  به دست آوردن سود شخصی و انجام وظیفه در چهارچوب قانون جهت به دست آوردن اعتماد عمومی.

    سازمانها و طرح تکریم ارباب رجوع:

    یکی از عمده‌ترین وظایف واحدهای مسئول در تمامی سازمان‌ها اطلاع‌رسانی و آموزش است. در زمینه اطلاع‌رسانی، سازمانها تلاش می‌کنند تا در دوبعد درونی و بیرونی وظیفه خود را انجام دهند. مطمئناً ارباب رجوع فکر می‌کند هرگاهبه سازمانی مراجعه کند، همه افراد باید در خدمت او باشند و کار و امور مرتبط با او را به نحو مطلوب و موثر انجام دهند. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان خواسته‌ها وانتظارات ارباب رجوع را به دو بخش تقسیم کرد:

    الف: خواسته های منطقی

     ب: خواسته های غیر منطقی

    خواسته‌های منطقی ارباب رجوع به مجموعه‌ای از خواسته‌ها وانتظارات اطلاق می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق باشند. اربابرجوع می‌خواهد این بخش از خواسته‌هایش با سرعت و کیفیت مناسب برآورده شود.

    خواسته‌های غیر منطقی ارباب رجوع مجموعه‌ای از خواسته‌ها وانتظارات را شامل می‌شود که در چارچوب قوانین و مقررات سازمان قابل تحقق نیستند ولی ارباب رجوع انتظار دارد کارکنان سازمان مقررات را نادیده انگاشته و با تطمیع وروش‌های دیگر سعی می‌کند به خواسته غیرقانونی خود برسد. قطعاً راضی کردن ارباب رجوع در این زمینه، کاری غیراخلاقی و غیرقانونی قلمداد می‌شود و می‌تواند پیامدهای ناگواری را برای مسئول مربوطه به همراه داشته باشد.

    وظیفه و رسالت اصلی مسئولین در این مقوله، مشخص کردن زمینه‌های کاری و شیوه‌های مطلوب و مناسب برخورد با ارباب رجوع در سازمان و اجرای دقیق طرح تکریم با رضایت خاطر متصدی مربوطه است و این امر انجام‌پذیر نیست، مگر بازمینه‌سازی مناسب برای اجرای طرح. به عبارتی حتی اگر بخشنامه و دستورالعمل‌های مربوطه دقیق و مناسب طراحی شده باشند، تا زمانی که بستر و زمینه استقرار طرح تکریمتوسط واحدهای ذیربط آماده نشده باشد، نمی‌توان به اجرای موفقیت‌آمیز طرح مذکور دل بست. بنابراین در فرآیند مشتری مداری باید بدانیم وظیفه‌مان در برابر مراجعین چیست و از سوی دیگر مراجعین چه نقشی در برابر ما ایفا می‌کنند. متأسفانه نظام اداری دچار نوعی بیماری است که باید به موقع درمان شود. گستردگی عملکرد دولت شاید یکی از دلایل این ضعف باشد. گستردگی و پراکندگی وظایف دولت، راه را بر نظم و انسجام عملی می‌بندد. در نتیجه دولت نمی‌تواند پاسخگوی مناسبی برای مسایل و مشکلات باشد. از سوی دیگر پیچیدگی بسیاری از روابط موجود درجامعه نیز دست به دست هم داده و باعث کم‌توجهی به مردم و ارباب رجوع شده است. اجرای طرح تکریم و تاکید مسئولان و دست‌اندرکاران بر اجرای دقیق آن، می‌تواند در این زمینه یاری‌رسان باشد.

    منبع : bazresi.tums.ac.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید