این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    ضرب المثل آشپز که دوتا شد آش یا شور میشود یا بی نمک چه ارتباطی با یکتایی خداوند دارد

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    ضرب المثل آشپز که دوتا شد آش یا شور میشود یا بی نمک چه ارتباطی با یکتایی خداوند دارد را از سایت تکست لس دریافت کنید.

    مفهوم ضرب المثل " آشپز که دوتا شد " + نقاشی

    آشپز که دوتا شد ، غذا یا شور می شود یا بی نمک ! + نقاشی، آشپز که دوتا بشه آش یا شور میشه، هدیه پنجم ابتدایی، توضیح درباره ضرب المثل آشپز که دو تا شد

    مفهوم ضرب المثل ” آشپز که دوتا شد ” + نقاشی

    مهارت نوشتاری ارسال دیدگاه

    آشپز که دوتا شد، غذا یا شور می شود یا بی نمک ! + نقاشی

    در این پست با معانی ضرب المثل ” آشپز که دوتا شد، غذا یا شور می شود یا بی نمک ” آشنا می شوید. با دانشچی همراه باشید.

    معنی ضرب المثل آشپز که دوتا شد

    ۱- کاری که دو رئیس داشته باشد درست از آب در نمی آید.

    ۲- به معنای ظاهری یعنی هرچه تعداد آشپز زیاد باشد، آن غذا به هدر می‌رود و آن طور که باید به کار نمی‌آید.

    ۳- هر کاری که در آن چند فرد ناشی و بی‌تجربه و غیر حرفه‌ای مشغول به کار شوند، آن کار به نتیجه دلخواه نمی‌رسد و نهایتاً همه زحمات به هدر می‌رود.

    ۴- این ضرب‌المثل را معمولا در مورد رفتار و دخالت ناشیانه چند نفر در کاری به کار می‌برند. دخالت بیجایی که ناشی از عدم آگاهی و دانش کافی آن افراد در زمینه‌ای خاص است.

    ۵- کاری که چند نفر آن را بدون آگاهی اداره کنند به نتیجه مطلوب نمی رسد.

    ۶- کار برای یک گروه، زمانی موفق است که یک نفر مسئولیت اداره آن را به عهده گیرد.

    ۷- کنایه از عدم مدیریت درست کارها توسط چندین ناشی است!

    نقاشی ضرب المثل آشپز که دوتا شد

    نقاشی آشپز که دو تا شد

    نقاشی آشپز که دوتا بشه آش یا شور میشه یا بی نمک

    نقاشی آشپز که دوتا شد غذا یا شور میشه یا بی نمک

    نقاشی در مورد آشپز که دوتا شد

    ضرب المثل بیشتری بخوانید

    اشتراک گذاری: Telegram Email WhatsApp Copy Link Gmail LinkedIn

    ≡≡مطالب پیشنهادی≡≡≡≡≡≡≡≡

    معنی ضرب المثل ” هر چه کنی به خود کنی ” + داستان انشاء درباره ی فیل و فنجان انشا زیبا درباره ی صدای باران انشا درباره آسمان آبی معنی شعر مگر دیده باشی که در باغ و راغ (شعر گردانی) راه‌های درست مبارزه با خشم نابجا

    منبع : www.daneshchi.ir

    آشپز که دو تا شد، آش يا شور مي‌شه يا بي‏نمک

    رهروان ولایت ـ اگرمملکت دوسلطان داشته باشد،اگر عبد،دو مولا داشته باشدواگردريک کار دو نهاداختياردارتام باشد.خواه ناخواه ناهماهنگي،اختلاف ودرگيری پيش مي‌آيد.پس ماازنبوداينها در عالَم پی مي‌بريم که اختياردارعالَم،يکی است.

    آشپز که دو تا شد، آش يا شور مي‌شه يا بي‏نمک

    نویسنده: mahdavi 11:18 - 1392/02/18

    رهروان ولایت ـ اگرمملکت دوسلطان داشته باشد،اگر عبد،دو مولا داشته باشدواگردريک کار دو نهاداختياردارتام باشد.خواه ناخواه ناهماهنگي،اختلاف ودرگيری پيش مي‌آيد.پس ماازنبوداينها در عالَم پی مي‌بريم که اختياردارعالَم،يکی است.

    دلايل يگانگی خداوند:

    1. هماهنگی در جهان: از نظم موجود در جهان و عدم اختلاف و درگيري، مي‌فهميم كه خداوند يكتاست و شريكی برای او نيست. قرآن مي‌فرمايد: لَو کَانَ فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلّا الله لَفَسَدَتا؛[1] «اگر در اين آسمان و زمين، خدايانی غير الله بود هر آينه فساد مي‏شد.

    عالَم همانند يک خانه است، همان‏گونه که خانه بدون سازنده نمي‌شود، اين جهان هم بدون سازنده نمي‌شود و همان‏گونه که يک خانه، با داشتن دو اختيار دار تام نمي‌تواند بر يک نظام خاصی باقی باشد و خواه ناخواه ناهماهنگي‌هايی ايجاد مي‌شود، اين عالَم هم، اگر دو اختيار دار تام داشت، نمي‌توانست بر يک نظام خاص باقی باشد و خواه ناخواه ناهماهنگي‏هايی ايجاد مي‌شد. پس، از هماهنگی موجود در عالم، مي‌فهميم که اداره کننده هستي، يکی است، همان ضرب المثل معروف که: «آشپز که دو تا شد، آش يا شور مي‌شه يا بي‏نمک.»

    اگر مملکت دو سلطان داشته باشد، اگر عبد، دو مولا داشته باشد و اگر در يک کار دو نهاد اختيار دار تام باشد. خواه ناخواه نا هماهنگي، اختلاف و درگيری پيش مي‌آيد. پس ما از نَبود اينها در عالَم پی مي‌بريم که اختيار دار عالَم، يکی است.

    «فَفی الْحَديثِ عَن الصادق(ع): فَإِنَّكَ إِذَا تَأَمَّلْتَ الْعَالَمَ بِفِكْرِكَ وَ مَيَّزْتَهُ بِعَقْلِكَ، وَجَدْتَهُ كَالْبَيْتِ الْمَبْنِی، الْمُعَدِّ فِيهِ جَمِيعُ مَا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ عِبَادُهُ، فَالسَّمَاءُ مَرْفُوعَةٌ كَالسَّقْفِ وَ الأَرْضُ مَمْدُودَةٌ كَالْبِسَاطِ وَ النُّجُومُ مَنضوده كَالْمَصَابِيحِ وَ الْجَوَاهِرُ مَخْزُونَةٌ كَالذَّخَائِرِ وَ كُلُّ شَيْ‏ءٍ فِيهَا لِشَأْنِهِ مُعَدٌّ ... فَفِی هَذَا دَلالَةٌ وَاضِحَةٌ، عَلَى أَنَّ الْعَالَمَ مَخْلُوقٌ بِتَقْدِيرٍ وَ حِكْمَةٍ وَ نِظَامٍ وَ مُلائَمَةٍ وَ أَنَّ الْخَالِقَ لَهُ وَاحِدٌ وَ هُوَ الَّذِی أَلَّفَهُ وَ نَظَّمَهُ بَعْضاً إِلَى بَعْضٍ جَلَّ قُدْسُهُ ... وَ لا إِلَهَ غَيْرُهُ، تَعَالَى عَمَّا يَقُولُ الْجَاحِدُون»[2] امام صادق(ع) فرمود موقعی که تو در اين عالم تفکر کنی و آن را بعقل خودت تحليل کني، مي‏يابی اين عالَم را مثل خانه‏ای که ساخته شده و همه آنچه را که بندگان به او احتياج دارند در او آماده شده است. پس آسمان همانند سقف، بالا قرار گرفته، زمين مانند فرش گسترانيده شده، ستارگان همانند چراغها نورمي‏افشانند و جواهر و اشيای ارزشی در آن ذخيره شده و هر چيزی در اين عالَم برای هدف خاص خود آماده شده است... . پس در اين امور دلالت آشکار است بر اينکه اين عالَم بر اساس حکمت و نظام، اندازه‏گيری و در ارتباط با يکديگر آفريده شده است و اينکه خالق آنها يکی است و اوست که بين آنها ارتباط قرار داده و بعضی را بر بعضی مترتب ساخته است... . خدايی نيست غير از او، برتر است او از آنچه را که منکران مي‏گويند.

    اشكال: اختلاف و درگيری در حكومت دو انسان متصور است؛ زيرا نقايصی در هر يک از آنها وجود دارد؛ از صفات رذيله گرفته تا جهل به واقعيات و مصالح؛ اما در حكومت دو موجود كامل كه نقصی ندارند، اين امور متصور نيست و ناهماهنگی ايجاد نمي‌شود.

    جواب: چون فرض ما اين است كه هر دو اختيار تام دارند، باز ناهماهنگی ايجاد مي‌شود، گرچه هر دو كامل و عالم باشند؛ مثلا دو پيامبر، يك وقت هر دو دستور خدای واحد را بيان مي‌كنند، بله اختلاف و نزاعی پيش نمي‌آيد؛ چنانچه امام خميني; فرمود: اگر همۀ انبياء در يک محل جمع بودند هيچ گاه دعوا نمي‏شد.[3]

    ولی اگر قرار شد هر دو حاكم باشند و طبق صلاحديد خود امر و نهی كنند، در حالی كه هر دو اختيار تامّ داشته باشند، اينجا خواه‌ناخواه ناهماهنگی ايجاد مي‌شود؛ زيرا ممكن است دو كار مصلحت داشته باشد و مصلحت هر دو هم مساوی باشد. يكی اين را اراده كند، ديگری آن را و در نتيجه ناهماهنگی ايجاد شود. بنابراين وجود دو حاكم با اختيارات تام، باعث ناهماهنگی است؛ هر چند عالم و كامل باشند.

    از اين رو تا پيامبر- بود، علي(ع)امام و حاكم نبود. پيامبر(ص)- درباره علي(ع) فرمود: «هُوَ وَلی كُلِّ مُؤمِنٍ مِن بَعدِي‏؛[4] يعنی او بعد از من سرپرست هر مؤمنی است» و تا علي(ع) بود امام حسن(ع) و امام حسين(ع) امام و حاكم نبودند و ... .

    امامت، منصب حكومتی است و همزمان دو حاكم با اختيارات تام نمي‌توانند باشند. عقل درك مي‌كند كه انسجام و هماهنگی با حكومت يك نفر بهتر تأمين مي‌شود تا حكومت دو نفر و ما از انسجام و هماهنگی در عالَم خلقت، پی مي‌بريم كه حاكم بر آنها، خداوند يكتاست و شريكی برای او نيست.

    قرآن مي‌فرمايد: مَا اتَّخَذَ اللَّهُ مِنْ وَلَدٍ وَ ما كانَ مَعَهُ مِنْ إِلهٍ إِذاً لَذَهَبَ كُلُّ إِلهٍ بِما خَلَقَ وَ لَعَلا بَعْضُهُمْ عَلى‏ بَعْضٍ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يَصِفُون؛[5] «فرزندی برای خداوند نيست و با او خدای ديگری وجود ندارد كه اگر چنين بود هر خدايی به کار مخلوقات خود مي‏پرداخت (و آنها در يك جبهه قرار مي‌گرفتند) و بعضی بر بعض ديگر برتری مي‌جستند. پاك و منزه است خداوند، از آنچه كه او را توصيف مي‌كنند.

    البته بحث امكان، غير از تحقق خارجی است. در بحث امكان، شايد كسی به امكان عقلی قائل بشود و وجود دو خدا را احتمال بدهد؛ ولی دليل ندارد بر اينكه در جهان، دو خدا وجود دارد.

    قرآن مي‌فرمايد: أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قُلْ هاتُوا بُرْهانَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ؛[6] «آيا خدايی همراه با الله است؟ بگو دليلتان را بياوريد، اگر راست مي‌گوييد.»

    و انگهی اگر وجود 2 خدا را جايز بدانيم بايد وجود 5 خدا و 10 خدا و 1000 خدا و بيشتر را هم جايز بدانيم و باطل بودن اين، واضح است. البته برهان علمی و عقلی بر وحدانيت خداوند بسيار است كه تفصيل آن از حوصله اين نوشتار خارج است؛ از اين رو به اختصار چند نكته را ذكر مي‌كنيم:

    الف) وجود بي‌نهايت بيش از يكي، در خارج قابل تحقق نيست؛ زيرا در فرض دو وجود، هر يك، در محدودۀ وجود ديگري، موجود نخواهد بود، پس هيچکدام بي‌نهايت نخواهد شد. بنابراين عقلاً ممكن نيست، دو موجود بي‌نهايت وجود داشته باشد.

    منبع : btid.org

    ضرب المثل"آشپز اگه دوتا بشه آش یا شور میشه یا بی نمک"

    ضرب المثل آشپز اگه دوتا بشه آش یا شور میشه یا بی نمک ، اشاره به این دارد که ، در کارها فقط یک نفر باید رئیس باشد.

    ما در زندگی جمله های بسیاری را می شنویم. آیا معنی همه آنها را می دانیم؟

    ضرب المثل"آشپز اگه دوتا بشه آش یا شور میشه یا بی نمک"

    علیزاده پیگیری نویسنده / ۰

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۳:۵۸

    ۸۹۷۰۲ ۰ ۰ پیگیری مطلب / ۰

    ضرب المثل آشپز اگه دوتا بشه آش یا شور میشه یا بی نمک ، اشاره به این دارد که ، در کارها فقط یک نفر باید رئیس باشد.

    📙📖📙📖📙📖📙📖📙📖📙📖

    آشپز که دوتا شد، غذا یا شور می شود یا بی نمک

    در اینجا با معنیهای مختلف ضرب المثل ” آشپز که دوتا شد، غذا یا شور می شود یا بی نمک ” آشنا می شویم :

    1- معنای ظاهری آن این هست که؛ هرچه تعداد آشپز زیاد باشد، آن غذا به هدر می‌رود و آن طور که باید نمیشود.

    2- کاری که دوتا رئیس داشته باشد درست ازآب درنمی آید.

    3- هر کاری که در آن چند فرد ناشی و بی‌تجربه و غیر حرفه‌ای مشغول به کار شوند، آن کار به نتیجه دلخواه نمی‌رسد و نهایتاً همه زحمات به هدر می‌رود.

    4- کار برای یک گروه، زمانی موفق است که یک نفر مسئول آن باشد.

    نقاشی آشپز که دوتا بشه آش یا شور میشه یا بی نمک هم آورده شده است.

    📖📙📖📙📖📙📖📙📖📙📖📙

    برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

    منبع : hedayatmizan.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید