در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    عبدالحمید معصومی تهرانی ویکی پدیا

    1 بازدید

    عبدالحمید معصومی تهرانی ویکی پدیا را از سایت پشتوک دریافت کنید.

    دادگاه ویژه روحانیت

    دادگاه ویژه روحانیت

    دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت در خرداد ۱۳۵۸ بدستور روح‌الله خمینی تأسیس شد که خارج از حیطه قوه قضائیه می‌باشد.

    دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت مستقیماً زیر نظر رهبر ایران فعالیت کرده و روند دادرسی در آن نیز با قوه قضائیه و سایر دادگاه‌های ایران متفاوت است. همچنین در پی دست دادن محمد خاتمی با یک خانم در سفر به ایتالیا، برخی از وی به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده و مشاور احمدی‌نژاد در امور روحانیون نیز خواستار محاکمه وی شد.[۱]

    این دادگاه همچنین ضمن محاکمه محمد موسوی خوئینی‌ها مدیر مسئول روزنامه سلام حکم به توقیف پنج ساله این روزنامه داد.[۲] این دادگاه همچنین بدون نیاز به استناد به قوانین مصوبه کشور، بنا به احکام شرعی به صدور حکم می‌پرداخت.[نیازمند منبع]

    دادگاه ویژه روحانیت در دوران اصلاحات فعالیت بیشتری یافت و بسیاری از روحانیون اصلاح طلب را محاکمه کرد.[نیازمند منبع]

    نمایندگان مجلس هفتم پس از تصویب طرح دولت احمدی‌نژاد برای قطع بودجه کمک به احزاب و نهادهای غیردولتی، بودجه آن را میان نهادی‌های حکومتی تقسیم کردند که از این میان ۱۵۰ میلیارد ریال نصیب این دادگاه شد.[۳]

    احکام شدید علیه روحانیون منتقد در حالی از سوی این دادگاه صادر می‌شد که در جریان انتشار فیلم یک روحانی در حال روابط جنسی، وی تنها به صد ضربه شلاق، تبعید و خلع لباس محکوم گردید.[۴]

    ساختار[ویرایش]

    رئیس دادگاه ویژه روحانیت محمدجعفر منتظری و دادستان ویژه روحانیت ابراهیم رئیسی است.[۵][۶]

    همچنین محمد مجتهدزاده که پس از عبداللهی دادستان قم شده‌است مهم‌ترین دادستانی کل کشور پس از تهران است.[نیازمند منبع] این دادگاه در ۱۰ شهر (تهران، قم، اصفهان، شیراز، اهواز، تبریز، همدان، مشهد، کرمان و رشت) دارای دادگاه است و عهده‌دار صرفاً دعاوی کیفری علیه روحانیون بوده و دعاوی حقوقی و مالی را علیه ایشان نمی‌پذیرد و دعاوی خانوادگی نیز صرفاً تا جهاتی که کیفری باشد مورد دقت قرار می‌گیرد.[نیازمند منبع]

    شکایات ابتدا در دادسرای استان مربوطه در نزد دادستان همان استان طرح می‌شود. سپس با دستور دادستان به یکی از شعبات دادیاری ارجاع می‌شود؛ و مجدداً برای صدور کیفرخواست به نزد دادستان ارجاع می‌شود. پس از صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه بدوی ارجاع می‌شود که در همان دادسرا قرار دارد. پس از صدور رای بدوی، در صورت اعتراض یکی از طرفین، به دادگاه تجدیدنظر ویژه روحانیت ارجاع می‌شود که فقط در تهران وجود دارد. رای دادگاه تجدیدنظر قطعی است و فقط مشتکی عنه روحانی می‌تواند درخواست اعاده دادرسی نماید. تمام مراحل محرمانه انجام می‌گیرد و تمام ابلاغ‌ها و آرای صادره به صورت حضوری ابلاغ می‌شود. شاکی حق دریافت هیچ‌کدام از اوراق و اسناد پرونده و حتی آرای صادره را ندارد. معمولاً آرای محاکم بدوی قاطع و شدید است ولی در دادگاه تجدیدنظر تقلیل و تحلیل می‌یابد یا مجازات‌ها تعلیق می‌شوند. در طول روند رسیدگی معمولاً سعی بر ایجاد مصالحه و توافق طرفین می‌شود تا شخص روحانی محکومیت کیفری پیدا نکند. سیر روند رسیدگی به دلیل حجم کم پرونده‌ها معمولاً در کمتر از یکسال و سریعتر از محاکم عمومی است.[نیازمند منبع]

    پانویس[ویرایش]

    پیوند به بیرون[ویرایش]

    منبع مطلب : fa.wikipedia.org

    مدیر محترم سایت fa.wikipedia.org لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    عبدالحمید معصومی تهرانی کیست؟! | پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب

    رضا آذربایگانی

    1396/10/28 - 20:33

    لینک ثابت

    منبع مطلب : www.adyannet.com

    مدیر محترم سایت www.adyannet.com لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    در باره بیانیه معصومی تهرانى

    یکی ازدوستان به نام مهاجرانى که مطلب ایرانى را خوانده بود خواست که آن مطلب و مطلبی که برایم فرستاده هم برای سایت آقاى نوریزاد بفرستم و هم براى بهائی پژوهى ارسال کنم . 

    در باره بیانیه عبدالحمید معصومی تهرانى 

    طى چند روز گذشته رسانه هاى بهائی خبری رامنتشر کردند مبنی بر اینکه چند تن از فعالان بهائی ایران ملاقاتى داشته اند با یک روحانى به نام عبدالحمید معصومی تهرانی که او را " آیة الله" نامیدند و براى او از قتل عطاء الله رضوانی سخن گفته و ایشان هم بیانیه اى صادر نموده که در آن از حقوق بهائیان دفاع کرده است. 

    این بیانیه همان روز بلافاصله تحت عنوان" انتقاد یک روحانی شیعه در ایران از نحوه برخورد با بهاییان" در سایت رادیو بی بی سی با عکس و تفصیلات منتشر گردید و سپس در همان روز پنجشنبه ,در رسانه هاى زنجیره اى خارجی مثل گویا و روزآنلاین و بالاترین و هرانا و... انعکاس وسیعى داده شد. 

    بنده که اسم این بزرگوار را براى اولین بار در سایت جناب نوری زاد بخاطر مقاله " بوسه بر پای یک کودک بهائی" شنیده بودم کنجکاو شدم ببینم ایشان کیست. به فضاى مجازی مراجعه کردم و دیدم این روحانى سایتى دارد که توسط ادمین اداره می شود و نه تلفن و نه ایمیل و نه ادرسی دارد و فقط از طریق مدیر سایتش باید با ایشان تماس گرفت. چند مقاله خیلى معمولى و بعضا قابل تامل از ایشان روی سایت بود از جمله مقاله اش در دفاع از نوری زاد و بیانیه اخیرش که روز ٥ شنبه منتشر کرده و بلا فاصله هم خوراک بی بی سی و گویا و روز و بالاترین و...شده بود. 

    بیانیه اش را که خواندم احساس کردم این بزرگوار هم خوراک تبلیغی غوغا سالاری فعالان بهائی و حیفا نشینان شده و بدون اطلاع از تحلیل ها و تحقیق پیرامون حادثه ها، احساساتش بر انگیخته شده و مطالبی را قلمی کرده است. 

    شگفتى ام از این جناب آیة الله وقتی بیشتر شد که دیدم در افتخاراتش که در سایت ها نوشته اند اعتقادش به عدم تحریف کتب آسمانى قبل و " خوشنویسی و تذهیب و نگارگری تورات و انجیل موجود و اهداء آن از به امریکا ذکر شده است! 

    بگذریم ...در بیانیه ایشان که هم در سایت ایشان بود و هم در سایت های فوق الذکر امده بود مطالب اشتباه و انحرافى کم نبود و اعترافش به عدم اطلاع از بهائیت مانع نشده بود که از اظهار نظر پیرامون آن و نیز بحث هاى دین پژوهی خود دارى کند وچنین عباراتى را افاضه فرموده بودند: 

    " بنده از افکار و عقاید آیین بهائیت اطلاع دقیقی ندارم؛ اما بحث بر سر حق و ناحق بودن یا ضاله و هادی بودن ادیان یک بحث مطول است که اساسا هیچ نتیجه‌ای در طول تاریخ نداشته و تنها منجر به هم‌نوع‌کشی شده است"! 

    اعتراف به" عدم اطلاع دقیق از افکار و عقاید بهائیت" اعتراف خوبى بود ولى اظهار نظر بعدیش در مورد اینکه بحث حقانیت و عدم حقانیت ادیان هیچ نتیجه اى در تاریخ نداشته و تنها منجر به هنموع کشی شده است، بسیار سبک، غیر فنی و غیر تحقیقی است. تمام مسلمانان اروپا و اصلا خود ایرانیان با این بحث و تحقیق و گفتگوها مسلمان شده اند. مسلمانان شبه قاره،مسلمانان آسیای جنوب شرقی مثل اندونزی و مالزی و تایلند و ... از طریق همین شیوه ها متوجه حقانیت اسلام شده و به آن ایمان آورده اند. اگر قرار بود بحث در مورد حقانیت دین نتیجه اى نداشته باشد اصلا چرا خداوند پیامبران را فرستاد ؟! اصلا اگر بحث فایده اى ندارد و به آدم کشی می انجامد چرا ایشان روحانى شد ؟! عبا و عمامه و آن محاسن ایشان برای چیست وقتی بحث دینی به آدم کشی منجر می شود؟! اگر ایشان همان شغل تخصصی که در آن مهارت داشتند یعنى هنر خطاطى می پرداختند بهتر نبود؟! کدام تاریخ را خوانده اند که اظهار نظر فرموده اند همیشه و همه زمانها و برهه ها بحث در حقانیت یک فکر به قتل انجامیده است؟! 

    البته نمونه هائی بوده که بحث هاى میان انسانها به خشونت انجامیده ولی منحصر به بحث هاى دینی نبوده بلکه در موضوعاتى مثل قدرت طلبی و منافع اقتصادی واستیلاجوئی قبیلگی و کشورگشائی و... هم بوده و اصولا انسانها به لحاظ حاکمیت دادن به عقل یا هواى نفس همیشه دو راه ( روش عقلانى و روش جاهلانه و شیطانى)داشته اند.گاهى این و گاهى آن را در پیش می گرفته اند و امروز هم همین است که می بینیم برای حمله به یک کشور بهانه اى جور می کنند و اقدام می کنند و به سخن هیچ خردمندی هم وقعی نمی نهند... 

    سایر ادعاهای جناب معصومی ، بیشتر انسان را از میزان بهره دانشی ایشان شگفت زده می کند. ایمیلی به مدیر سایتش زدم و تقاضا کردم راه تماسی از ایشان به بنده لطف کنند تا حضورا یا از طریق ایمیل اطلاعاتی در مورد تحریف کتب آسمانى قبل ، آئین بهائی و قتل مشکوک رضوانى و موج سواری تشکیلات بهائیت که این امور را هراز چندگاهى از طریق افرادی مثل ایشان که به اعتراف خودشان اطلاع دقیقی از نقشه هاى تشکیلات بهائیت ندارند در بوق هاى رسانه اى معلوم الحال جار می زنند، ارائه کنم.تا کنون از ایشان خبری نشده و هنوز منتظرم ببینم از سوی مدیر سایت حضرت آیة الله معصومی تهرانی خبری می شود یا نه؟! 

    منبع مطلب : bahairesearch.org

    مدیر محترم سایت bahairesearch.org لطفا اعلامیه سیاه بالای سایت را مطالعه کنید.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مسلمان خدا شناس 4 ماه قبل
    0

    بنده از عمق وجود به دین اسلام اعتقاد دارم و این دین را بهترین دین برای خودم میدانم اما آگاهم که در برابر هی مسلمان شیعه ده مسلمان سنی و هفتاد نفر دیگر در این جهان هستند که به ادیان دیگر معتقدند و یا دینی ندارند زیرا از نظر آنان، دینشان یا دین نداری شان بهترین اعتقاد است. خداوند تبارک و تعالی می فرماید اگر اراده می کرد همه را به راه اسلام هدایت می فرمود. آیا بشر حقیر ناچیز در برابر عظمت خدای آفریننده کائنات باید آن خالق متعال را ناتوان بداند و از طرف او، برای اعتقاد دیگران تصمیم بگیرد؟ فقط در اختلاف بین مسیحی و مسلمان در جنگهای صلیبی و مسیحیان کاتولیک و پروتستان در پایان قرون وسطی و مسلمان شیعه و سنی در سده های اخیر و هندو و مسلمان در همین روزگار ما میلیونها انسان کشته شدند تا مثلا دیگران را به راه راست هدایت کنند!! پناه می برم به خدای یکتا از خود بزرگ بینی بشر. دین اسلام بهترین دین برای مسلمان است اما برادر عزیز، قبول کن که برای مسیحی و بهایی و زرتشتی و ... دینشان بهترین دین است. و اگر خدا جز این اراده داشت، جز این بود.

    مهدی 7 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید