این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    فیلم خنده دار ایرانی جدید

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    فیلم خنده دار ایرانی جدید را از سایت تکست لس دریافت کنید.

    فهرست 25 فیلم سینمایی خنده دار ایرانی

    فهرست کاملی از بهترین فیلم های سینمایی طنز و کمدی ایرانی در سال‌های اخیر که هم در گیشه و هم در شبکه نمایش خانگی موفق بوده‌اند

    معرفی 25 فیلم خنده دار ایرانی در فیلیموشات

    بهترین فیلم های کمدی ایرانی

    کلکسیون فیلم و سریال

    فیلیمو‌شات ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ به‌روزرسانی: ۲۰ دی ۱۴۰۰

    اینجا مروری خواهیم داشت بر فیلم های کمدی ایرانی در سال‌های اخیر که از لحاظ فروش در گیشه و تماشا در شبکه نمایش خانگی جزو موفق‌ترین‌ها بوده‌اند، تا هم مخاطبان کمدی‌های ایرانی ببینند که چه گزینه‌هایی پیش‌روی آن‌هاست و هم نگاهی داشته باشیم به دلایل استقبال از این فیلم‌ها. با فیلیموشات همراه باشید.

    سال‌های سال است که کمدی به ژانر غالب سینمای ایران تبدیل شده، چه از جانب تهیه‌کنندگانی که مسلما به چرخه تولید و بازگشت سرمایه آثارشان فکر می‌کنند و چه مخاطبانی که سینما همچنان یکی از سرگرمی‌های اصلی آن‌هاست. با وجود این، طی چند دهه‌ گذشته فیلم های کمدی ایرانی هم مسیر پرفرازونشیبی را طی کرده‌اند، طوری که کمدی‌های موفق دهه‌های ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ به‌هیچ‌وجه نه از نظر ساختار، نه مضمون و نه شرایط تولید با هم قابل‌مقایسه نیستند. یکی از راه‌های بررسی احوال اجتماعی هر ملت نگاهی به فرهنگ‌عامه است و در ایران نیز سینمای کمدی می‌تواند بهترین تبلور ممکن از جریان محصولات فرهنگی عامه‌پسند باشند.

    در ادامه می‌خوانید پنهان کن

    ۱- مطرب | مصطفی کیایی | ۱۳۹۸

    ۲- هزارپا | ابوالحسن داوودی | ۱۳۹۶

    ۳- تگزاس ۲ | مسعود اطیابی | ۱۳۹۸

    ۴- رحمان ۱۴۰۰ | منوچهر هادی | ۱۳۹۸

    ۵- نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا | سامان مقدم | ۱۳۹۶

    ۶- آینه بغل | منوچهر هادی | ۱۳۹۶

    ۷- گشت ارشاد ۲ | سعید سهیلی | ۱۳۹۵

    ۸- من سالوادور نیستم | منوچهر هادی | ۱۳۹۴

    ۹- خوب بد جلف | پیام قاسمخانی | ۱۳۹۵

    ۱۰- مصادره | مهران احمدی | ۱۳۹۶

    ۱۱- چشم و گوش بسته | فرزاد موتمن | ۱۳۹۷

    ۱۲- بارکد | مصطفا کیایی | ۱۳۹۴

    ۱۳- اکسیدان | حامد محمدی | ۱۳۹۶

    ۱۴- چهار انگشت | حامد محمدی | ۱۳۹۸

    ۱۵- ما همه با هم هستیم | کمال تبریزی | ۱۳۹۸

    ۱۶- قانون مورفی | رامبد جوان | ۱۳۹۷

    ۱۷- لونه زنبور | برزو نیک‌نژاد | ۱۳۹۶

    ۱۸- ساعت ۵ عصر | مهران مدیری | ۱۳۹۶

    ۱۹- لس آنجلس تهران | تینا پاکروان | ۱۳۹۷

    ۲۰- خالتور | آرش معیریان | ۱۳۹۶

    ۲۱- زیرنظر | مجید صالحی | ۱۳۹۸

    ۲۲- جوجه تیغی | بهرام افشاری | ۱۳۹۴

    ۲۳- فیلم دلقک ها | عباس مرادیان | ۱۳۸۸

    ۲۴- فیلم کمدی انسانی | محمدهادی کریمی | ۱۳۹۵

    ۲۵- فیلم دشمن زن | کریم امینی | ۱۳۹۶

    ۱- مطرب | مصطفی کیایی | ۱۳۹۸

    پرفروش‌ترین فیلم سال گذشته و البته کل تاریخ سینمای ایران (بر اساس قیمت، نه تعداد بلیت فروخته‌شده) که باید دید با توجه به وضعیت کرونا امسال فیلم دیگری می‌تواند به رکورد آن نزدیک شود یا نه. مخصوصا موفقیت این فیلم مصطفی کیایی ازآن‌جهت غافلگیرکننده بود که در شرایط اجتماعی ملتهب کشور، در پاییز و زمستان گذشته به روی پرده رفت و توانست گیشه‌ها را تسخیر کند.

    قصه، درباره‌ خواننده‌ای کوچه‌بازاری است که گل کردن کارش همزمان می‌شود با انقلاب و برای چهار دهه فرصت خواندن پیدا نمی‌کند. بعد از سال‌ها، قرار است کنسرتی در ترکیه برگزار شود و این خواننده دوباره روی صحنه برود. در این میان، کلی ماجرای ریزودرشت دیگر پیش می‌آید و…

    عناصر اصلی فیلم مانند پرداختن به فرهنگ عامه‌پسند زیرزمینی در دهه‌های گذشته، بازگشت پرویز پرستویی به ژانر کمدی، حضور الناز شاکردوست در پولسازترین دوران فعالیت کاری‌اش و جاذبه‌های توریستی استانبول، همه می‌توانند برای تضمین موفقیت فیلم کافی باشند. شاید مطرب یک کمدی صد در صد نباشد اما چسبی که لحن‌ها، خرده داستان‌های مختلف و موقعیت‌های پراکنده آن را کنار هم قرار می‌دهد، تلاش برای خنداندن و سرگرم کردن مخاطب است؛ و این را هم نباید فراموش کرد که فیلم به موضوعاتی پرداخته و اشاره کرده که تقریبا در سینمای ایران اگر نگوییم بی‌سابقه، کم‌سابقه است.

    ویژگی های فیلم: حضور پرویز پرستویی بعد از سال ها در یک فیلم طنز که مخاطب را یاد خاطرات خوش تماشای آثاری همچون مومیایی ۳، مرد عوضی و شوخی می اندازد باعث شد مطرب ظرفیت بالایی در فروش گیشه داشته باشد.

    @[email protected]#=img=#

    ۲- هزارپا | ابوالحسن داوودی | ۱۳۹۶

    زمانی که فیلم «هزارپا» در حال ساخت بود، یعنی تابستان ۹۶، اکثرا حدس می‌زدند که ترکیب رضا عطاران و جواد عزتی و حال‌وهوای قصه، توجه و کنجکاوی مخاطبان سینمای ایران را حسابی برمی‌انگیزد اما دیگر کسی انتظار شکست رکوردها و جابه‌جا کردن استانداردهای فروش در گیشه را نداشت. سال ۹۷، «هزارپا» تمام فیلم‌ها را در فروش جا گذاشت تا ابوالحسن داوودی بار دیگر و بعد از سال‌ها ثابت کند که همچنان می‌تواند فیلم کمدی بسازد؛ هرچند که کمدی‌های موفقش مانند همین «هزارپا» یا «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰»، «جیب‌برها به بهشت نمی‌روند» و «من زمین را دوست دارم» در جنس و لحن هیچ شباهتی به همدیگر نداشته باشند.

    قصه، درباره‌ خلافکار خرده‌پایی است که وقتی می‌فهمد پرستار ثروتمند یک آسایشگاه جانبازان و معلولین جنگی نذر کرده که با یک جانباز ازدواج کند، از نقص عضو خودش استفاده می‌کند تا خودش را جانباز جا بزند و پرستار را تحت‌تاثیر قرار دهد. غافل از این که گروهی از منافقین، هویت جعلی او را با یکی از فرماندهان جنگ اشتباه می‌گیرند و به فکر انتقام می‌افتند.

    فیلم، تمام ویژگی‌های مورد انتظار از کمدی‌های عطاران را دارد و مهم‌ترینش بازی با ریاکاری و تابوهای اجتماعی است که این بار با تم نوستالژی دهه‌ هفتاد شمسی هم ترکیب شده. فیلم سینمایی هزارپا به‌اندازه‌ کافی موقعیت‌ها و شوخی‌های فکرشده دارد، اما نویسندگان فیلمنامه ترجیح داده‌اند که صحنه به صحنه‌ اثر را هم از شوخی‌های کلامی پر کنند. این را هم فراموش نکنید که نسخه‌ عرضه‌شده در شبکه نمایش خانگی از نسخه‌ به نمایش درآمده در سینماها، مدت‌زمان طولانی‌تری دارد.

    ویزگی های فیلم: چه ترکیبی بهتر از حضور رضا عطابان و جواد عزتی می توانست تا این اندازه دلنشین و درست باشد؟ هزارپا در الگوی پرداخت به موقعیت های کمیک بسیار موفق عمل کرد و بهترین استفاده را از ظرفیت فضای دهه ۶۰ و تناقضات آن دوران کرده است.

    @[email protected]#=img=#

    ۳- تگزاس ۲ | مسعود اطیابی | ۱۳۹۸

    موفقیت «تگزاس ۲» چند نکته را در فیلم های کمدی ایرانی ثابت کرد: اول این که زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی ترکیب جذابی برای سینماروهای ایرانی است که هنوز از تمامی ظرفیت آن‌ها استفاده نشده. دوم این که فروش قسمت اول اتفاقی نبوده و جذابیت‌های بازیگران و لوکیشن خارجی تنها دلیل آن نیست و آخرسر هم این که دنباله‌سازی در سینمای ایران، حالا حالاها جواب می‌دهد.

    منبع : www.filimo.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید