این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    متخصصی که اطلاعات را برای خبرگزاری ها جمع آوری و ضبط میکند تا در بین مردم توزیع کند

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    متخصصی که اطلاعات را برای خبرگزاری ها جمع آوری و ضبط میکند تا در بین مردم توزیع کند را از این سایت دریافت کنید.

    خبرنگاری

    خبرنگاری

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

    روزنامه‌نگاری

    خبر سبک نوشتن اخلاق بی‌طرفی ارزش‌های خبری منابع تهمت استقلال تحریریه مدرسه روزنامه‌نگاری فهرست مقالات روزنامه‌نگاری

    محدوده‌ها

    هنر اقتصادی اطلاعات‌محور زیست‌محیطی سرگرمی مد پزشکی سیاسی علم ورزشی فناوری تجاری ترافیک وضع هوا بین‌المللی

    دسته‌بندی

    مدافعه‌گر تحلیلی وبلاگ سخن‌پراکنی شهروندی اجتماعی مشارکتی طنز جامعه داده پایگاه داده روزنامه‌نگاری گونزو روزنامه‌نگاری غوطه‌ور شدن تحقیقی غیرداستانی خلاق سرگین‌کاوی روزنامه‌نگاری روایتی «روزنامه‌نگاری نوین» غیرانتفاعی آنلاین روزنامه‌نگاری اعتقادی روزنامه‌نگاری صلح عکاسی خبری روزنامه‌نگاری علم سنسور مطبوعات زیرزمینی روزنامه‌نگاری بصری روزنامه‌نگاری مراقبتی

    تأثیر اجتماعی

    رکن چهارم مشروطیت آزادی رسانه سرگرمی سوگیری رسانه‌ای روابط عمومی ارتباط با رسانه مدل پروپاگاندا روزنامه‌نگاری زرد

    رسانه خبری

    روزنامه‌ها مجله‌ها پخش اخبار روزنامه آنلاین خبرگزاری رسانه جایگزین

    وظایف

    روزنامه‌نگار (گزارشگر) ستون‌نویس وبلاگ‌نویس ویراستار ویراستاری انتشار هواشناس مجری (گوینده اخبار) عکاس خبری کارشناسان خبره

    نبو

    خبرنگاری یا ژورنالیسم (به فرانسوی: Journalisme) که روزنامه‌نگاری[۱] هم گفته می‌شود، تهیه و توزیع گزارش‌هایی از تعامل رویدادها، حقایق، ایده‌ها و افراد می‌باشد که شامل «اخبار روز» هستند و حداقل تا حدودی جامعه را آگاه می‌کنند. این کلمه، یک اسم، در مورد شغل (حرفه ای یا غیر حرفه ای) بودن، در زمینه روش‌های جمع‌آوری اطلاعات و سازماندهی سبک‌های ادبی به کار می‌رود. رسانه‌های مرتبط با روزنامه‌نگاری عبارتند از: چاپ، تلویزیون، رادیو، اینترنت و در گذشته فیلم‌های خبری.

    مفاهیم نسبت به نقش مناسب روزنامه‌نگاری در کشورهای مختلف متفاوت است، آنچنانکه که تصورات در مورد وضعیت این حرفه نیز متفاوت است. در برخی کشورها، رسانه‌های خبری با دخالت دولت کنترل می‌شوند و به‌طور کامل (یا حتی تا حدی) مستقل نیستند.[۲] در برخی کشورهای دیگر، رسانه‌های خبری مستقل از دولت هستند و در عوض به عنوان صنعت خصوصی عمل می‌کنند. علاوه بر ماهیت متفاوت، نحوه اجرا و اداره و تأمین مالی سازمان‌های رسانه‌ای در کشورها با توجه به قوانین مربوط به آزادی بیان و موارد افترا در هر کشور تفاوت می‌کند.

    گسترش اینترنت و گوشی‌های هوشمند از آغاز قرن بیست و یکم تغییرات قابل‌توجهی را در چشم‌انداز رسانه‌ها پدید آورده‌است. این امر تغییری در به‌کارگیری کانال‌های رسانه‌های چاپی ایجاد کرده‌است، زیرا مردم به‌طور فزاینده‌ای اخبار را از طریق کتاب‌خوان‌های الکترونیکی، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی شخصی دریافت می‌کنند، برخلاف قالب‌های سنتی‌تر روزنامه‌ها، مجلات یا کانال‌های خبری تلویزیونی. سازمان‌های خبری برای کسب درآمد کامل از شاخه دیجیتال خود و همچنین بداهه‌نویسی در زمینه‌ای که در آن به صورت چاپی منتشر می‌کنند، به چالش کشیده می‌شوند. روزنامه‌ها شاهد کاهش درآمدهای چاپی با سرعتی سریع‌تر از نرخ رشد درآمدهای دیجیتال روبرو بوده‌اند.[۳]

    گزارشگری[ویرایش]

    موضوع خبرنگاری هر چیزی می‌تواند باشد، و خبرنگارها به نگارش در مورد حوزهٔ وسیعی از مسائل اشتغال دارند ازجمله:

    سیاسی اجتماعی اقتصاد و تجارت فرهنگی بهداشت و پزشکی آموزشی علم و تکنولوژی ورزشی تفریح و سرگرمی سبک زندگی خانواده و کودک خوراک و پوشاک مسائل جنسی جناحی و پلیسی و …

    خبرنگارها می‌توانند برای خروجی‌های خبری عمومی همچون روزنامه‌ها، مجلات خبری و رادیو تلویزیون؛ نشریات تخصصی کثیرالانتشار همچون مجلات تجاری و سرگرمی، یا برای نشریات و خروجی‌های خبری که دارای گروه خاصی از مشترکین هستند، یا پایگاه‌های خبری اینترنتی گزارش کنند.

    معمولاً از خبرنگارها خواسته می‌شود برای گردآوری اطلاعات جهت تهیه گزارش خود در صحنهٔ وقوع ماجرا حضور یابند، و اغلب ممکن است آنان گزارش خود را در محل تهیه کنند. آنان همچنین برای گردآوری اطلاعات از تلفن، رایانه و اینترنت نیز استفاده می‌کنند. با این وجود، اغلب اوقات این گزارش‌ها در اتاق خبر یا تحریریه یعنی دفتری تهیه می‌شود که خبرنگارها و سردبیر برای تهیهٔ محتوای خبر در آن مشغول به کار هستندو فرایند پردازش تا تأیید و ارسال خبر در آن صورت می‌گیرد.

    خبرنگارها، خصوصاً آن‌هایی که موضوع یا حوزهٔ خاصی را پوشش می‌دهند باید روابط گسترده‌ای با منابع، یعنی افراد و سازمان‌های فعال در حوزهٔ مورد نظر داشته باشند، تا بتوانند یا به منظور شرح جزئیات یک حادثه، یا ایجاد سرنخ‌هایی در مورد دیگر موضوعاتی که باید گزارش شود، از آن‌ها استفاده کنند. آنان همچنین باید برای تحقیق و گزارش بهتر ماجرا مهارت‌های پرسش گری و تحقیقی خود را تقویت کنند.

    سبک روزنامه‌نگاری[ویرایش]

    روزنامه‌نگاری به گروه‌های متعددی تقسیم می‌شود: روزنامه‌ها، مجلات خبری، مجلات عمومی، مجلات تجاری، مجلات سرگرمی، خبرنامه‌ها، نشریات خصوصی، صفحات خبری آنلاین و… هر یک از این‌گونه‌ها شرایط خاص خود برای تحقیق و نگارشِ گزارش را، داراست.

    روزنامه نگاران در حال عکس گرفتن از باراک اوباما در نوامبر ۲۰۱۳

    خبرنگاران در حال مصاحبه با مقامات دولتی بعد از فروریختن ساختمان در دارالسلام (تانزانیا) تانزانیا در مارس ۲۰۱۳

    مثلاً، روزنامه‌نگاران ایالات متحده آمریکا از سبک هرم وارونه برای نگارش گزارش خود، استفاده می‌کردند. گرچه این سبک بیشتر برای نگارش گزارش‌های خبری صریح و جدی استفاده می‌شده و نه مقالات اصلی. گزارش‌های مکتوب خبری جدی باید به صورت خلاصه نوشته شده، و مهم‌ترین اطلاعات را در همان ابتدا بیاورد، تا چنانچه در صورت کمبود فضا، داستان خلاصه شد، کم‌اهمیت‌ترین مسائل، از انتهای داستان حذف شود. سردبیران معمولاً اطمینان حاصل می‌کنند که گزارش‌ها تا حد امکان موجز نوشته شود. مقالات اصلی اغلب با توجه به موضوع گزارش آزادانه‌تر نوشته می‌شوند، و عموماً فضای بیشتری به آن‌ها اختصاص داده می‌شود.

    منبع : fa.wikipedia.org

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 11 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید