این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    معنی الیوم استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان عجل الله است فارسی هشتم

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    معنی الیوم استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان عجل الله است فارسی هشتم را از این سایت دریافت کنید.

    حکم تحریم توتون و تنباکو

    ایت الله میرزای شیرازی برای لغو امتیاز تالبوت فتوا دادند که استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان(عج) هست. ایت الله میرزای شیرازی کار درستی کردند که چنین فتوایی دادند. چون امتیاز تالبوت نقشه انگلستان برای تسلط بر ایران بود. خدا ایت الله میرزای شیرازی رو رحمت کنه اما چرا ایشون فرمودند در حکم محاربه با امام زمان(عج)??? خوب می فرمودند علیه منافع ملی ماست یا این که می فرمودند به علت ایجاد تسلط بیگانگان بر کشور اسلامی خلاف موازین اسلامه. اخه این موضوع چه ربطی به امام زمان(عج) داشت???? مثل این میمونه که راهنمایی رانندگی بیاد بگه رد شدن از چراغ قرمز در حکم ضدیت با ولایت فقیه هست.

    حکم تحریم توتون و تنباکو-تعبیر محاربه با امام زمان(عج)

    ۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۱۱۸۰۳ بازدید

    اشتراک گذاری اشتراک گذاری اشتراک گذاری اشتراک گذاری اشتراک گذاری لینک کوتاه : https://www.porseman.com/!171143

    ایت الله میرزای شیرازی برای لغو امتیاز تالبوت فتوا دادند که استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان(عج) هست. ایت الله میرزای شیرازی کار درستی کردند که چنین فتوایی دادند. چون امتیاز تالبوت نقشه انگلستان برای تسلط بر ایران بود. خدا ایت الله میرزای شیرازی رو رحمت کنه اما چرا ایشون فرمودند در حکم محاربه با امام زمان(عج)??? خوب می فرمودند علیه منافع ملی ماست یا این که می فرمودند به علت ایجاد تسلط بیگانگان بر کشور اسلامی خلاف موازین اسلامه. اخه این موضوع چه ربطی به امام زمان(عج) داشت???? مثل این میمونه که راهنمایی رانندگی بیاد بگه رد شدن از چراغ قرمز در حکم ضدیت با ولایت فقیه هست.

    قراردادهاي استعماريامتيازات خارجي و عهدنامه هاي ايران در عصر قاجار

    1. اصل انعقاد چنین قرار دادهای استعماری که زمینه تسلط بیگانگان را بر منابع کشور فراهم می نماید در منطق اسلام مردود است . خداوند متعال می فرماید:"وَ لَنْ یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً"هیچ گاه خداوند راهى براى پیروزى و تسلط کافران بر مسلمانان قرار نداده است.(سوره نساء آیه 141)و از آنجا که کلمه سبیل به اصطلاح از قبیل نکره در سیاق نفى است و معنى عموم را مى رساند از آیه چنین استفاده مى شود که کافران از نظر نظامى، سیاسى، فرهنگى، اقتصادى و خلاصه از هیچ نظر بر افراد با ایمان نباید تسلط داشته باشند.

    بی تردید تسلط بیگانگان از نظر اقتصادی ،راه تسلط آنان را بر کشور اسلامی باز نموده و زمینه ساز تسلط فکری و فرهنگی بر کشور اسلامی و از بین رفتن باورها و ارزش های دینی خواهد شد از این رو بر اساس این قاعده که به قاعده نفی سبیل در لسان فقهاء مشهور شده است انعقاد هر گونه پیمان اقتصادی ،فرهنگی، سیاسی و نظامی که به تسلط بیگانگان منجر شود جایز نبوده و باطل است.

    2. تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، با توجه به عدم تشکیل حکومت دینی در کشور ، مفاهیم منافع ملی و مصالح کشور و مانند آن در جامعه ایران چندان ظهور و بروزی برای مردم نداشته و مقدرات کشور در اختیار شاهان قرار داشت از این رو به کار بردن چنین تعابیری برای مردم شناخته شده و ملموس نبود.

    از این رو با توجه به اینکه این امتیاز استعماری، زمینه ساز تسلط بیگانگان بر منابع و مقدرات کشور شده و با توجه به لزوم جلوگیری از انعقاد چنین قرار دادهایی در آینده و با نظر به ماهیت دسیسه گر انگلستان و جلوگیری از هر گونه توجیه و بهانه ای در این زمینه و بالاتر از آن مقابله با تهدیدی بالاتر که فرهنگ و مذهب را در سایه این تسلط تهدید می کرد ،ایشان این تعبیر را به کار بردند.

    شاید اگر می فرمودند این قرار داد علیه منافع ملی کشور است یا موجب تسلط بیگانگان بر کشور است ،برخی افراد چندان متوجه عمق فاجعه و خطری که کشور و آینده آن را تهدید می کرد، نمی شدند و یا برخی به دنبال توجیه بر می آمدند که این قرار دادها زمینه ساز ترقی و موجب رونق کشور خواهد شد همچنین با توجه به ماهیت دسیسه گر انگلستان ممکن بود مقامات این کشور به گونه ای تبلیغ می کردند که این اقدام در راستای منافع ایران و کمک به رونق اقتصادی آن صورت گرفته است ،از این جهت ایشان برای مقابله با چنین نگرش ها و توجیهاتی و متوجه نمودن عمق تهدیدی که متوجه کشور بود،چنین تعبیری را به کار بردند و پرده از نقشه ای برداشتند که هدف از آن بسیار فراتر از تسلط بیگانگان بر منابع کشور بوده و آن تسلط بر فرهنگ و از بین بردن مذهب توسط آن بود و بی تردید چنین تهدیدی علیه مکتب تشیع در حکم محاربه با امام زمان عجل الله فرجه الشریف محسوب می شد.

    بنابر این این قضیه ، قضیه ای کم اهمیت و سطحی نبوده و بسیار مهم و حساس برای آینده کشور بود.

    ماجرای صدور این حکم نیز شنیدنی است.

    جناب آیت الله سید محمد فشارکی به نزد استاد بزرگوارش حضرت آیت الله العظمی سید محمد حسن شیرازی – اعلی الله مقامهما – آمد و از ایشان وقت خاصی برای ملاقات طلب نمود و میرزا نیز وقتی را تعیین کرد.

    جناب سید محمد فشارکی در وقت تعیین شده به نزد استاد آمد و در جلسه ای که هیچ کس به جز آن دو بزرگوار نبودند، حضور پیدا کرد.

    آیت الله فشارکی به میرزا عرض کرد: درست است من شاگردی از شاگردان شما هستم، لکن می خواهم برای مدتی بدون ملاحظه و رعایت استادی با شما سخن بگویم، تا بتوانم صحبتم را صریحا عرض نمایم.

    استاد نیز با گشاده رویی خواسته اش را پذیرفت.

    آیت الله فشارکی در خطاب به میرزا گفت: سید! چرا بر علیه استعمار انگلیس قیام نمی کنی؟! چرا فتوا بر تحریم تنباکو نمی دهی؟

    آیا خون تو از خون سید الشهداء (علیه السلام) رنگینتر است، پس قیام کن و فتوی بر تحریم تنباکو را بده.

    استاد، نظری به سید محمد فشارکی انداخت و سپس فرمود: مدتها است که در فکر آن بودم، لکن در این مدت، جهات مختلف این فتوی را بررسی می کردم تا اینکه دیروز به نتیجه نهایی رسیدم و امروز به سرداب غیبت رفته تا از مولایم امام زمان (علیه السلام) اجازه فتوا را بگیرم و آقا نیز اجازه فرمودند و امروز قبل از آمدن شما فتوی را نوشتم.

    سپس میرزا فتوا را به سید محمد فشارکی نشان داد و سید نیز از استاد معذرت خواهی نموده و از محضر استاد خداحافظی کرد و بیرون رفت.

    «الیوم استعمال توتون و تنباکو بای نحو کان در حکم محاربه با امام زمان – سلام الله علیه – است.» و به ایران ارسال شد و در مدت بسیار کوتاهی این فتوا در سراسر ایران پخش گردید.

    تمامی مردم به اطاعت از مرجع تقلیدشان تمامی توتون ها را دور ریخته و تمام قلیانها و وسایل استعمال تنباکو را شکستند و از بین بردند و به این وسیله بود که استعمار گران انگلیسی را شکست دادند. بعد از شکست انگلیس، بعضی از مردم و علما، نزد میرزای شیرازی رفته و به خاطر پیروزی نهضت، به او تبریک می گفتند.

    میرزا با شنیدن تبریکات به گریه افتاد. هنگامی که علت گریه را می پرسیدند، پاسخ می داد: از این پس، دشمنان به فکر مبارزه با روحانیت می افتند، زیرا کانون خطر را شناختند.

    حضرت حجه الاسلام و المسلمین آقای نظری منفرد از خطبا، گویندگان و مدرسین محترم قم ، فرمودند: از جمله نوشته های خطی مرحوم آیت الله العظمی شیخ مرتضی حائری که من یادداشت کردم، این داستان است و این مطلب از نوشته های آن مرد بزرگ است.

    منبع : www.porseman.com

    استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان (عج) است

    مدتها است که در فکر آن بودم، لکن در اين مدت، جهات مختلف اين فتوي را بررسي مي کردم تا اينکه ديروز به نتيجه نهايي رسيدم و امروز به سرداب غيبت رفته تا از مولايم امام زمان (عليه السلام) اجازه فتوا را بگيرم و آقا نيز اجازه فرمودند.

    صفحه نخست / فرهنگی و اجتماعی

    ۰

    استعمال توتون و تنباکو در حکم محاربه با امام زمان (عج) است

    مدتها است که در فکر آن بودم، لکن در اين مدت، جهات مختلف اين فتوي را بررسي مي کردم تا اينکه ديروز به نتيجه نهايي رسيدم و امروز به سرداب غيبت رفته تا از مولايم امام زمان (عليه السلام) اجازه فتوا را بگيرم و آقا نيز اجازه فرمودند.

    کد خبر: ۲۵۶۶

    ۰۰:۰۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۶

    در هنگامي که استعمارگران انگليس در کشور ايران، امتياز کشت و فروش توتون و تنباکو را به دست گرفته بودند و به اين بهانه مي رفت که در کشور ايران نفوذ کرده و افکار استعماري خود را بين مردم رواج دهند، در اينجا تنها مدافعان اسلام و تنها پشتيبانان و پاسبانان حريم اسلام، يعني فقهاي بزرگ شيعه، به فکر نجات مسلمانان از چنگال خون آشام و ذلت آور استعمار گران بريتانيايي افتادند.

    در اين ميان، جناب آيت الله سيد محمد فشارکي به نزد استاد بزرگوارش حضرت آيت الله العظمي سيد محمد حسن شيرازي – اعلي الله مقامهما – آمد و از ايشان وقت خاصي براي ملاقات طلب نمود و ميرزا نيز وقتي را تعيين کرد.

    جناب سيد محمد فشارکي در وقت تعيين شده به نزد استاد آمد و در جلسه اي که هيچ کس به جز آن دو بزرگوار نبودند، حضور پيدا کرد.

    آيت الله فشارکي به ميرزا عرض کرد: درست است من شاگردي از شاگردان شما هستم، لکن مي خواهم براي مدتي بدون ملاحظه و رعايت استادي با شما سخن بگويم، تا بتوانم صحبتم را صريحا عرض نمايم.

    استاد نيز با گشاده رويي خواسته اش را پذيرفت.

    آيت الله فشارکي در خطاب به ميرزا گفت: سيد! چرا بر عليه استعمار انگليس قيام نمي کني؟! چرا فتوا بر تحريم تنباکو نمي دهي؟

    آيا خون تو از خون سيد الشهداء (عليه السلام) رنگينتر است، پس قيام کن و فتوي بر تحريم تنباکو را بده.

    استاد، نظري به سيد محمد فشارکي انداخت و سپس فرمود: مدتها است که در فکر آن بودم، لکن در اين مدت، جهات مختلف اين فتوي را بررسي مي کردم تا اينکه ديروز به نتيجه نهايي رسيدم و امروز به سرداب غيبت رفته تا از مولايم امام زمان (عليه السلام) اجازه فتوا را بگيرم و آقا نيز اجازه فرمودند و امروز قبل از آمدن شما فتوي را نوشتم.

    سپس ميرزا فتوا را به سيد محمد فشارکي نشان داد و سيد نيز از استاد معذرت خواهي نموده و از محضر استاد خداحافظي کرد و بيرون رفت.

    «اليوم استعمال توتون و تنباکو باي نحو کان در حکم محاربه با امام زمان – سلام الله عليه – است.» و به ايران ارسال شد و در مدت بسيار کوتاهي اين فتوا در سراسر ايران پخش گرديد.

    تمامي مردم به اطاعت از مرجع تقليدشان تمامي توتون ها را دور ريخته و تمام قليانها و وسايل استعمال تنباکو را شکستند و از بين بردند و به اين وسيله بود که استعمار گران انگليسي را شکست دادند. بعد از شکست انگليس، بعضي از مردم و علما، نزد ميرزاي شيرازي رفته و به خاطر پيروزي نهضت، به او تبريک مي گفتند.

    ميرزا با شنيدن تبريکات به گريه افتاد. هنگامي که علت گريه را مي پرسيدند، پاسخ مي داد: از اين پس، دشمنان به فکر مبارزه با روحانيت مي افتند، زيرا کانون خطر را شناختند.

    هر چند اين داستان را در گاهنامه فدک، شماره 4 ديدم، لکن دنبال مدرک و منبع آن مي گشتم تا اينکه در ملاقات با برادر عزيز و بزرگوارم حضرت حجه الاسلام و المسلمين آقاي نظري منفرد که از خطبا، گويندگان و مدرسين محترم قم هستند، فرمودند: از جمله نوشته هاي خطي مرحوم آيت الله العظمي شيخ مرتضي حائري که من يادداشت کردم، اين داستان است و اين مطلب از نوشته هاي آن مرد بزرگ است.

    لینک کوتاه: shia-news.com/0000fO

    گزارش خطا ۴ ارسال نظر ارسال نظرات

    منبع : www.shia-news.com

    چند غلط املایی در متن زیر وجود دارد؟ بسم الله الرحمن الرحيم، اليوم .. استعمال توتون و تنباکو، در حکم محاربه با امام زمان صلوات الله و سلامه علیه است». دو نامۀ سید…

    چند غلط املایی در متن زیر وجود دارد؟ بسم الله الرحمن الرحيم، اليوم .. استعمال توتون و تنباکو، در حکم محاربه با امام زمان صلوات الله و سلامه علیه است». دو نامۀ سید جمال الدین اسد آبادی و میرزای بزرگ، کار خود را کرده بود قلیان‌ها شکسته شد؛ تنباکو تهریم شد؛ شاه به تنگنا افتاد و توطئۀ انگلیس شکست خورد.

    ثبت نام   ورود

    پربازدیدها: #نمونه_دولتی_نهم #مدرسه_یاب #آزمون‌ساز

    درس 10: قلم سحر آمیز، دو نامه فارسی هشتم دوره اول متوسطه درسنامه آموزشی این مبحث

    چند غلط املایی در متن زیر وجود دارد؟

    بسم الله الرحمن الرحيم، اليوم .. استعمال توتون و تنباکو، در حکم محاربه با امام زمان صلوات الله و سلامه علیه است». دو نامۀ سید جمال الدین اسد آبادی و میرزای بزرگ، کار خود را کرده بود قلیان‌ها شکسته شد؛ تنباکو تهریم شد؛ شاه به تنگنا افتاد و توطئۀ انگلیس شکست خورد.

    1 ) 1 2 ) 2 3 ) 3 4 ) ندارد گزارش خطا یک تست دیگه بزن یک آزمون کامل بده

    تحلیل ویدئویی تست

    تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

    پاورپوینت دوره کامل آموزشی، فارسی هشتم دوره اول متوسطه

    مدرس: مهری خاوازی

    مدت دوره: 319 اسلاید (20 فایل)

    فارسی

    1949 تست 136,430 تومان

    ریاضی

    2667 تست 186,690 تومان

    علوم تجربی

    3858 تست 270,060 تومان

    پیام‌های آسمان

    759 تست 53,130 تومان

    مطالعات اجتماعی

    2148 تست 150,360 تومان

    کار و فناوری

    184 تست 12,880 تومان

    تفکر و سبک زندگی

    149 تست 10,430 تومان

    انگلیسی

    1621 تست 113,470 تومان

    عربی

    1229 تست 86,030 تومان

    قرآن

    485 تست 33,950 تومان

    نمونه سوالات مرتبط

    آزمون آنلاین

    10 تست

    آزمون تستی درس چهارم فارسی هشتم | سفر شکفتن

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    40 تست

    آزمون مجازی فارسی کلاس هشتم | فصل 3: سبک زندگی

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    15 تست

    آزمون تستی املای فارسی پایه هشتم | فصل اول: زیبایی آفرینش

    تیم مدیریت گاما

    رایـــــگان

    2 صفحه

    آزمون نوبت اول درس املا و انشای فارسی پایه هشتم مدرسه پاسداران انقلاب | دی 1396

    حسین رحمان پور

    2 صفحه

    آزمون نوبت دوم ادبیات فارسی هشتم مدرسه پيام غدير | اردیبهشت 1398

    وحید عباسپور

    4 صفحه

    آزمون مستمر فارسی هشتم مدرسه سروش آزادشهر | درس 10 تا 13

    حسین امینیان

    2 صفحه

    نمونه سوالات پایانی نوبت دوم درس ادبیات فارسی پایه هشتم با پاسخنامه تشریحی | سری…

    امیر قادری

    رایـــــگان

    4 صفحه

    گروه های اسمی، صفت های پیشین و صفت های پسین و تشخیص آنها

    تیم مدیریت گاما

    رایـــــگان

    2 صفحه

    نمونه سوال امتحان نوبت دوم ادبیات فارسی هشتم

    علی اصغر میرزانیا

    24 صفحه

    مجموعه فعالیت های درس به درس فارسی هشتم ویژه عید نوروز | درس 1 تا 14

    رضا فلاح

    2 صفحه

    امتحان نوبت دوم ادبیات فارسی هشتم دبیرستان غیردولتی کوشا لارستان + پاسخنامه | خرداد…

    لعیا اکبری سرابی

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 14 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید