در حال پالایش مطالب میباشیم تا اطلاع ثانوی مطلب قرار نخواهد گرفت.
    توجه : تمامی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط ایدی موجود در بخش تماس با ما بالای سایت یا ساماندهی به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود. به امید ظهور مهدی (ع).

    نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

    1 بازدید

    نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی را از سایت پشتوک دریافت کنید.

    فیش حق بیمه تامین اجتماعی

    فیش حق بیمه تامین اجتماعی

    همانطور که حتما شما هم می دانید براساس قانون کشور ما کارفرما موظف است که کارگر یا کارمند خود را بیمه کند که به این نوع از بیمه ، بیمه اجباری گفته می شود . به همین منظور کارفرما باید ماهانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به سازمان بیمه تامین اجتماعی بپردازد .

    کارفرمایان محترم برای دریافت و پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی باید بعد از مراجعه به شعبه و بعد از تکمیل توافق نامه ، یک نام کاربری و رمز عبور در اختیار آن ها قرار می گیرد که با استفاده از آن می توانند به سامانه مراجعه کرده و فیش حق بیمه را دریافت نمایند . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص فیش حق بیمه تامین اجتماعی می پردازیم .

    فیش حق بیمه تامین اجتماعی و مهلت دریافت آن

    به طور کلی حق بیمه مطابق ماده دو بیمه تامین اجتماعی : " عبارت است از وجوهی که بر اساس این قانون و برای استفاده از مزایای آن به سازمان پرداخت می گردد ." 

    مبلغ حق بیمه ای که باید توسط کارفرما پرداخت شود با توجه به آنکه پایه حقوق کارمندان یا کارگران چه میزان در نظر گرفته شده است ، متغیر است اما به طور کلی می توان گفت که معادل سی درصد پایه حقوق به حق بیمه اختصاص دارد که 23 درصد آن را باید کارفرما بپردازد و هفت درصد آن از حقوق کارگر پرداخت می شود .

    کارفرمایان محترم حداکثر تا آخرین روز ماه بعد فرصت دارند که حق بیمه تامین اجتماعی ماه قبل کارگران یا کارمندان خود را بپردازند و مسلما عدم پرداخت حق بیمه بدون دلیل موجه مستوجب جریمه برای کارفرما خواهد بود . به همین منظور و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی دریافت فیش حق بیمه تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی برای کارفرمایان فراهم شده است .

    نحوه پرداخت فیش حق بیمه تامین اجتماعی

    در بالا در مورد زمان پرداخت و مفهوم فیش حق بیمه کارفرمایان توضیحات لازم را بیان کردیم . کارفرمایان برای دریافت فیش حق بیمه از سامانه تامین اجتماعی بعد از مراجعه حضوری به شعبه بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه باید به روش ذیل عمل کنند :

    1- برای ورود به سامانه ابتدا باید عبارت سامانه تامین اجتماعی و یا آدرس samt.tamin.ir را در مرورگر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

    2- بعد از ورود به سامانه ، از قسمت میز خدمت که در پایین صفحه قرار دارد گزینه لیست صدور برگ پرداخت را انتخاب کنید .

    3- در این مرحله دو گزینه خالی برای شما به نمایش درمی آید که باید آن را با نام کاربری و گذر واژه ای که بعد مراجعه به شعبه و تکمیل توافق نامه در اختیار آن ها قرار داده شده پر کرده  و سپس گزینه ورود را فعال نمایند .

    4- حالا باید از قسمت عملیات بیمه شدگان خاص ، گزینه درخواست برگ پرداخت را انتخاب نمایید .

    5- در این مرحله لازم است تعداد ماه های مورد نظرتان برای پرداخت حق بیمه را وارد کرده و حتما شماره پیگیری که برایتان نمایش داده می شود را یادداشت نمایید .

    6- حالا باید بعد از چند دقیقه انتظار ، از قسمت عملیات برگ پرداخت ، دریافت برگ پرداخت را انتخاب کنید ، اگر در بخش وضعیت درخواست عبارت صدور درج گردد ، با کلیک بر روی گزینه امکانات مانند تصویر می توانید فیش بیمه خود را مشاهده کنید .

    7- در تصویر ذیل می توانید یک نمونه فیش حق بیمه تامین اجتماعی را مشاهده کنید .

    ++++ برای ورود به صفحه دریافت فیش حق بیمه تامین اجتماعی کلیک کنید ++++

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فیش حق بیمه تامین اجتماعی در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فیش حق بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند .

    سوالات متداول

    راه های دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

    راه های دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی

    فیش بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به روش های مختلفی برای مشاغل مختلف از طرف سازمان بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر است. در این مطلب به طور مفصل در این مورد براساس آخرین تغییرات قانونی توضیح داده شده است.

    بیمه تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که بیش ترین سهم بیمه گزار را در کشور نسبت به سایر بیمه ها دارد. بیمه تأمین اجتماعی موظف به ارائه خدمات به افراد تحت پوشش خود بوده و با ارائه خدمات درمانی و همچنین مستمری بعد از بازنشستگی از حقوق بیمه شدگان حمایت میکند.

    انواع بیمه تأمین اجتماعی برای فیش بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه

    بیمه تأمین اجتماعی به دو دسته بیمه اجباری و بیمه خویش فرما تقسیم می شود.

    بیمه اجباری مختص کسانی است که مشمول قانون کار می شوند و درقبال دریافت حقوق در شرکت ها، کارگاه ها، کارخانه ها و فروشگاه ها و غیره مشغول به کار هستند. این گروه می بایست توسط کارفرمایان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند. مقدار حق بیمه برای این افراد 30% حقوق و دستمزد می باشد که تنها 7% آن سهم شخص بیمه شده است و 23% باقی مانده سهم کارفرما می باشد.

    بیمه خویش فرما همان گونه که از نامش مشخص است بیمه ای است که فرد خودش را بیمه می کند. افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه خاصی نیستند، می توانند مستقیما به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و نسبت به انعقاد قرارداد اقدام نمایند. بیمه شده موظف است که در زمان تعیین شده حق بیمه خود را بپردازد و در صورتی که شخص حق بیمه خود را پرداخت نکند، بیمه باطل می شود. بیمه خویش فرما شامل دو گروه بیمه اختیاری و بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد است. تفاوت بیمه خویش فرما با بیمه اجباری در این است که این بیمه شدگان از مزایای بیمه بیکاری بهره مند نمی شوند. زیرا که این نوع بیمه شدگان دارای کارفرما نیستند.

    کارفرمایان، پیمان کاران، بیمه شدگان اختیاری و اجباری، حرف و مشاغل آزاد، رانندگان و کارگران ساختمانی می توانند برای دریافت و پرداخت فیش بیمه تأمین اجتماعی همان گونه که در زیر توضیح داده شده، اقدام نمایند:

    نحوه دریافت و پرداخت فیش بیمه تامین اجتماعی

    چنانچه تمایل به دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی دارید، ابتدا وارد سامانه یکپارچه تأمین اجتماعی شوید. راهنمای ثبت نام حساب بیمه های مشاغل آزاد و بیمه های اختیاری را مطالعه کنید. سپس بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور( که هم با مراجعه حضوری به شعب سازمان تأمین اجتماعی و هم به صورت اینترنتی امکان ایجاد آن فراهم می باشد) می توانید اقدام به دریافت فیش حق بیمه کنید و فیش حق بیمه خود را پرداخت نمایید.

    دریافت فیش بیمه تأمین اجتماعی با کد ملی

    برای دریافت فیش بیمه تأمین اجتماعی با کد ملی، ابتدا به سامانه یکپارچه تأمین اجتماعی به آدرس اینترنتی samt.tamin.ir مراجعه کنید. با ورود به قسمت ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور را به صورت غیرحضوری دریافت کنید.

    همان طور که در صفحه زیر مشاهده می کنید، نام کاربری و رمز عبور هر دو کدملی بیمه شده است.

    بعد از پایان ثبت نام، نام کاربری و گذرواژه را وارد نمایید. چنانچه رمزعبور توسط بیمه شده 5 بار اشتباه وارد شود، نام کاربری به مدت 15 دقیقه غیرفعال خواهد شد.
    به محض اولین ورود، صفحه ای مانند آنچه در زیر مشاهده می کنید، نمایان می شود. مبنی بر این که رمز منقضی شده و کاربر میبایست از این پس با رمز جدید وارد سیستم شود.

    در کادر اول کلمه عبور که همان کدملی است، را وارد کنید.
    در کادر دوم رمز عبور دلخواه خود را وارد نمایید.
    و در کادر آخر رمز عبور را تکرار کنید و بر روی گزینه تغییر کلمه عبور کلیک کرده تا به صفحه بعد منتقل شوید.
    در مرحله بعد از منوی عملیات بیمه شدگان خاص، گزینه درخواست برگ پرداخت را انتخاب کنید.

    همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، در این قسمت میبایست مدت زمان پرداخت حق بیمه را مشخص نموده و سپس درخواست خود را ثبت نمایید. بخش آخرین دوره پرداخت اینترنتی، آخرین دوره ای که درخواست برگ پرداخت داده شده و برگ پرداخت نیز دریافت شده است، را نشان می دهد. به این نکته توجه داشته باشید که در این مرحله شماره پیگیری ارائه شده را یادداشت کنید.

    منظور از مدت پرداخت، تعداد ماه هایی است که برای پرداخت حق بیمه در نظر گرفته اید. با توجه به نوع بیمه افراد این موضوع برای بیمه شدگان متفاوت می باشد که در ادامه توضیحاتی در این مورد ارائه می دهیم.

    فیش بیمه کارگران ساختمانی: صدور فیش حق بیمه برای این گروه از متقاضیان به صورت یک ماهه می باشد. به این معنا که برای هر ماه نیاز به یک برگ پرداخت دارند. چنانچه مثلا در نظر دارند حق بیمه 3 ماه خود را پرداخت کنند، نیاز به 3 نوبت درخواست برگ پرداخت است.

    فیش بیمه رانندگان: صدور فیش حق بیمه برای رانندگان نیز مشابه به کارگران ساختمانی است، بنابراین در قسمت مدت پرداخت میبایست عدد 1 را وارد کنند.

    فیش بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد: صدور فیش بیمه برای این دسته از افراد به صورت چندماهه امکان پذیر است. بعنوان مثال این گروه از متقاضیان می توانند مدت پرداخت حق بیمه خود را 6 ماه انتخاب کنند ولی قابل توجه است که مهلت پرداخت حق بیمه هر ماه، حداکثر تا آخرین روز دوماه بعد از آن است.

    در گام بعد پس از گذشت 5 دقیقه، دوباره وارد قسمت عملیات بیمه شدگان خاص شوید و اینبار گزینه دریافت برگ پرداخت را انتخاب کنید.

    در مرحله آخر به قسمت وضعیت درخواست توجه کنید.

    چنانچه در قسمت وضعیت درخواست کلمه صدور درج شده باشد، شما می توانید به قسمت امکانات رفته و فیش بیمه خود را مشاهده و پرینت بگیرید. درصورتی که در این قسمت عبارت عدم صدور را مشاهده کردید، می توانید در قسمت توضیحات از علت آن باخبر شوید. و اگر وضعیت درخواست در حال بررسی باشد، به مدت زمان بیشتری برای صدور جواب نهایی نیاز دارید.

    روش های پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی

    بعد از دریافت برگ پرداخت، با استفاده از روش های زیر می توانید حق بیمه خود را پرداخت کنید.

    1. پرداخت به شیوه حضوری: امکان پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی در کلیه شعب بانک های صادرات، رفاه ، سپه، تجارت، ملی و کشاورزی وجود دارد.

    2. پرداخت به روش غیرحضوری: روش های غیرحضوری پرداخت حق بیمه شامل موارد زیر می شود.

    پرداخت اینترنتی حق بیمه تأمین اجتماعی

    برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به صورت اینترنتی مطابق تصویر زیر وارد قسمت عملیات پرداخت شوید. سپس گزینه پرداخت برگ پرداخت را انتخاب نمایید.

    یکی از بانک های نمایش داده شده را انتخاب کنید. با وارد کردن شناسه برگ پرداخت و مبلغ امکان پرداخت حق بیمه، فراهم خواهد شد.
    همچنین میتوان از طریق اینترنت به سایت بانک ملت وارد شوید. از منوی بانکداری الکترونیک گزینه سامانه واریز وجوه به حساب سازمان ها را انتخاب کنید. سپس سازمان تأمین اجتماعی را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید در قسمت شناسه واریز حتما شناسه بانک ملت را وارد کنید.

    پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از طریق دستگاه عابر بانک:

    شما می توانید با مراجعه به هر یک از دستگاه های عابر بانک، بانک های تجارت، کشاورزی، ملی، رفاه کارگران، سپه و صادرات نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام نمایید. در هنگام پرداخت به نکات زیر توجه کنید:
    – برای پرداخت فیش حق بیمه نیازی به رمز دوم کارت بانکی نمی باشد.
    – از همه کارت های عضو شتاب در عابربانک های ذکر شده می توان استفاده کرد.
    – در هنگام وارد کردن مبلغ و شناسه پرداخت دقت کنید.
    – در زمان وارد کردن شناسه پرداخت از خط فاصل مابین اعداد صرفه نظر کرده و فقط اعداد را وارد نمایید.
    – پس از پرداخت از رسید خود کپی تهیه کنید و تمامی موارد شامل تاریخ پرداخت، شماره پیگیری و مشخصات کارت را یادداشت نمایید.

    پرداخت فیش حق بیمه از طریق تلفن بانک رفاه:

    با استفاده از تلفن بانک رفاه نیز می توان حق بیمه تأمین اجتماعی را پرداخت کرد. البته برای اینکار نیاز به فعال بودن رمز دوم کارت است. برای انجام این کار کافی است با شماره 84043000-021تماس بگیرید. (سامان گویا شما را راهنمایی خواهد کرد.)

    پرداخت فیش حق بیمه از طریق تلفن همراه:

    ابتدا کد دستوری#713*724*را وارد کنید. سپس شناسه برگ پرداخت را وارد کرده و ارسال نمایید. در مرحله بعد مبلغ فیش حق بیمه را ارسال کنید. چنانچه شناسه و مبلغ بیمه صحیح باشد، عدد 1را ارسال کنید و در مرحله آخر عملیات پرداخت را انجام دهید. توجه داشته باشید شماره رهگیری، تاریخ پرداخت و نام بانک را یادداشت کنید.

    مهلت قانونی پرداخت لیست و تحویل حق بیمه

    بهترین زمان برای ارسال لیست بیمه و یا درخواست برگ پرداخت، از یکم لغایت بیست و پنجم هر ماه است. به بیمه شدگان و کارفرمایان با توجه به سیاست های بانک مرکزی توصیه می شود، حداقل 72 ساعت قبل از مهلت تعیین شده در برگ پرداخت نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نمایند.

    سخن آخر: بعد از اینکه نسبت به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اقدام شد، افراد می توانند با مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از صحت این فرآیند مطمئن شوند و سابقه کاری خود را چک کنند.

    جواب کاربران در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    ناشناس 1 ماه قبل
    0

    حیدرکیانی

    مهدی 11 ماه قبل
    0

    نمیدونم, کاش دوستان در نظرات جواب رو بفرستن.

    برای ارسال نظر کلیک کنید