این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    نسبت دو کمیت متناسب که با یک واحد اندازه گیری نمیشود

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    نسبت دو کمیت متناسب که با یک واحد اندازه گیری نمیشود را از سایت تکست لس دریافت کنید.

    نسبت دو کمیت متناسب که با یک واحد اندازه گیری نمی شوند را ...... می نامند.

    نسبت دو کمیت متناسب که با یک واحد اندازه گیری نمی شوند را ...... می نامند.

    🏆🏆 مسابقه استعدادیابی گاما تلنت 🏆🏆

    ثبت نام   ورود

    پربازدیدها: #درآمدزایی#آزمون‌ساز#جبرانی_شهریور

    پودمان 1: نسبت و تناسب ریاضی (1) فنی دهم دوره دوم متوسطه- کاردانش نقشه کشی ساختمان درسنامه آموزشی این مبحث

    نسبت دو کمیت متناسب که با یک واحد اندازه گیری نمی شوند را ...... می نامند.

    1 ) نسبت معکوس 2 ) نرخ 3 ) نسبت مستقیم 4 ) ضریب تبدیل گزارش خطا یک تست دیگه بزن یک آزمون کامل بده

    تحلیل ویدئویی تست

    تحلیل ویدئویی برای این تست ثبت نشده است!

    ویدیو دوره کامل آموزشی، ریاضی (1) فنی دهم دوره دوم متوسطه- کاردانش

    مدرس: حسین صادقی

    مدت دوره: 4 ساعت (7 فایل)

    دین و زندگی (1)

    1353 تست 94,710 تومان

    گرافیک رایانه‌ای

    135 تست 9,450 تومان

    نقشه کشی عمومی ساختمان

    199 تست 13,930 تومان

    تعمیر کار لوازم خانگی برقی حرارتی و گردنده درجه 2

    75 تست 5,250 تومان

    کاربر رایانه

    206 تست 14,420 تومان

    کاربر رایانه

    65 تست 4,550 تومان

    زبان انگلیسی (1)

    137 تست 9,590 تومان

    عربی (1)

    73 تست 5,110 تومان

    کمک حسابدار

    67 تست 4,690 تومان

    جغرافیای ایران

    1226 تست 85,820 تومان

    فارسی و نگارش (1)

    133 تست 9,310 تومان

    ریاضی (1) فنی

    603 تست 42,210 تومان

    الزامات محیط کار

    604 تست 42,280 تومان

    فیزیک فنی

    461 تست 32,270 تومان

    شیمی فنی

    484 تست 33,880 تومان

    نمونه سوالات مرتبط

    آزمون آنلاین

    15 تست

    آزمون میان ترم ریاضی دهم فنی هنرستان | پودمان 4: توان رسانی به توان عددهای…

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    15 تست

    آزمون میان ترم ریاضی دهم فنی هنرستان | پودمان 2: درصد و کاربردهای آن

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    15 تست

    آزمون پودمان دوم درس ریاضی 1 دهم فنی

    تیم مدیریت گاما

    2 صفحه

    آزمون نوبت اول ریاضی (1) پایه دهم هنرستان ابوریحان موسیان | دی 1396

    ملیکا ملک زاده

    2 صفحه

    امتحان پودمان 3 ریاضی (1) دهم هنرستان نیما یوشیج | معادله‌های درجۀ دوم

    علیرضا خسروی

    2 صفحه

    آزمون پودمان 1 و 2 ریاضی (1) دهم هنرستان علم و ايمان

    عبدالله صالحی

    6 صفحه

    امتحان پودمان های 1 و 2 و 3 ریاضی دهم هنرستان کار دانش فرزانه

    سکینه باقری فرد

    2 صفحه

    آزمون پودمان 1 ریاضی (1) دهم هنرستان نیما یوشیج | نسبت و تناسب

    علیرضا خسروی

    رایـــــگان

    منبع : gama.ir

    تعریف تناسب مستقیم و معکوس در کتاب ریاضی (۱) دهم فنی و حرفه ای

    با وجود انواع کتاب‌های کمک آموزشی که اغلب غیراستاندارد هستند و شوربختانه هر روز شاهد تبلیغات وسیع آن‌ها در رسانه‌ها هستیم، کتاب‌های درسی جایگاه خود را به‌عنوان مهم‌ترین منبع تدریس حفظ کرده‌اند. لیکن از آنجا که هیچ قلمی از خطا مبرا نیست، گاهی در کتاب‌های درسی نیز، شاهد برخی ابهامات و خطاها هستیم. اهمیت این موضوع، انگیزه‌ای شد تا این مقاله را پس از مشورت با تعدادی از همکاران، با هدف بهبود و اصلاح بخشی از کتاب ریاضی (۱) پایه دهم۱ فنی‌وحرفه‌ای ارائه نمایم. موضوع اصلی مقاله، تعریفی است که در قالب یک نکته، از مفهوم

    منبع : www.roshdmag.ir

    رابطه متناسب نسبت معکوس

    مثال ها.1 . مقدار کالای خریداری شده و هزینه خرید (به قیمت ثابت یک واحد کالا - 1 عدد یا 1 کیلوگرم و غیره)2 . مسافت طی شده و زمان صرف شده در آن (با سرعت ثابت).3 . حجم جسم و جرم آن. ( )وظیفه 1.برای مربای تمشک 12 کیلوگرمتمشک و 8 کیلوگرمصحرا در صورت مصرف چه مقدار شکر مورد نیاز خواهد بود 9 کیلوگرمتمشک؟تصمیم.

    ما اینگونه استدلال می کنیم: بگذار لازم باشد x کیلوگرمشکر روی 9 کیلوگرمتمشک توده تمشک و توده شکر با هم رابطه مستقیم دارند: چند برابر تمشک کمتر، همان مقدار شکر مورد نیاز است. بنابراین، نسبت تمشک گرفته شده (بر اساس وزن) 12:9 ) برابر با نسبت شکر گرفته شده خواهد بود ( 8:x). نسبت را بدست می آوریم:

    12: 9=8: ایکس؛ x=9 · 8: 12;

    x=6. پاسخ:بر روی 9 کیلوگرمتمشک برای مصرف 6 کیلوگرمصحرا

    راه حل مشکلمی توانست اینگونه انجام شود:

    اجازه دهید در 9 کیلوگرمتمشک برای مصرف x کیلوگرمصحرا

    (فلش های شکل در یک جهت هستند و فرقی نمی کند بالا یا پایین باشد. معنی: چند برابر عدد 12 تعداد بیشتر 9 ، به همین تعداد 8 تعداد بیشتر ایکس، یعنی یک وابستگی مستقیم در اینجا وجود دارد).

    پاسخ:بر روی 9 کیلوگرمتمشک برای مصرف 6 کیلوگرمصحراوظیفه 2.ماشین برای 3 ساعتمسافت طی شده 264 کیلومتر. چقدر طول می کشد او 440 کیلومتراگر با همان سرعت حرکت کند؟تصمیم.

    اجازه دهید برای x ساعتماشین مسافت را طی خواهد کرد 440 کیلومتر.

    پاسخ:ماشین عبور خواهد کرد 440 کیلومتر در 5 ساعت.

    § 129. توضیحات مقدماتی.

    انسان دائماً با مقادیر بسیار متنوعی سروکار دارد. کارمند و کارگر تلاش می کنند تا به سرویس برسند، تا ساعت معینی به کار برسند، عابر پیاده عجله می کند تا از کوتاه ترین مسیر به مکان خاصی برسد، منبع گرمایش بخار نگران این است که دمای دیگ به آرامی بالا می رود، مدیر بازرگانی برای کاهش هزینه تولید و غیره برنامه ریزی می کند.

    می توان به هر تعداد از این نمونه ها اشاره کرد. زمان، فاصله، دما، هزینه - همه اینها مقادیر مختلفی هستند. در قسمت های اول و دوم این کتاب با کمیت های مخصوصا رایج آشنا شدیم: مساحت، حجم، وزن. ما در مطالعه فیزیک و سایر علوم با کمیت های زیادی مواجه هستیم.

    تصور کنید که در قطار هستید. هر از گاهی به ساعت خود نگاه می کنید و متوجه می شوید که چقدر در جاده بوده اید. شما مثلاً می گویید 2، 3، 5، 10، 15 ساعت و... از حرکت قطار شما گذشته است، این اعداد نشان دهنده دوره های زمانی مختلف است. به آنها مقادیر این کمیت (زمان) می گویند. یا از پنجره به بیرون نگاه می کنید و برای مسافتی که قطارتان طی می کند، تیرهای جاده را دنبال می کنید. اعداد 110، 111، 112، 113، 114 کیلومتر جلوی شما چشمک می زند. این اعداد نشان دهنده مسافت های مختلفی است که قطار از مبدأ حرکت کرده است. به آنها مقادیر نیز می گویند، این بار با مقدار متفاوت (مسیر یا فاصله بین دو نقطه). بنابراین، یک مقدار، به عنوان مثال، زمان، مسافت، دما، می تواند هر مقدار را بگیرد ارزش های مختلف

    به این نکته توجه کنید که یک فرد تقریباً هرگز فقط یک ارزش را در نظر نمی گیرد، بلکه همیشه آن را با برخی ارزش های دیگر مرتبط می کند. او باید به طور همزمان با دو، سه و بیشتر کمیت برخورد کند. تصور کنید که باید تا ساعت 9 به مدرسه بروید. به ساعت خود نگاه می کنید و می بینید که 20 دقیقه فرصت دارید. سپس به سرعت تصمیم می گیرید که آیا باید سوار تراموا شوید یا زمانی برای پیاده روی به مدرسه خواهید داشت. بعد از فکر کردن، تصمیم می گیرید راه بروید. توجه داشته باشید که در زمانی که فکر می کردید، مشکلی را حل می کردید. این کار ساده و آشنا شده است، زیرا شما هر روز چنین مشکلاتی را حل می کنید. در آن، شما به سرعت چندین مقدار را مقایسه کردید. این شما بودید که به ساعت نگاه کردید، یعنی زمان را در نظر گرفتید، سپس به طور ذهنی فاصله خانه تا مدرسه را تصور کردید. در نهایت، شما دو مقدار را مقایسه کردید: سرعت گام خود و سرعت تراموا، و به این نتیجه رسیدید که در یک زمان معین (20 دقیقه) زمانی برای پیاده روی خواهید داشت. از این مثال ساده، می بینید که در عمل ما، برخی از کمیت ها به هم مرتبط هستند، یعنی به یکدیگر وابسته هستند.

    در فصل دوازدهم در مورد نسبت مقادیر همگن گفته شد. به عنوان مثال، اگر یک بخش 12 متر و دیگری 4 متر باشد، نسبت این بخش ها 12 به 4 خواهد بود.

    گفتیم که نسبت دو کمیت همگن است. به عبارت دیگر، نسبت دو عدد است یک نام

    حال که با کمیت ها بیشتر آشنا شدیم و مفهوم مقدار کمیت را معرفی کردیم، می توانیم تعریف رابطه را به شکلی جدید بیان کنیم. در واقع، وقتی دو بخش 12 متری و 4 متری را در نظر گرفتیم، در مورد یک مقدار صحبت می کردیم - طول، و 12 متر و 4 متر تنها دو مقدار متفاوت از این مقدار بودند.

    بنابراین، در آینده، وقتی صحبت از نسبت را آغاز می کنیم، دو مقدار از یکی از کمیت ها را در نظر می گیریم و نسبت یک مقدار یک کمیت به مقدار دیگر همان کمیت، ضریب تقسیم نامیده می شود. مقدار اول توسط دوم

    § 130. مقادیر نسبت مستقیم دارند.

    مسئله ای را در نظر بگیرید که شرایط آن شامل دو کمیت است: فاصله و زمان.

    وظیفه 1.جسمی که در یک خط مستقیم حرکت می کند و به طور یکنواخت در هر ثانیه 12 سانتی متر می گذرد مسیر طی شده توسط بدن را در 2، 3، 4، ...، 10 ثانیه مشخص کنید.

    بیایید جدولی بسازیم که توسط آن بتوان تغییر زمان و مسافت را مشاهده کرد.

    جدول به ما فرصت مقایسه این دو سری از مقادیر را می دهد. از آن می بینیم که وقتی مقادیر کمیت اول (زمان) به تدریج 2، 3، ...، 10 برابر افزایش می یابد، سپس مقادیر کمیت دوم (فاصله) نیز 2، 3 افزایش می یابد، ...، 10 بار. بنابراین، وقتی مقادیر یک کمیت چندین برابر افزایش می یابد، مقادیر کمیت دیگر به همان میزان افزایش می یابد و زمانی که مقادیر یک کمیت چندین برابر کاهش می یابد، مقادیر کمیت دیگر کاهش می یابد. به همان مقدار.

    اکنون مشکلی را در نظر بگیرید که شامل دو مقدار است: مقدار ماده و هزینه آن.

    منبع : ik-ptz.ru

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 10 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید