این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    ولادت پیامبر با کدام یک از وقایع زیر همزمان بوده است

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    ولادت پیامبر با کدام یک از وقایع زیر همزمان بوده است را از سایت تکست لس دریافت کنید.

    مهمترین پیامد حوادث ایجاده شده همزمان با ولادت پیامبر(ص)

    تاریخ می گوید: ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) با حوادث فوق العاده ای همراه بود. مثلا هنگام ولادت او...

    مهمترین پیامد حوادث ایجاده شده همزمان با ولادت پیامبر(ص)

    تاریخ می گوید: ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) با حوادث فوق العاده ای همراه بود. مثلا هنگام ولادت او...

    عقیق: آنچه که به طور معمول موجب تحولات تاریخی می شود وقوع حوادث مهم تاریخ ساز است، اما مهمتر از آن توجه به وضعیتی است که حوادث تاریخی در آن زمان و در آن ظرف زمانی رخ می دهد؛ چرا که ظرف زمانی رخدادها بر نقش آفرینی اصل رخداد می افزاید و بر تاثیر گذاری آن فزونی می بخشد.

    شکی نیست که تولد پیامبر اعظم یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین حوادث تاریخ بشریت بوده است؛ بویژه وقتی با حوادث مقارن با ولادت آنحضرت نیز هماهنگ می گردد. در این صورت است که اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نخواهد بود و همگان به اهمیت و تاثیر گذاری آن گواهی می دهند.

    پیامبر اکرم حضرت محمّد (صلی الله علیه و آله) در هفدهم ربیع الاول بنا بر نقل عامه مورخان شیعه و در دوازده ربیع الاول بنا بر نقل عامه مورخان اهل تسنن و در سالی که اصحاب فیل برای خراب کردن کعبه معظّمه وارد مکّه شدند به دنیا آمد و در هنگام ولادت آن حضرت معجزات و اتّفاقاتی به وقوع پیوست .

    همزمان با تولد رسول خدا‌(ص) زمین لرزه ای بوقوع پیوست که آثار آن به همه نقاط جهان رسید، ‌تا آنجا که کلیساها و صومعه‌ها و بت‌هایی که مورد پرستش بت‌پرستان بودند، ویران گشتند و کار جادوگران و پیشگویان نابسامان شد. ستارگانی در آسمان پیدا شدند که پیش از این زمان، دیده نمی‌شدند و ایوان کسری در ایران به لرزه درآمد و سیزده یا چهارده ستون آن فرو ریخت و آتش آتشکده فارس خاموش شد، این در حالی بود که از هزاران سال پیش، خاموش نشده بود.

    طاق کسری در ایران شکافت و چند کنگره آن فرو ریخت، بت های مکه سرنگون شد، نوری از وجود آن حضرت به سوی آسمان بلند شد و شعاع وسیعی را روشن ساخت و انوشیروان و موبدان خواب وحشتناکی دیدند و آن حضرت هنگام تولد جمله های «الله اکبر، الحمد لله کثیرا و سبحان الله بکره و اصیلا» را به زبان جاری کرد.

    بشارت سپری شدن دوران بت پرستی هدف رویدادهای هنگام تولد پیامبر(ص)

    اگر در علت این حوادث بیندیشیم می فهمیم که این رویدادها از سپری گشتن دوران بت پرستی بشارت می دهد، و این که ولادت این کودک به زودی مظاهر قدرت های اهریمنی را به نابودی کشیده خواهد شد و حوادث شب میلاد آن حضرت می تواند از این مقوله باشد، زیرا هدف از آن ایجاد تکان و توجه در قلوب مردمی بود که در بت پرستی و ظلم و بیدادگری غرق شده بودند.

    اصولا لازم نیست که حوادث در همان روز وقوع مایه عبرت و وسیله پند و اندرز گردد، بلکه کافی است که حادثه ای در سالی رخ دهد و پس از سالیان درازی از آن بهره گرفته شود. مردم عصر رسالت و یا کسانی که پس از آن آمده اند وقتی ندای مردمی را می شنوند که با تمام قدرت به ضدیت با بت پرستی و ظلم و بیدادگری برخاسته است آنگاه که سوابق زندگی او را مطالعه و بررسی می کنند، ملاحظه می نمایند که در شب میلاد این مرد، حوادثی رخ داده است که با دعوت او کاملا هماهنگ است، طبعا تقارن این دو نوع حادثه را نشانه راستگویی او می گیرند و به تصدیق او بر می خیزند.

    پایان یافتن شرک وطغیانگری مهمترین پیامدحوداث ایجاده شده همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص)

    «ولادت پیغمبر اعظم یک حادثه‌ى صرفاً تاریخى نیست؛ یک حادثه‌ى تعیین کننده‌ى مسیر بشریت است. خود پدیده‌هائى که در هنگام این ولادت بزرگ، طبق نقل تاریخ دیده شد، یک اشارات گویائى به معنا و حقیقت این ولادت است. نقل کرده‌اند که در هنگام ولادت نبى‌مکرم اسلام (صلّى اللَّه علیه و اله)نشانه‌هاى کفر و شرک در نقاط مختلف عالم دچار اختلال شد. آتشکده‌ى فارس که هزار سال بود خاموش نشده بود، در هنگام میلاد پیغمبر خاموش شد

    بتهائى که در معابد بودند، سرنگون شدند؛ و راهبان و خدمتگزاران معابد بت‌پرستى متحیر ماندند که این چه حادثه‌اى است! این، ضربه‌ى نمادینِ این ولادت بر شرک و کفر و ماده‌گرائى است. از طرف دیگر کاخ جباران امپراطورى ایرانِ مشرکِ آن روز دچار حادثه شد؛ کنگره‌هاى کاخ مدائن - چهارده کنگره - فرو ریخت. این هم یک اشاره‌ى نمادینِ دیگر است به اینکه این ولادت مقدمه و زمینه‌اى است براى مبارزه‌ى با طغیان‌گرى در عالم؛ مبارزه‌ى با طاغوتها. آن جنبه‌ى معنویت و هدایت قلبى و فکرى انسان، این جنبه‌ى هدایت اجتماعى و عملىِ آحاد بشر. مبارزه‌ى با ظلم، مبارزه‌ى با طغیان‌گرى، مبارزه‌ى با حاکمیت بناحقِ ستمگران بر آحاد مردم؛ اینها اشارات نمادینِ ولادت پیغمبر است.

    امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام)در نهج‌البلاغه در توصیف زمانه‌اى که پیغمبر در آن زمانه - این خورشید تابان - ظهور و طلوع کرد، جملات متعددى دارند. از جمله میفرمایند:«و الدّنیا کاسفة النّور ظاهرة الغرور»؛(1) نور در محیط زندگى بشر نبود؛ انسانها در ظلمات زندگى میکردند؛ ظلمات جهل، ظلمات طغیان، ظلمات گمراهى، که البته مظهر همه‌ى این ظلمتها خود همان نقطه‌اى بود که پیغمبر اکرم در آنجا متولد شد و سپس مبعوث شد؛ یعنى جزیرة العرب. همه‌ى تاریکى‌ها و ضلالتها و گمراهى‌ها یک نمونه‌اى در مکه و محیط زندگى عربى جزیرة العرب داشت.

    گمراهى‌هاى فکرى و اعتقادى، آن شرک ذلیل کننده‌ى انسان، تا آن اخلاق اجتماعى خشن، تا آن بى‌رحمى و قساوت قلب که: «و اذا بشّر احدهم بالأنثى ظلّ وجهه مسودّا و هو کظیم یتوارى من القوم من سوء ما بشّر به ا یمسکه على هون ام یدسّه من التّراب الا ساء ما یحکمون» این، نمونه‌اى از اخلاق بشر در دوران ولادت پیغمبر و سپس در دوران بعثت پیغمبر است. «و کان بعده هدى من الضّلال و نوراً من العمى» بشریت کور بود، بینا شد. عالم ظلمانى بود، با نور وجود پیغمبر منور شد. این معناى این ولادت بزرگ و سپس بعثت آن بزرگوار است. نه فقط ما مسلمانها رهین منت الهى و نعمت الهى هستیم به خاطر این وجود مقدس، بلکه همه‌ى انسانیت رهین این نعمت است.

    درست است که هدایت پیغمبر در طول قرنهاى متمادى هنوز همه‌ى بشریت را فرا نگرفته است؛ اما این چراغ فروزان، این شعله‌ى روزافزون در میان بشریت هست و بتدریج در طول سالها و قرنها انسانها را به سمت این چشمه‌ى نور هدایت میکند. و در تاریخ بعد از بعثت پیغمبر و ولادت آن بزرگوار که نگاه کنید، همین تدبیر را ملاحظه میکنید. انسانیت به سمت ارزشها حرکت کرده است، ارزشها را شناخته است، بتدریج این گسترش پیدا خواهد کرد و شدت آن روز به روز بیشتر خواهد شد؛ تا اینکه ان‌شاءاللَّه«لیظهره على الدّین کلّه و لو کره المشرکون»(4) همه‌ى عالم را فرا بگیرد و بشریت در جاده‌ى هدایت و صراط مستقیم الهى حرکت حقیقى خودش را آغاز کند، که در واقع شروع زندگى بشر از آن روز است. آن روزى که حجت خدا بر مردم تمام خواهد شد و بشریت در این شاهراه بزرگ قرار خواهد گرفت.

    منبع : aghigh.ir

    رابطه ولادت پیامبر اسلام(ص)و هلاکت لشکر ابرهه/ چرا حضرت محمد(ص)را ابن الذبیحین خوانند

    خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: عام الفیل جزو معجزاتی است که خبر از فصل جدیدی برای بشر دارد. این حادثه به اندازه­ ای تکان دهنده بود که عرب آن را مبدأ تاریخ خود قرار داد و حوادث خود را با قبل و بعد از آن می­ سنجید. این واقعه گرچه برای حفظ بیت­ الله بوده؛ اما پیامدهای این ماجرا که مقارن با میلاد پیامبر(ص) بوده است، در حقیقت زمینه­ ساز ظهور پیامبر(ص) در مکه گردید.

    دین و آیین ۲۸ دی ۱۳۹۲،‏ ۱۵:۵۰

    ولادت خاتم الانبیاء(ص) مبارک؛

    رابطه ولادت پیامبر اسلام(ص)و هلاکت لشکر ابرهه/ چرا حضرت محمد(ص)را ابن الذبیحین خوانند

    خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: عام الفیل جزو معجزاتی است که خبر از فصل جدیدی برای بشر دارد. این حادثه به اندازه­ ای تکان دهنده بود که عرب آن را مبدأ تاریخ خود قرار داد و حوادث خود را با قبل و بعد از آن می­ سنجید. این واقعه گرچه برای حفظ بیت­ الله بوده؛ اما پیامدهای این ماجرا که مقارن با میلاد پیامبر(ص) بوده است، در حقیقت زمینه­ ساز ظهور پیامبر(ص) در مکه گردید.

    ازدواج عبدالله و آمنه

    مادر پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) «آمنه بنت وهب بن عبد مناف بن زهرة بن كلاب» مي‌باشد (كه "عبدالله" و "آمنه" در "كلاب" نسبشان بهم می­ رسد) و «عبدالله بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدمناف بن قصي بن كلاب بن مرّة قرشيه»  پدر بزرگوار رسول­خدا(ص) است. به زمان تولد اين دو بزرگوار در منابع تاريخي اشاره نشده؛ ولي با توجه به اينكه وفات عبدالله در سال «عام‌الفيل» بوده و آمنه نيز 7 سال بعد از عام‌الفيل در سن 30 سالگي از دنيا رفته، پس زمان تولد ايشان نيز حدود 23 سال قبل از عام‌الفيل مي‌باشد.

    عبدالمطلب جد گرامي پيامبراسلام (ص) كه صاحب فرزندی نمي‌شد نذر كرد چنانچه خداوند ۱۰ فرزند پسر به او عنايت كند يكي ازآنان را در راه خدا قرباني كند.خداي متعال هم درخواست اورا اجابت وده پسر به او كرامت كرد. عبدالمطلب براي اداي نذر خويش، اقوام، دوستان وآشنايان را به مجلسي درخانه خويش فرا خواند تا آيين قرعه كشي را در حضور آنان انجام بدهد. قرعه كشي صورت گرفت ونام عبدالله پدر بزرگوار پيامبر (ص) براي كشته شدن از قرعه بيرون آمد و عبدالمطلب نيز مهيا شد تا باكشتن عبدالله، نذري را كه در راه خدا كرده ادا نموده وبه عهد خود جامه عمل بپوشاند. همه آنها كه درمجلس حضور داشتند با فكر عبدالمطلب مخالفت ورزيده وتاكيد كردند، نوري كه در پيشاني او بوده مدتي است كه به پيشاني عبدالله انتقال يافته است.

    جد بزرگوار پبامبر هم، اصرار بر اداي نذرش مي‌كرد و دراين امر، به اقدام به كشتن اسماعيل توسط ابراهيم استناد مي‌كرد، ليكن حاضران مانع شدند و گفتند نذری كه بايد درمقابل آن خوني ريخته و فردي كشته شود پذيرفته نيست. در نهايت قرعه عبدالله را مجددا در برابر با ۱۰. ۲۰ و… شتر تكرار كردند كه سرانجام مقرر گرديد كه در ازای كشتن عبدالله، يكصد شتر توسط عبدالمطلب قرباني شود كه اين تصمبم به تدريج عملي شدو بدين صورت پدر گرامي رسول خدا ا (ص) از ذبح نجات يافت.

    خود پيامبر (ص) نيز دراين زمينه فرموده اند كه من به دليل اينكه از نسل حضرت اسماعيل ذبيح هستم و پدرم راهم قرار برذبحش داشته اند، فرزند «ذبيجين» يعني پسر دو قرباني هستم. شايد تعيين يكصد شتر براي ديه بك انسان كامل هم، برگرفته ازهمين جريان قرعه عبدالله بن عبدالمطلب باشد.

    به هر حال پس از آنكه «عبدالمطلب» با دادن صد شتر فرزندش عبدالله را از قرباني شدن نجات داد، دست او را گرفته به خانه «وهب‌بن عبد مناف» رفت و دختر او آمنه را براي عبدالله خواستگاري كرد. پدر آمنه با اين ازدواج موافقت نمود و بدين وسيله آمنه يك سال قبل از عام‌الفيل به همسري عبدالله در آمد. آمنه در ميان قريش بافضيلت‌ترين و پاكدامن‌ترين زنان بود. او به باهوشي و حسن بيان در میان قریش مشهور بود.

    وفات عبدالله/ واقعه عام الفیل زمینه ظهور پیامبر اسلام(ص)

    عبدالله و آمنه يك سال قبل از عام‌الفيل با هم ازدواج كردند و حدود يك سال با هم زندگي مشترك داشتند. بعد از مدت كوتاهي از آغاز زندگي مشترك بين عبدالله و آمنه، عبدالله به همراه كاروان تجاري به «شام» و «غزه» رفت. او در راه بازگشت به سمت مكه در حالي كه بيمار بوده در شهر مدينه نزد دايي‌هاي خود از قبيله «بني‌النجار» ماند. همچنين گفته شده عبدالمطلب او را براي خرما چيني و خريد خرما يا براي ديدار دايي‌هاي خود به مدينه فرستاد. به هر حال اهل كاروان خبر بيماري عبدالله را به پدرش رساندند. عبدالمطلب نيز پسر بزرگ خود «حارث» را جهت كسب اطلاع از حال عبدالله به مدينه فرستاد. حارث چون به مدينه رسيد، متوجه شد كه عبدالله از دنيا رفته و در خانه مردي از بني‌النجار به نام "نابغه" دفن شده است. او هنگام مرگ 30 ساله بود. بعضي سن او را هنگام مرگ 25 يا 28 سال نيز گفته‌اند. اين در حالي بود كه نبي اكرم(ص) هنوز متولد نشده بود.

    عام الفیل جزو معجزاتی است که خبر از فصل جدیدی برای بشر دارد. داستان اصحاب فیل از جمله داستان­های عبرت­ آموز تاریخ است که به بیدار ساختن گردن­کشان مغرور و نشان دادن ضعف انسان در برابر قدرت خداوند، کمک می‌کند. این حادثه به اندازه­ ای تکان دهنده بود که عرب آن را مبدأ تاریخ خود قرار داد و حوادث خود را با قبل و بعد از آن می­ سنجید.  این واقعه گرچه برای حفظ بیت­ الله بوده؛ اما پیامدهای این ماجرا که مقارن با میلاد پیامبر(ص) بوده است، در حقیقت زمینه­ ساز ظهور پیامبر(ص) در مکه گردید.

    طبری نقل می­ کند که: «ابرهه هنگامی که بر یمن غالب شد. مشاهده کرد که در ایام موسم حج، مردم برای حج بیت­ الحرام آماده می­ شوند، سؤال کرد: که این مردم به کجا می­ روند؟ گفتند: برای حج بیت­ الحرام به مکه می­ روند. پرسید: جنس این خانه از چیست؟ گفتند از سنگ. سؤال کرد: پوشش و پرده­اش چیست؟ گفتند: از همین پارچه­ هایی است که از اینجا می­ برند. پس گفت: «به مسیح قسم که من بهتر از آن را برایتان می­ سازم.» سپس دستور داد کلیسایی از سنگ­های مرمر سیاه و سفید و زرد و سرخ ساختند و آن را با طلا و نقره تزئین کردند، همه جای آن را پر از جواهر نمودند و درهایی با ورقه­ های زر، برای آن ساختند و پرده ­های گران‌بهایی برای آن تهیه نمودند؛ دیوارهایش را با مشک می ­شستند و در آن صندل می­ سوزاندند. آنگاه دستور داد که مردم به سوی آن حج نمایند.»

    ابرهه چهار سال به ساختن این کلیسا همت گماشت و در ساخت آن خفَت بسیاری بر مردم یمن وارد آورد؛ او سنگ این ساختمان را از فرسنگ‌ها راه و از بقایای قصر سبا به اینجا می­ آورد. او آن را به مانند کعبه، «قلیس»؛ یعنی ساختمان مرتفع نامید. سپس به نجاشی نوشت:«من کلیسایی ساخته­ ام که مثل و مانندش را کسی ندیده و از این خدمت که به مسیحیت کرده ­ام، دست بر نمی­ دارم تا حاجیان عرب را بدین سو بکشانم که به جای کعبه کلیسای مرا زیارت کنند.»

    منبع : www.mehrnews.com

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 12 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید