این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    چرا مخاطبان مختلف از رسانه های مختلفی استفاده میکنند؟

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    چرا مخاطبان مختلف از رسانه های مختلفی استفاده میکنند؟ را از این سایت دریافت کنید.

    چرا مخاطبان مختلف از رسانه های مختلفی استفاده میکنند؟ صفحه 97 تفکر و سواد رسانه ای دهم

    چرا مخاطبان مختلف از رسانه های مختلفی استفاده میکنند؟ صفحه 97 تفکر و سواد رسانه ای دهم را از این سایت دریافت کنید.

    چرا مخاطبان مختلف از رسانه های مختلفی استفاده میکنند؟ صفحه 97 تفکر و سواد رسانه ای دهم

    دسته بندی : نکس لود مطالب سایت

    ناشناس

    چون سلیقه های افراد متفاوته و با توجه به توانایی هاش . طرز فکر و عقیدش و شرایطی که براش ایجاب میشه از رسانه ها استفاده می کنه

    نویسنده

    برحسب سن وشغل و… ازرسانه ها استفاده میکنند

    نویسنده

    به دلیل اینکه هر کس نگرش و سلیقه خودرا دارد

    نویسنده

    چون سلیقه، علاقه ، جنس، اطلاعات، سن با هممتفاوت است

    نویسنده

    چون که نظرات متفاوت است و ممکن هست که هرکسی به یک حا دسترسی داشته باشد

    جواب گفت و گوی کلاسی صفحه ۹۷ کتاب تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم چرا مخاطبان مختلف از رسانه های مختلفی استفاده میکنند؟ از سایت نکس لود دریافت کنید.

    جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

    مهدی : نمیدونم کاش بچه ها جواب رو بفرستن.

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟

    بله خیر تفکر 2 ماه قبل 0 تفکر ناشناس 3 ماه قبل 4 بله ناشناس 3 ماه قبل 3 هیچ مریم 3 ماه قبل 0

    صحفه ۹۷گفت گوی درس دوازدهم

    نویسنده 6 ماه قبل 16

    برحسب سن وشغل و… ازرسانه ها استفاده میکنند

    ناشناس 6 ماه قبل 3

    نمیدانم سخت است ولی این لورم اسپیم متن ساختگی

    نویسنده 6 ماه قبل 0

    ص ۹۷ کتاب تفکر دهم سوال ۱ از گفتگوی کلاسی

    ناشناس 6 ماه قبل 0 سن ، جنس ، علاقه ناشناس 6 ماه قبل 66

    چون سلیقه های افراد متفاوته و با توجه به توانایی هاش . طرز فکر و عقیدش و شرایطی که براش ایجاب میشه از رسانه ها استفاده می کنه

    نویسنده 6 ماه قبل 8

    چون سلیقه، علاقه ، جنس، اطلاعات، سن با هممتفاوت است

    نویسنده 6 ماه قبل 0 چون سلیقه علاقه جنس ناشناس 6 ماه قبل 0

    برحسب شغل وموقعیت سنی دررسانه ها

    نویسنده 6 ماه قبل 8

    به دلیل اینکه هر کس نگرش و سلیقه خودرا دارد

    نویسنده 6 ماه قبل 4

    چون که نظرات متفاوت است و ممکن هست که هرکسی به یک حا دسترسی داشته باشد

    14 پاسخ ادمین

    منبع : nexload.ir

    نکات مهم درس 12 ص 86

    خانه آرشیو مطالب خوراک طراح قالب مترجم قالب

    تبلیغات

    موضوعات

    اخلاق رسانه ای

    من از رسانه هوشمندانه استفاده می کنم

    مراقب اضافه بار باشید

    پنجگانه سواد رسانه ای 2

    زندگی دوم کلیشه بدن

    هر چیز که در جستن آنی آنی

    مخاطب بی مخاطب مخاطب فعال یا منفعل

    آرشیو مطالب

    آذر ۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ فروردین ۱۳۹۶ اسفند ۱۳۹۵ بهمن ۱۳۹۵ دی ۱۳۹۵

    امکانات وب

    دریافت افکت بزرگنمایی عکس

    نکات مهم درس 12 ص 86

    بازديد : 8420 نویسنده : خرم دل

    تاريخ : پنجشنبه بیست و هشتم بهمن ۱۳۹۵ ساعت: 18:18

    آرشیو نظرات

    نکات مهم درس 12 ص 86

    تصویر اشاره به داستان فیل مولوی داردکه دراین داستان مولوی اینطور بیان می کندکه فیلی رادر اتاق تاریک قرار دادند و مردمی که تا به حال فیل ندیده بودند وارد اتاق شدند و هرکدام بر اساس آنچه که لمس می کرد درکش از فیل متفاوت بود مثلا آنکسی که پای او را لمس کرده بود می گفت فیل مثل ستون است و آنکس که گوش او را لمس کرده بود می گفت فیل مانند بادبزن است و ...مصرع معروف هر کسی از ظن خود شد یار من

    مخاطبین رسانه هم همینطور هستند و هر کدام درک متفاوتی از رسانه دارند و این درس قرار است به این سوال که چطور افراد مختلف پیام ها را متفاوت درک می کنند به بپردازد

    این تصویر فردی را نشان می دهد که در یک جزیره به سر می برد و تمامی پیام ها یش به خودش برگشته یعنی به دست مخاطب نرسیده است به عبارتی مخاطب نقش بسیار مهمی در چرخه رسانه دارد و چنانچه از چرخه پیام رسانه ای حذف شود رسانه از کارکرد می افتد

    گفتگوی کلاسی ص 86- این گفتگو مقدمه ورود به بحث است و قرار نیست تمام سوالات پاسخ کامل داده شود لطفا نظرات را در کلاس جمعبندی کنید

    پاسخ های پیشنهادی به شرح زیر است:

    چرا مخاطبان مختلف از رسانه های مختلفی استفاده می کنند؟ به دلیل نیازمندی های مختلف- دسترسی- تفاوت در سن و جنس- تفاوت در علایق - وقت و زمانی که دارند

    آیا همه مخاطبان از یک رسانه برداشتهای مشابهی دارند؟ خیر

    این برداشتها به چه عواملی بستگی دارد؟ وقتی افراد مثلا همگی یک فیلم را با هم نگاه می کنند درانتها فیلم برداشتهای متفاوتی دارند و این بستگی به سن - تحصیلات- جنیست- زاویه دید- نگاه مثبت و یا منفی داشتن - قومیت(مثلا برنامه هایی که به برای برخی از قومیت توهین محسوب می شود یا اینکه اگر یک فیلم واحد برای یک ایرانی و یک امریکایی نشان داده شود برداشت آن دو باهم فرق می کند)فرهنگ افراد- تجربه زیسته (افراد بسته به تجارب متفاوتی که در زندگی داشته اند درک متفاوتی از رسانه دارند)

    آیا سرعت پذیرش و همراهی در میان مخاطبان مانند یکدیگر است ؟ خیر برخی افراد به سرعت می پذیرند و برخی بسیار مقاومند همکاران عزیز ارجاع به جدول اشاعه نوآوری ص 89 . عوامل زیادی اثر گذار هست مثلا بچه ها و کم سن و سالها زود پذیرنده ترند و کسانی که روحیه محافظه کاری دارند مقاوم ترند

    تصویر کنار گفت و گوی کلاسی ص 86

    رنگ عینک های افراد چون همه رنگ هم هست نشان می دهد که همه یک پیام را می بینند اما حالات چهره و واکنش افراد به آن متفاوت است

    تمام حقوق برای وب سایت ((تفکر و سواد رسانه ای)) محفوظ است.

    انتشار مطالب سایت بدون اخذ مجوز از مدیریت سایت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد

    طراحی و کد نویسی : قالب گراف

    منبع : media-literacy.blogfa.com

    درسنامه آموزشی تفکر و سواد رسانه‌ای کلاس دهم درس 12: مخاطب خاص! با پاسخ

    گفت‌وگوی کلاسی (صفحهٔ ۹۷ کتاب درسی) | گفت‌وگوی کلاسی (صفحهٔ ۹۸ کتاب درسی) | گفت‌وگوی کلاسی (صفحهٔ ۱۰۰ کتاب درسی) | فعّالیت گروهی (صفحهٔ ۱۰۲ کتاب درسی) | فعّالیت در خانه (صفحهٔ ۱۰۳ کتاب درسی)

    درسنامه آموزشی تفکر و سواد رسانه‌ای کلاس دهم

    درس 12: مخاطب خاص! با پاسخ

    آخرین ویرایش 30 اردیبهشت 1397

    گزارش خطا 75247

    تفکر و سواد رسانه‌ای

    فصل 1: ما و رسانه‌ها

    درس 1: مسابقۀ رسانه‌ها با زمان

    درس 2: پیام همبرگری

    درس 3: پنجگانۀ سواد رسانه‌ای (1)

    فصل 2: فنون خلق پیام رسانه‌ای

    درس 4: تصاویر بی‌طرف نیستند!

    درس 5: از بازنمایی تا کلیشه

    درس 6: فنون اقناع (1)

    درس 7: ما هم می‌توانیم!

    درس 8: فنون اقناع (2)

    فصل 3: نادیده‌های رسانه‌ها

    درس 9: مهندسان پیام

    درس 10: بازی گردانان بزرگ

    درس 11: دروازه‌بانی خبر

    فصل 4: مخاطب شناسی درس 12: مخاطب خاص!

    درس 13: مخاطب فعّال یا منفعل!

    درس 14: مخاطب، بی‌مخاطب!

    فصل 5: رسانه و سبک زندگی

    درس 15: هر چیز که در جستن آنی، آنی

    درس 16: کلیشۀ بدن

    درس 17: بازی زندگی است

    درس 18: زندگی دوم

    درس 19: پنجگانۀ سواد رسانه‌ای (2)

    فصل 6: رژیم مصرف رسانه‌ای

    درس 20: مراقب اضافه بار باشید!

    درس 21: من از رسانه‌ها هوشمندانه استفاده می‌کنم!

    درس 22: اخلاق رسانه‌ای

    پاورپوینت دوره کامل آموزشی، تفکر و سواد رسانه‌ای دهم دوره دوم متوسطه- نظری

    مدرس: هدایت الله دلاکی

    مدت دوره: 400 اسلاید (20 فایل)

    شیمی (1)

    1704 تست 119,280 تومان

    زبان انگلیسی (1)

    1677 تست 117,390 تومان

    ریاضی و آمار (1)

    464 تست 32,480 تومان

    اقتصاد

    517 تست 36,190 تومان

    فارسی (1)

    1456 تست 101,920 تومان

    جغرافیای ایران

    1226 تست 85,820 تومان

    آمادگی دفاعی

    370 تست 25,900 تومان

    هندسه (1)

    633 تست 44,310 تومان

    زیست شناسی (1)

    3593 تست 251,510 تومان

    فیزیک (1)

    1440 تست 100,800 تومان

    بسیاری از افراد، اولین مخاطبان را همان تماشاگران نمایش‌ها، بازی‌های دسته جمعی، بساط‌های نمایشی و انواع اجراهای دوران باستان می‌دانند. مهم‌ترین تفاوت شکل اولیۀ مخاطب با معادل امروزی رسانه‌ای آن را باید در این دانست که مخاطب آن دوران در بند زمان و مکان و در مقایسه با معیارهای مدرن، بسیار محدود بود. اگرچه مخاطب به طور ساده به خوانندگان، بینندگان و شنوندگان یکی از کانال‌های رسانه‌ای یا هر محتوا و نمایش اشاره دارد، اما همین واژۀ ساده و یگانه، برای اشاره به واقعیتی به کار می‌رود که به طور روزافزون در حال پیچیده‌تر و متنوع‌تر شدن است. واژۀ مخاطب ثابت مانده است اما موضوع آن به طور مستمر و متنوع در حال دگرگونی است.

    گفت‌وگوی کلاسی (صفحهٔ ۹۷ کتاب درسی)

    دربارۀ پرسش‌های زیر گفت‌وگو کنید. چرا مخاطبان مختلف از رسانه‌های مختلفی استفاده می‌کنند؟ با مثال توضیح دهید.

    آیا همۀ مخاطبان از محتوای یک رسانه برداشت‌‌های مشابهی دارند؟ این برداشت‌‌ها به چه عواملی بستگی دارد؟

    آیا سرعت پذیرش و همراهی در میان تمام مخاطبان مانند یکدیگر است؟ چرا آری، چرا خیر؟

    اگر سواد رسانه‌ای را به دو مقولهٔ خواندن و نوشتن یا دو سطح مصرف و تولید محصولات رسانه‌ای تقسیم بندی کنیم، می‌بینیم که در هر دو سطح، «مخاطب» نقشی کلیدی دارد. از یک سوبرای مصرف رسانه‌ها، هدف سواد رسانه‌ای این است که بتواند مخاطب فعّال، خلّاق، حقیقت‌جو، زیرک، گزینشگر و هوشمند تربیت کند و نه صرفا مصرف کننده‌ای منفعل، ساده و خام برای پیام‌های رسانه‌ای. از سوی دیگر برای تولید رسانه‌ای باید مهندسی معکوس کرد؛ یعنی اوّل باید مخاطب شناسی دقیق، عمیق، جامع و مانعی داشت تا بتوان علائق، سلایق و نیازهای او را به درستی شناخت و با استفاده از شیوه‌های خلّاقانه و هوشمندانۀ رسانه‌ای، با چشمانی باز، درست به هدف زد. دشواری مخاطب شناسی در این است که ما با پیچیده‌ترین و ناشناخته‌ترین موجود خلقت رو به رو هستیم: انسان!

    مخاطب از آن رسانه یا محصول رسانه‌ای استفاده می‌کند که برایش خرسندی (مطلوبیت) ایجاد می‌کند و درست در همان زمان، آن چیزی را که دوست دارد از آن ادراک و دریافت می‌کند؛ بنابراین مخاطب چه در مقام انتخاب و گزینش و چه در مقام ادراک و تحلیل در جهان و جریان رسانه‌ای دستکاری می‌کند!

    گفت‌وگوی کلاسی (صفحهٔ ۹۸ کتاب درسی)

    - فیلم «فوتبالی» را ببینید. این فیلم دربارۀ ده گل برتر جام جهانی است. به نظر شما:

    * این ده گل چگونه انتخاب شده است؟

    * چه کسانی اینها را انتخاب کرده‌اند؟

    معیارهای آنها برای انتخاب این گل‌ها چه بوده است؟

    آیا اگر قرار بود شما ده گل برتر جام‌های جهانی را انتخاب کنید، همین گل‌ها را انتخاب می‌کردید؟

    - یک فیلم سینمایی، مجموعۀ تلویزیونی یا بازی ویدئویی که بیش از همه به آن علاقه دارید را نام ببرید و دلیل انتخاب خود را توضیح دهید.

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 14 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید