این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    چه عواملی باعث میشود انسان از حفاظت خداوند محروم شود

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    چه عواملی باعث میشود انسان از حفاظت خداوند محروم شود را از سایت تکست لس دریافت کنید.

    سوالات دینی درس اول پایه ی هفتم

    1-معني آيه ي (هُوَ مَعَكًم اًينَ ما كُنتُم)چيست؟و مفهوم آن چيست؟ هركجا كه باشيد او با شماست.-به منظور اين است كه خداوند همه ي ما را مي بيند و از اعمال و

    سوالات دینی درس اول پایه ی هفتم

    1-معني آيه ي (هُوَ مَعَكًم اًينَ ما كُنتُم)چيست؟و مفهوم آن چيست؟ هركجا كه باشيد او با شماست.-به منظور اين است كه خداوند همه ي ما را مي بيند و از اعمال و رفتار ما با خبر است. 2-خداوند چگونه و چرا از انسان ها مراقبت مي كند؟ خداوند مهربان ترين است و از حال همه خبر دارد.اوچون همه ي ما را دوست دارد.از ما وتمامي افريده هايش به خوبي مواظبت مي كند.خداوند براي مواظبت از ما،محافظان ويژه اي قرار داده است كه هر لحظه مراقب ما هستند. 3-معني آيه ي11 سوره رعد(له معقبات من بين يديه........) چيست؟ براي انسان،مراقباني از فرشتگان گمارده شده است مه به فرمان خدا مدام او را از حوادث پيش رو و پشت سر محافظت مي كند. 4-امام باقر(ع) درباره ي حفاظت خدا از انسان ها كه در آيه ي 11سوره رعد امده است چه مي فرمايند؟ همراه تمامي انسان ها ،همواره فرشتگاني هستند كه به دستور خداوند،او را از افتادن در چاه،فرو ريختن ديوار بر سرش و هر حادثه بد ديگري محافظت مي كند. 5-چرا برخي انسان ها با وجود اينكه خداوند از آنها مراقبت مي كند،دچار حادثه مي شوند؟ گاهي انسان ها با بي دقتي يا سهل نگاري يا حتي از سر ناداني،خودشان را در برابر حوادث قرار مي دهند. در حقيقت اين افراد با اشتباهات يا گناهاني كه مرتكب مي شوند،خودشان را از حفاظت خداوند و حمايت فرشتگان محروم مي سازند. 6-خداوند به وسيله ي چه چيزي مردم را از خطر ها دور مي سازد؟ به وسيله فرشتگان 7-چه كساني خودشان را از حفاظت خداوند و حمايت فرشتگان محروم مي سازند؟ گاهي انسان ها با بي دقتي يا سهل نگاري يا حتي از سر ناداني،خودشان را در برابر حوادث قرار مي دهند. در حقيقت اين افراد با اشتباهات يا گناهاني كه مرتكب مي شوند،خودشان را از حفاظت خداوند و حمايت فرشتگان محروم مي سازند. 8-شكر زباني چگونه است؟ وقتي كسي در انجام كريبه ما كمك مي كند،به او مي گوييم:متشكرم و يا در حق او دعايي مي كنيم.در برابر نعمت هاي خداوند نيز گاهي به زبان مي گوييم((الحمد الله)).اين ساده ترين نوع تشكر است كه به ان شكر زباني گفته مي شود. 9-ساده ترين نوع تشكر چه نام دارد؟ و چه جمله اي را براي تشكر به خدا مي گوييم؟ شكر زباني-الحمد الله 10-كدام يك از نوشته هاي زير نوعي شكرگذاري است؟ 1-نفيسه هوش بالايي دارد و از ان براي يادگيري قران و مطالب درسي استفاده مي كند. 2-بهزاد جسم تنومندي دارد،به همين دليل به هركس كه مي رسد زور مي گويد. 3-مجيد از هر فرصتي براي مطالعه در كتابخانه مسجد محله شان استفاده مي كند. 4-ريحانه با وجود اينكه مي تواند اوقات ارزشمند خود را براي استفاده از برنامه مفيد تلويزيون بگذراند،ولي همواره با بازي هاي رايانه اي مضر،وقت خود را هدر مي دهد. 5-بتول با پدر و مادر خود خوب رفتار مي كند. 11-چند مورد از شكر عملي نعمت هاي خدا را نام ببريد. وقتي ما از چشم خود براي مطالعه كتاب هاي مفيد و اموزنده استفاده مي كنيم،وقتي به پدر و مادر و معلم خود احترام مي گذاريد،وقتي به افراد سال خورده و ناتوان كمك مي كنيم،در تمامي اين موارد شكر عملي نعمت هاي خداوند را به جا اورده ايم. 12-شكر عملي چه فوايدي دارد؟ با شكر عملي،نه تنها شكر حقيقي و شايسته خداوند را كرده ايم،بلكه موجب جلب رضايت و پاداش اخروي نيز شده ايم.علاوه برتمامي اينها،بر اساس وعده خداوندبا سپاس گزاري،نعمت ها افزون نيز مي شود. 13-شكرزباني بهتر است و يا شكر عملي؟چرا؟ شكر عملي- با شكر عملي،نه تنها شكر حقيقي و شايسته خداوند را كرده ايم،بلكه موجب جلب رضايت و پاداش اخروي نيز شده ايم.علاوه برتمامي اينها،بر اساس وعده خداوندبا سپاس گزاري،نعمت ها افزون نيز مي شود. 14-معناي آيه ي(لعن شكرتم لازيدنكم)چيست؟ اگر شكر گذاري كنيد،ماقطعا نعمت هارا زياد مي كنيم 15-بيت (شكر نعمت،نعمتت افزون كند كفرنعمت،نعمتت كم كند)با يكي از آيه هاي قران قرابت معنايي دارد ان را همراه با معني بنويسيد. لعن شكرتم لازيدنكم- اگر شكر گذاري كنيد،ماقطعا نعمت هارا زياد مي كنيم. 16-شكر واقعي نعمت چيست؟ شكر واقعي اين است كه از نعمت ها در راه حرام استفاده نكنيم. 17-امام صادق(ع)درباره شكر واقعي نعمت چه فرموده است؟ شكر نعمت ان است كه از انچه خداوند حرام كرده است،دوري كني 18-شكر نعمت و ناسپاسي نعمت چگونه است؟ استفاده صحيح و بجا از نعمت، شكر نعمت و اسنفاده نا صحيح از ان نا سپاسي در برابر خداوند است. سوالات نقطه چين 19-خداوند به وسيله ي فرشتگان خطر هاي بسياري را از مردم دور مي كند. 20-هو معكم اين ما كنتم به معني هر كجا باشيد او با شماست است. 21-انسان ها با بي دقتي يا سهل نگاري و يا حتي از سر ناداني،خودشان را در براير اين حوادث قرار مي دهند. 22- همراه تمامي انسان ها ،همواره فرشتگاني هستند كه به دستور خداوند،او را از افتادن در چاه،فرو ريختن ديوار بر سرش و هر حادثه بد ديگري محافظت مي كند. 23- همراه تمامي انسان ها ،همواره فرشتگاني هستند كه به دستور خداوند،او را از افتادن در چاه،فرو ريختن ديوار بر سرش و هر حادثه بد ديگري محافظت مي كند،اين حديث از امام باقر(ع) است. 24-توانايي يادگيري يكي از هزاران نعمتي است كه خداوند به ما داده است. 25- در برابر نعمت هاي خداوند نيز گاهي به زبان مي گوييم((الحمد الله)).اين ساده ترين نوع تشكر است كه به ان شكر زباني گفته مي شود. 26-شكرعملي بهتر از شكر زباني است. 27-معناي ايه(( لعن شكرتم لازيدنكم)) اگرشكرگزاري كنيد،ما قطعا نعمت ها را زياد مي كنيم است. 28- شكر نعمت ان است كه از انچه خداوند حرام كرده است،دوري كني گفته ي امام صادق است. 29-استفاده صحيح از نعمت شكر نعمت و استفاده نا صحيح از نعمت ناسپاسي در راه خداست.

    + نوشته شده در پنجشنبه پنجم دی ۱۳۹۲ ساعت 10:43 توسط مهدی اورنگ  |

    منبع : www.mahdihady.blogfa.com

    چه عاملی باعث می‌شود که انسان از حفاظت خداوند محروم شود؟

    چه عاملی باعث می‌شود که انسان از حفاظت خداوند محروم شود؟

    🏆🏆 مسابقه استعدادیابی گاما تلنت 🏆🏆

    ثبت نام   ورود

    پربازدیدها: #درآمدزایی#مدرسه_یاب#آزمون‌ساز

    درس 1: بینای مهربان پیام‌های آسمان هفتم دوره اول متوسطه درسنامه آموزشی این مبحث

    چه عاملی باعث می‌شود که انسان از حفاظت خداوند محروم شود؟

    1 )

    اشتباهات یا گناهانی که افراد مرتکب می‌شوند

    2 )

    بی‌دقتی یا سهل انگاری در نماز

    3 )

    استفاده ناصحیح از نعمت‌های خداوند

    4 ) فراموشی یاد خدا گزارش خطا یک تست دیگه بزن یک آزمون کامل بده

    تحلیل ویدئویی تست

    1401/01/5 علیرضا هادیلو

    ویدیو دوره کامل آموزشی، پیام‌های آسمان هفتم دوره اول متوسطه

    مدرس: محمد شیرازی

    مدت دوره: 13 ساعت (28 فایل)

    ریاضی

    2754 تست 192,780 تومان

    فارسی

    2218 تست 155,260 تومان

    علوم تجربی

    3603 تست 252,210 تومان

    پیام‌های آسمان

    721 تست 50,470 تومان

    مطالعات اجتماعی

    1712 تست 119,840 تومان

    کار و فناوری

    147 تست 10,290 تومان

    انگلیسی

    1738 تست 121,660 تومان

    عربی

    1129 تست 79,030 تومان

    قرآن

    514 تست 35,980 تومان

    نمونه سوالات مرتبط

    آزمون آنلاین

    10 تست

    آزمون تستی درس9 پیام آسمانی هفتم

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    40 تست

    تست آمادگی مرحله دوم آزمون پیشرفت تحصیلی: پیام های آسمان هفتم | درس 1…

    تیم مدیریت گاما

    آزمون آنلاین

    10 تست

    آزمون تستی درس چهارم پیام های آسمان هفتم | عبور آسان

    تیم مدیریت گاما

    2 صفحه

    آزمون پیام های آسمانی نوبت دوم دبیرستان دهخدا اهواز | خرداد 95

    خلیل سیاحی

    5 صفحه

    نمونه سوالات پیام های آسمان هفتم | درس 4: عبور آسان

    پیام های آسمان هفتم

    3 صفحه

    امتحان مستمر پیام های آسمان کلاس هفتم دبیرستان سهروردی تهم | آبان 96: (درس 1 تا…

    عباس نوری

    3 صفحه

    آزمون نوبت دوم پیام های آسمان پایه هفتم مدرسه امام رضا (ع) + جواب |‌ خرداد 96

    لعیا اکبری سرابی

    2 صفحه

    آزمون نوبت دوم پیام های آسمان هفتم مدرسه شهید هاشمی نزاد گلبهار | خرداد 98

    محمد مشکانی

    9 صفحه

    سه سری سوال آمادگی امتحان نوبت اول پیام‌های آسمان هفتم با جواب

    سارا حسینی

    2 صفحه

    آزمون مستمر پیام‌های آسمان هفتم دبیرستان شهید فکوری | درس 1 تا 5

    محمدرضا غفارزاده

    2 صفحه

    آزمون نوبت دوم پیام های آسمان پایه هفتم مدرسه ابوریحان بیرونی | خرداد 1397

    رضا میرزاپور

    2 صفحه

    آزمون نوبت دوم پیام های آسمان هفتم | خرداد 95

    سید ابولقاسم کریمی

    4 صفحه

    نمونه سوالات پیام های آسمان هفتم | درس 7: برترین بانو

    منبع : gama.ir

    محروم شدن از عنایات خاص خدا!!

    مطابق آیات قرآن، فراموش کردن خدا و توجه نکردن به احکام و دستوراتی که پروردگار عالم برای سعادت انسان مقرر کرده است، زمینه واگذاری انسان ها به خود را فراهم می کند.

    محروم شدن از عنایات خاص خدا!!

    محروم شدن از عنایات خاص خدا!! مطابق آیات قرآن، فراموش کردن خدا و توجه نکردن به احکام و دستوراتی که پروردگار عالم برای سعادت انسان مقرر کرده است، زمینه واگذاری انسان ها به خود را فراهم می کند.

    فرآوری: آمنه اسفندیاری-بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

    همه ما بخوبی می دانیم که خداوند متعال هم مهربان و رئوف است و هم علم و بصیر و ناظر. پس چرا گاهی می شنویم که برخی می گویند خدا ما را رها کرده و به خودمان وا گذاشته است؟ آیا این حرف ریشه ی قرآنی هم دارد؟

    خداوند متعال در قرآن می فرماید: " نَسُوا اللَّهَ فَنَسِیَهُمْ"؛ [1] خدا را فراموش کردند، و خدا (نیز) آنها را فراموش کرد . از امام رضا (علیه السلام) پرسیدند، چطور چنین چیزی ممکن است! حضرت فرمود: خدا فراموش نمی کند، خدا سهو و نسیان ندارد، خدا علم مطلق است. فراموشی درباره خدا معنا ندارد. انسان نسبت به یک علم و دانشی که دارد غفلت می کند، آن دانش از یادش می رود. پس معنای سهو و نسیان درباره خدا چیست؟ حضرت می فرماید: معنایش این است که چون در دنیا خدا را فراموش کردند، خدا هم روز قیامت اینها را فراموش می کند؛ یعنی به اینها توجه نمی کند، از خیرات و برکات قیامت برخوردار نمی شوند. [2]

    به یک معنا می توان گفت که گاه انسان با انتخاب نادرست و غلط و کارهایی ناصوابی که انجام می دهد، زمینه موفقیت خود در عمل را از بین می برد یعنی اسباب و علل در آفرینش، مطابق و متناسب خواست و میل او پیش نمی رود و امدادهای غیبی که شامل حال یک بنده مطیع و نیکو می شود، به این بنده که به دستورات خدا عمل نکرده و بی توجه است، تعلق نمی گیرد.

    در حقیقت معنای اصلی واگذاری انسان به خود، محروم شدن از عنایات خاص خداست، انسان به خودی خود، چیزی نیست و از خود چیزی ندارد و اگر مدد خدا نباشد، نمی تواند قدم خیری بردارد؛ یکی از دعاهای اولیای خدا و خوبان درگاه او که همیشه به طور جدی از خدا خواسته و می خواهند آن است که خدایا! ما از خود چیزی نداریم و همواره نیازمند عنایت تو هستیم.

    دو نکته مهم:

    پس معنای سهو و نسیان درباره خدا چیست؟ حضرت می فرماید: معنایش این است که چون در دنیا خدا را فراموش کردند، خدا هم روز قیامت اینها را فراموش می کند؛ یعنی به اینها توجه نمی کند، از خیرات و برکات قیامت برخوردار نمی شوند.

    1ـ وقتی از قیامت  صحبت می شود، ممکن است در ذهن ما این گونه تصور شود که قیامت یک حادثه ای است که در آینده تاریخ اتفاق می افتد و مربوط به امروز ما نیست. این مطلب به یک معنا درست است، ولی به یک معنا صحیح نیست. به یک معنایی قیامت باطن دنیا است و قیامت ما همین الآن برپا است؛ زیرا آنچه که ما انجام می دهیم باطنش همین الآن است. بنابراین، اگر انسانی نسبت به خداوند غفلت پیدا کرد، این غفلت به مرور زمان پیدا می شود. انسان یک دفعه منحرف نمی شود. –البته ممکن است یک نفر استثنا باشد- آهسته آهسته از حق فاصله می گیرد سپس خیلی دور می شود. پس، اگر گفته می شود که انسان باید در هر لحظه سعی کند به خدا توجه پیدا کرده، و اگر (خدای ناکرده) غفلتی حاصل شد، جبران نماید، برای این است که زاویه زیاد نشود. انسان محل خطا و نسیان است. دائماً اشتباه می کند و یادش می رود. برای همین است که توبه تشریع شده است.

    2ـ توبه یک فعل و عمل مستمر است؛ یعنی پا به پای گناهی که انسان مرتکب می شود، توبه هم باید باشد. به تعبیر روایت که فرموده است گناهی را بدون توبه وا مگذارید؛ یعنی اگر انسان گرفتار گناه شد توبه کند، توبه یعنی چه؟ معنای توبه این است که من از آنچه که کرده ام پیشمانم و عزم دارم که دیگر آن را انجام ندهم. حال اگر دو باره پای انسان لغزید، دو باره توبه کند. هر بار که انسان توبه می کند باید سعی کند توبه واقعی باشد، نه توبه ظاهری و صوری. به تعبیر حضرت آیت الله العظمی بهاء الدینی (ره) جلوی خدا نمی شود بازی گری کرده و ادای توبه را در آورد. توبه باید توبه نصوح و واقعی باشد. توبه، مانع از فاصله انسان با خدا می شود، اما اگر انسان کم کم زاویه و فاصله گرفت، به جایی می رسد که خدا را فراموش می کند و از او غافل می شود. و احساس نیاز به خدا نمی کند. این که انسان احساس نیاز به خدا نمی کند، در حقیقت متوجه نیست که تمام وجودش عین نیاز به خدا است: " یا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمید ". [3]     همه وجود ما عین فقر به خدا است. انسان آن قدر ضعیف است که کوچک ترین چیز او را از پا در می آورد. در تاریخ آمده است که یک پشه داخل بینی نمرود می شود و نمرود با آن همه قدرت را از بین می برد. این دلیل بر ضعف انسان است. بلی انسان می تواند از خدا غافل شود و اساساً خدا را فراموش کند. آن کس که خدا را فراموش کند، خدا هم او را فراموش می کند و همین فراموشی بزرگ ترین عذاب الاهی است. حضرت آیت الله العظمی بهاء الدینی (ره) در این باره می فرمود: اگر ما یک لحظه به حال خودمان رها شویم معلوم نیست از بدترین آدم ها بهتر باشیم؛ یعنی اگر ما خوبیم و خوبی هایی داریم، در پرتو حفظ و تفضل الاهی است که خدا داده است، اگر خدا ما را لحظه ای به خودمان وانهد، ما می افتیم.

    خلاصه سخن اینکه:

    مطابق آیات قرآن، فراموش کردن خدا و توجه نکردن به احکام و دستوراتی که پروردگار عالم برای سعادت انسان مقرر کرده است، زمینه واگذاری انسان ها به خود را فراهم می کند.

     پی نوشتها:

    [1]     توبه، 67

    [2]  مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 4، ص 64

    [3]     فاطر، 15 منابع: سایت اسلام کوئیست بحارالانوار ج 4 سایت خبری شبستان

    منبع : article.tebyan.net

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 8 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید