این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار چند جمله دارد

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار چند جمله دارد را از سایت نکس اسکرین دریافت کنید.

    تعداد جمله بیت: چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید؟ / چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار؟

    پرسش و پاسخ مقطع دوره اول متوسطه پایه هشتم رشته درس فارسی

    تعداد جمله بیت: چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید؟ / چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار؟

    Mina Asadi   2 آبان 11:27

    1 پرسش 0 پاسخ 7 امتیاز

    فارسی هشتم دوره اول متوسطه

    در بیت (چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید؟ / چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار) چند جمله وجود دارد؟

    1 گزارش

    ali alimadadi   4 آبان 14:41

    0 پرسش 84 پاسخ 234 امتیاز

    با سلام و احترام

    ابتدا بیت را مرتب می کنیم:

    چون نپرسی کاین تماثیل از کجا پدید آمد

    چون نجویی کاین تصاویر از کجا آشکار شد

    در این بیت 4 فعل داریم . بنابراین به تعداد افعال موجود در بیت، جمله داریم. پس می شود 4 جمله.

    4 گزارش

    مروارید طاهرخانی   3 آبان 10:54

    0 پرسش 3 پاسخ 18 امتیاز

    با شموردن فعل ها میتوان فهمید که در شعر چند فعل وجود دارد

    2 گزارش

    محمد چاجی   12 دی 7:42

    0 پرسش 3 پاسخ 2 امتیاز

    نخیرم آقا گفت بعد تو گفتی??????

    0 گزارش

    ابوالفضل حسنی   26 آذر 11:00

    0 پرسش 1 پاسخ 1 امتیاز

    نقش کلمات چی میشه توضیح بدین لطفا

    0 گزارش

    نونا خاتمی زنوزیان   9 آبان 8:07

    5 پرسش 81 پاسخ 196 امتیاز

    سلام

    این بیت 4 جمله است که

    چون نپرسی

    کاین تماثیل از کجا امد پدید

    چون نجویی

    کاین تصاویر از کجا شد اشکار

    0 گزارش

    منبع : gama.ir

    ترجمه و تحلیل شعر " صورتگر ماهر " سال دوم راهنمایی

    ترجمه و تحلیل شعر " صورتگر ماهر " سال دوم راهنمایی - آموزش.تمرینات.سوالات ادبیات راهنمایی

    ادبیات فارسی راهنمایی

    آموزش.تمرینات.سوالات ادبیات راهنمایی

    صفحه ی نخست پست الکترونیک آرشیو مطالب عناوین مطالب وبلاگ لينك rss پروفایل مدیر وبلاگ درباره ما

    سلام

    اینجانب محمد آزاد دبیر ادبیات فارسی مدارس راهنمایی ناحیه یک یزد هستم. چندین سال در پست های مدیر و معاونت آموزشی و دبیری در بندرزیبای گناوه دراستان دلیرمردان ، بوشهر، بوده ام و چند سالی به استان خوب یزد مهاجرت نموده ام.دراین وبلاگ مطالب آموزشی و گاهی تجارب خودرا خواهم نگاشت.با نظرات ارزشمند خود ما را در ادامه راه کمک نمایید.

    دوستان قالب وبلاگ

    شهد ادب(وبلاگ همکارم شرافتی)

    گنجینه ادب فارسی

    مدرسه راهنمایی جوادالائمه ناحیه یک یزد

    مدرسه راهنمایی دخترانه منصبدار یزد

    آموزش راهنمایی ناحیه یک یزد

    علوم اجتماعی راهنمایی

    دبیر تاریخ شادگان

    مدرسه راهنمایی علامه طباطبایی یزد

    مدرسه راهنمایی مرادیان یزد

    زبان راهنمایی(همکارخوبم آقای منصوردهقان)

    علوم تجربی راهنمایی(همکارخوبم آقای میررفیعی)

    لغت نامه فارسی به فارسی

    لغت نامه کامل صحیفه نور

    دینی عربی راهنمایی(همکارم سرکارخانم زارع)

    انجمن پرسش و پاسخ آموزگار

    دروس راهنمایی(همکارخوبم حسین کنگانی)بندرگناوه

    انجمن علمی معلمان ایران

    عقدا نیوز(همکار خوبم محمد کریمی)

    گلستان ادب

    ادبیات فارسی بهارستان یک

    مرغ سحر(همکارادبیاتی)

    زنده یاد حسین پناهی

    گروه ادبیات فارسی استان یزد

    وبلاگ گروه های آموزشی راهنمایی یزد

    فیزیک سمپاد

    گروه ادبیات فارسی پاوه

    دلنوشته های یک معلم روستایی(سیدجوادموسوی)

    پاتوق یک دبیر ادبیات(همکارم شهابی)

    مدرسه راهنمایی حافظ بندرگناوه(محمدرضاقنبری)

    علوم تجربی راهنمایی(آقای داوودی) گناوه

    ادبيات فارسي ناحيه يك همدان

    ادبیات دوم راهنمایی

    شعر.ادبیات.اطلاعات عمومی

    انجمن علمی و ادبی جلال آل احمد

    ادبیات فارسی راهنمایی(همکارم عبدالهی)

    وب سایت ادبی نرم افزاری

    مردان بي ادعا(دانش آموز همشهري بندري ام)

    تفسير قرآن در علوم( حيدري همشهري گناوه اي ام)

    زبان انگلیسی دوره راهنمایی (همکارم آقای حسینی)

    مدرسه خلاق(محتوا سازي) همكارم قاسمي راد

    همكارم موسايي (بندرگناوه) استاد فتوشاپ

    مدرسه نيوز

    گروه رياضي متوسطه بندر گناوه

    كلاس چهارم(استاد علي رئوفي)

    وب سایت علمی، ادبی و نرم افزاری هم صدا(استاد احشاميان)

    وبلاگ آموزشی و فن آوری

    آموزش محتواي الكترونيك (غلامي كارشناس فن آوري ناحيه يك يزد)

    آموزش و پرورش ناحيه يك يزد

    معلم کودکان استثنایی از بندر گناوه

    پایگاه اطلاع رسانی تربیت معلم

    مدرسه راهنمایی كوشابندرگناوه(محمدرضاقنبری)

    سنجش و ارزشیابی(همکارم نوروزی)

    وبلاگ دانش آموزان دبیرستان صادق

    قالب بلاگفا آخرین مطالب تعطیلی وبلاگ آش گندم یزد یاد سهراب بخیر معاونت اجرایی مدرسه

    کتاب ورق زن فارسی پایه هفتم

    پيرامون شاهنامه : مرورى بر تاريخ اسطوره‌اى ايران

    تعریف شکست از دید ادیسون!

    حکایت شیرین سقراط

    کلاس بدنسازي به خاطر یك سوال؟!

    آن فکري را که تو کردي من هم کردم!

    غلط های مشهور املایی و دستوری زبان فارسی

    درود و تبریک حماسه اي ديگر....

    چـرا محل خروج لوله ی آب شیر است

    هوشمند سازي مدارس و...

    لینکستان معاون اجرایی مدرسه

    سايت رسمي آيت الله هاشمي رفسنجاني

    صفحه ورودي مديريت

    پرتال محتواي الكترونيكي

    لینک باکس فرهنگیان قالب وردپرس ابزار فوتوشاپ تایپ و ویرایش لیست تمام پیوند ها دیگر موارد 1 2 3

    جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

    ترجمه و تحلیل شعر " صورتگر ماهر " سال دوم راهنمایی

    ترجمه و تحلیل شعر " صورتگر ماهر " سال دوم راهنماییصورتگر ماهرراستی را کس نمی­داند که در فصل بهار              از کجا گردد پدیدار این همه نقش و نگار؟

    راستی را: به راستی پدیدار: آشکار، پیدا، عیان نقش و نگار: تصاویر رنگارنگ، صورت­های متنوع

    به راستی هیچ کس نمی­داند که در فصل بهار، این همه نقش و نگار زیبا از کجا پیدا می­شوند؟

    عقل­ها حیران شود، کز خاک تاریک نژند                  چون برآید این­همه گل­های نغزِ کام­کار؟

    حیران: متحیّر، متعجّب، سرگشته نژند: تیره، غمگین، اندوهگین، سرد و نمناک

    برآید: می­روید، رشد می­کند نغز: خوب، نیکو کامکار: خوش­بخت، کامروا، دل­پسند

    عقل انسان شگفت زده می­ماند که چگونه از خاک تیره­ی سرد و بی­روح این همه گل­های خوب و دل­پسند می­روید؟

    چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید؟                       چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار؟

    تماثیل: جمع مکسّر تمثال تمثال: شکل و تصویر، مجسّمه 

    چرا از خودت نمی­پرسی که این­همه شکل و تصویر از کجا پیدا و پدیدار می­شود؟برق از شوقِ که می­خندد بدین­سان قاه­قاه                          ابر از هجرِ که می­گرید بدین­سان زار زار؟

    آرایه­ی تضاد در :(شوق و هجر/ می­خندد و می­گرید/ قاه­قاه و زار زار)

    آرایه­ی مراعات نظیر در:(ابر- برق / خنده گریه)

    آرایه­ی انسان­انگاری در: (برق قاه قاه می­خندد / ابر زاز زاز می­گرید)

    برق آسمان از اشتیاق دیدار چه کسی این گونه قهقهه می­زند و ابر از غم دوری چه کسی این گونه زاز می­زند؟

    کیست آن صورتگر ماهر که بی­تقلیدِ غیر                               این همه صورت برد بر صفحه­ی هستی به کار؟

    صورتگر: نقاش صفحه­ی هستی: ترکیب اضافی(اضافه­ی تشبیهی) عالم هستی به صفحه­ی نقاشی تشبیه شده است. بی­تقلید غیر: بدون پیروی از دیگران ماهر: زبر دست، چیره دست

    آن نقّاش ماهری که این همه تصاویر تازه و زیبا را بر صفحه­ی هستی به کار بسته است، چه کسی است؟

    منبع : farsirah.blogfa.com

    معنی شعر چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار

    مفهوم و توضیح شعر چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار همراه با تفسیر و ترجمه

    معنی شعر چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار

    جدول آنلاین مسابقه جدول استخاره با قرآن تبدیل تاریخ

    شرح در متن تصویری

    تاریخ امروز

    چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار

    چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار

    چرا از خودت نمی­پرسی که این­همه شکل و تصویر از کجا پیدا و پدیدار می­ شود؟

    بخش پیشنهاد معنی و ارسال نظرات

    جهت پیشنهاد معنی لطفا وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو جدول یاب نشده اید از اینجا ثبت نام کنید

    امتیاز شما به نتایج جستجوی چون نپرسی کاین تماثیل از کجا آمد پدید چون نجویی کاین تصاویر از کجا شد آشکار در سایت جدول یاب:

    Telegram WhatsApp Twitter Facebook Skype اشتراک Gmail Copy Link SMS Email Balatarin WordPress کشورشناسی فال حافظ اوقات شرعی آب و هوا

    تعبیر خواب

    باشگاه جدول آنلاین مسابقه جدول استخاره با قرآن تبدیل تاریخ

    شرح در متن تصویری

    تاریخ امروز

    در جدول یاب علاوه بر جستجوی معانی کلمات و لغات فارسی به فارسی از منابع و مواخذ معتبر و فرهنگ لغات ترجمه فارسی به زبان های زیر و زبان های خارجی به فارسی نیز آمده است کافی است کلمه مورد نظر از یکی از زبان های خارجی زیر را در قسمت جستجو سرچ کنید یا کلمه فارسی را به زبان مورد نظر بیابید.

    انگلیسی به فارسی

    اصطلاحات انگلیسی به فارسی

    مخفف اصطلاحات انگلیسی

    ترکی به فارسی عربی به فارسی فارسی به انگلیسی فارسی به عربی

    فارسی به ترکی استانبولی

    فارسی به ایتالیایی فارسی به آلمانی فنلاندی به فارسی فرانسوی به فارسی آلمانی به فارسی ایتالیایی به فارسی اسپانیایی به فارسی سوئدی به فارسی

    «ضرب المثل» در اصطلاح به معنای مثل زدن است. هر زبانی ضرب المثل های خاص خود را دارد. ضرب المثل ها در طول سالیان با زبان مبدا رشد کرده اند و در حافظه ها باقی مانده اند. گاهی یک ضرب المثل می تواند از توضیحات زیاد که شامل به کار بردن لغات و جملات متعددی باشد جلوگیری کند.

    تفاوت مابین «ضرب‌المثل» و «اصطلاحات ضرب‌المثلی» در شکل، ساختار و عمل‌کرد آنهاست. عده ای «ضرب المثل» را معادل «امثال و حکم» دانسته اند. امثال و حکم جمله‌ای است کامل با ساختمانی استوار بر پایه و اساسی غیرقابل تغییر، مانند:

    تب تند زود به عرق میشینه!

    هرکه بامش بیش، برفش بیشتر!

    خواستن توانستن است!

    آدم بی‌سواد کور است!

    سه سکه فروشی!

    اصطلاحات ضرب‌المثلی، برخلاف امثال و حکم، عباراتی مصطلح و عمومی هستند که ابتدا باید در جمله‌ای جایگزین شوند تا عبارتی کامل حاصل آید. این عبارت کامل نیز برحسب قید زمان، فاعل و مفعول متغیر است، مانند:

    پا توی کفش کسی کردن

    دُم خود را روی کول گذاشتن

    بی گُدار به آب زدن

    گلیم خود را از آب بیرون کشیدن

    کلاه خود را قاضی کردن

    کلاه خود را سفت چسبیدن

    این اصطلاحات ضرب‌المثلی، بدون قرار گرفتن در یک جمله کامل، فاقد خصلت‌های ضرب‌المثل خواهد بود؛ لذا تفهیم عبارات اصطلاحیِ یادشده با اضافات مقدور است، مانند:

    پایت را تو کفش بزرگ‌تر از خودت نکن!

    از ترس، دُمش را روی کولش گذاشت و دررفت!

    بی گُدار به آب نزن که پشیمان می‌شوی!

    تو اول گلیم خودت را از آب بیرون بکش، …!

    تو اول برادریت رو ثابت کن

    بنابراین، عبارات ضرب‌المثلی را می‌توان به عنوان مواد اولیه (خام) یک اصطلاح ضرب‌المثلی تعریف نمود: اصطلاحات ضرب‌المثلی، عباراتی هستند که معنا و مفهوم آن‌ها با معنی هریک از کلماتِ تشکیل دهنده آن، نسبت مستقیم نداشته باشد، مانند:

    گربه در انبان فروختن

    گربه را در (دَمِ) حجله کشتن

    دل دادن و قلوه گرفتن

    هر ضرب المثل شامل تفسیرها و معانی خاصی است که در بسیاری مواقع با معانی اصلی کلمات و عبارات به کاربرده شده در آن تفاوت ماهوی زیادی دارند. در بانک اطلاعاتی ضرب المثل های سایت «جدول یاب» این معانی و تفسیرها به صورت کامل وجود دارد.

    کافیست ضرب المثل را در کادر جستجو تایپ کنید تا معنی و تفسیر آن رویت شود.

    امروزه هرچند با پیشرفت تکنولوژی و علم برای بیماری هایی که در گذشته باعث مرگ انسان ها می شد درمان قطعی پیدا شده است و امراض مهلک بسیار ساده شده اند، اما این به معنای پیشگیری از بیماری و بی توجهی به مباحث مربوط به سلامت نیست.

    چه بسیار بیماری هایی که با رشد جوامع صنعتی به وجود آمده اند و بدون پیشگیری باعث مرگ انسان ها می شود. داشتن اطلاعات در خصوص بیماری ها، داروها و خوردنی ها باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از امراض جدید خواهد شد. در سایت «جدول یاب» 5 بانک اطلاعاتی مهم در حوزه سلامت تدوین شده است که شامل این موارد می شود:

    اطلاعات بیماری ها اطلاعات داروها خواص گیاهان دارویی کالری خوراکی ها دستور پخت غذاها

    با جستجوی لغات مد نظر در این حوزه ها، اطلاعات مفیدی برای کابر در سایت به دست خواهد آمد.

    خوابیدن و خواب دیدن امری طبیعی است که همه انسان ها با آن سر و کار دارند. «خواب» ها انواع متفاوتی دارند. «خواب» ها معمولا با کیفیتی فرا طبیعی رخ می دهند و گاهی ممکن است حاوی معانی خاصی داشته باشند. بسیاری علاقه وافری دارند تا بدانند تحلیل خوابی که دیده اند چیست.

    خواب را به سه نوع تقسیم بندی نموده اند:

    منبع : www.jadvalyab.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 29 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید