این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    گیاهان هنگام فتوسنتز چه گازی را جذب می کنند علوم ششم

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    گیاهان هنگام فتوسنتز چه گازی را جذب می کنند علوم ششم را از این سایت دریافت کنید.

    سوالات علوم ششم درس یازدهم

    سوالات علوم ششم درس یازدهم سوالات درس 11 علوم ششم با جواب (شگفتیهای بزرگ)   📚سوالات درس یازدهم علوم 🔴 شگفتیهای بزرگ 1- بیشترین مقدار سبزینه در

    سوالات علوم ششم درس یازدهم - هوم درس

    خانه

    سوالات علوم ششم درس یازدهم

    سوالات علوم ششم درس یازدهم

    سوالات درس 11 علوم ششم با جواب (شگفتیهای بزرگ)

    📚سوالات درس یازدهم علوم

    🔴 شگفتیهای بزرگ

    1- بیشترین مقدار سبزینه در ……………… ذخیره شده است

    جواب» (برگ ها)

    2- محل غذا سازی گیاه …………… است

    جواب» (برگ)

    3- سوراخ های بسیار ریزی که در پوسته نازک پوشاننده و روی برگ ها است چه نام دارد ؟

    جواب» (روزنه)

    4- عمل غذا سازی در گیاهان را …………….. می نامند

    جواب» (فتوسنتز )

    5- مواد مورد نیاز برای غذا سازی گیاهان را نام ببرید (چهار مورد)

    جواب» آب و دی اکسید کربن و نور و خاک

    6- آب چگونه به قسمت های مختلف گیاه می رسد ؟

    جواب» (آوند ها)

    7- برگ ها از چه راهی دی اکسید کربن هوا را جذب می کنند ؟

    جواب» (روزنه)

    8- غذا سازی در کدام قسمت گیاه انجام می شود ؟

    جواب» (در برگ گیاه)

    9- چرا برگ ها مکان اصلی عمل فتوسنتز محسوب می شوند ؟

    جواب» زیرا دارای سبزینه فراوان و روزنه و رگ برگ هستند .

    10-سبزینه چیست ؟ وظیفه آن را بنویسید ؟

    جواب» قسمت سبز برگ است – وظیفه اش غذا سازی به وسیله نور خورشید و آّب و کربن دی اکسید است .

    11-فتوسنتز چیست ؟

    جواب» غذا سازی گیاهان به وسیله نور خورشید را ( فتوسنتز) می گویند .

    12- برای عمل غذا ساز چه موادی لازم است ؟

    جواب» آب که از ریشه جذب می شود و کربن دی اکسید که روزنه های برگ از هوا می گیرند .

    13-فتو چیست ؟

    جواب» (به معنی نور است )

    14- سنتز چیست ؟

    جواب» (به معنی ساختن است)

    15- آیا گیاهان در زمستان هم می توانند غذا سازی کنند ؟ چرا؟

    جواب» خیر ، زیرا در زمستان نور خورشید به اندازه ی کافی برای فتوسنتز موجود نمی باشد یعنی قدرت تابش

    خورشید کم است .

    16- باید از قرار دادن الکل به طور مستقیم روی حرارت جلوگیری کرد . چرا ؟

    جواب» زیرا الکل بسیار آتش گیر است .

    17- ساقه ی سبز چه گاهی می تواند غذا سازی کند . چرا ؟

    جواب» لوبیا ، زیرا ساقه ی لوبیا کلروفیل زیادی دارد .

    18-آیا برگ گیاهان علاوه بر فتوسنتز کاربرد دیگری نیز دارد ؟

    جواب» برگ برخی به شکل تله در آمده و می تواند حشران و حتی جانوران کوچک را شکار کند .

    19-چرا گیاهان به آّب نیاز دارند ؟

    جواب» آب مواد مورد نیازی را که گیاه و از خاک می گیرد در خود حل می کند تا گیاه بتواند از آن استفاده کند .

    20- اکسیژن مورد نیاز برای تنفس جانوران چگونه تأمین می شود ؟

    جواب» از اکسیژنی که حاصل فتوسنتز است .

    21- سه مورد از فواید فتوسنتز را بنویسید ؟

    جواب» 1- غذا سازی است

    2- اکسیژن لازم برای تنفس موجودات زنده را تأمین می کند .

    3- باعث از بین رفتن آلودگی محیط زیست می شود .

    22- دو میوه ی روغن دار را نام ببرید ؟

    جواب» نارگیل و زیتون

    23-دانه ای نام ببرید که هم روغنی است هم پروتئین دارد؟

    جواب» (سویا)

    📕💢 بعدی»درس دوازدهم علوم ششم

    🔖 پیشین«درس دهم علوم ششم

    ||| 153 نظر

    Nazanin چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

    برچسب‌ها:سوالات علوم ششم, سوال و جواب علوم ششم, علوم ششم ,

    دیدگاه شما

    پرستو گفت: 1400-06-26 در 20:26

    خیلی عالیه من از کلاس پنجم هست این ها رو میخونم الان کلاس هفتم هستم عالیههههههه همیشه بهم کمک می‌کنه خوب یاد بگیرم اگه سوال تستی هم بود عالیییی میشد. ولی باز هم ممنونم❤️❤️❤️❤️❤️🙏❤️❤️💕💕💙💚

    پاسخ روت گفت: 1399-12-16 در 22:56

    عالی بود خیلی ممنون❤💚💜💙💛💘💞💖💕💓

    پاسخ پ.ز گفت: 1399-04-18 در 17:42

    سوالات خیلی خوب بود.ممنونم.

    پاسخ

    سید ابوالفضل رضوی گفت:

    1399-03-13 در 06:20

    سلام عالیه سوال ها از متن درس هست؟؟؟؟؟

    پاسخ دانیال گفت: 1399-03-10 در 17:01

    واقعا سایت خیلی خوبی تشکر از این سایت خوب فقط معلم من در امتحانات چند تا سوال خاص میده که از بسیار قسمت های ریز کتاب میاد که که قابل نوجه نیست اگه این سوال ها را هم در سابت بگذارید ممنون میشم

    پاسخ مهشید گفت: 1399-03-10 در 15:36

    بسیار خوب ودقیق نوشته شده ممنون

    پاسخ گوگولی گفت: 1399-03-08 در 18:12 عالی بود پاسخ FATEMEH گفت: 1399-03-07 در 01:13 عالی بود😍❤ پاسخ Nazanin گفت: 1399-03-07 در 08:40 خواهش میکنم حسین گفت: 1399-03-02 در 17:11

    من سازنده این سایت هستم خیلی ممنون از تشکر خاتون 😘😘

    پاسخ اسرا گفت: 1399-02-31 در 12:08

    عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    ترین سایت دنیا آفرین بهNazanin پاسخ teo گفت: 1399-02-30 در 19:32 خوب بودن 👏👏 پاسخ « دیدگاه‌های کهنه موضوعات دسته‌بندی نشده پایه هشتم چهارم ابتدایی سوم ابتدایی ششم ابتدایی پنجم ابتدایی پایه هفتم پایه دهم پایه نهم پایه دوازدهم پایه یازدهم آخرین مطالب

    سوالات متن درس پنجم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس چهارم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس سوم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس دوم تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن درس اول تاریخ دهم با جواب

    سوالات متن دینی دهم درس سوم با جواب

    سوالات متن دینی دهم درس دوم با جواب

    سوالات متن دینی دهم درس اول با جواب

    سوالات متن درس 2 تاریخ یازدهم

    سوالات متن درس 1 تاریخ یازدهم

    آخرین نظرات نرجس

    عالییییه من ۱۳ سالمه و چند سالخ مطالبمو...

    H خوب بود... امیر حسین

    ممنون برلی امتهانم تمرین کردم خیلی خوب ب...

    منبع : homedars.ir

    سوالات درس 11 علوم

    سوالات درس 11 علوم

    صفحه اصلی مشاوره چاپ تضمینی مقالات مقطع ابتدایی فرم ها استخدام فیلمهای روانشناختی تماس با ما

    منبع : www.ravanpajuhan.ir

    درسنامه آموزشی علوم تجربی کلاس ششم درس 11: شگفتی های برگ با پاسخ

    آزمایش کنید (صفحهٔ 84 کتاب درسی) | هشدار | فکر کنید (صفحهٔ 85 کتاب درسی) | برگ شکارچی | جمع آوری اطلاعات (صفحهٔ 86 کتاب درسی) | گفت و گو (صفحهٔ 86 کتاب درسی) | فکر کنید (صفحهٔ 86 کتاب درسی)

    درسنامه آموزشی علوم تجربی کلاس ششم

    درس 11: شگفتی های برگ با پاسخ

    آخرین ویرایش 13 آبان 1396

    گزارش خطا 170810 علوم تجربی درس 1: زنگ علوم

    درس 2: سرگذشت دفتر من

    درس 3: کارخانه‌ی کاغذ سازی

    درس 4: سفر به اعماق زمین

    درس 5: زمین پویا

    درس 6: ورزش و نیرو (1)

    درس 7: ورزش و نیرو (2)

    درس 8: طراحی کنیم و بسازیم

    درس 9: سفر انرژی

    درس 10: خیلی کوچک، خیلی بزرگ

    درس 11: شگفتی‌های برگ

    درس 12: جنگل برای کیست؟

    درس 13: سالم بمانیم

    درس 14: از گذشته تا آینده

    پاورپوینت دوره کامل آموزشی، علوم تجربی ششم دبستان

    مدرس: اصغر محمودی

    مدت دوره: 265 اسلاید (14 فایل)

    فارسی

    2235 تست 156,450 تومان

    ریاضی

    2383 تست 166,810 تومان

    علوم تجربی

    3613 تست 252,910 تومان

    هوش، خلاقیت و استعداد

    1975 تست 138,250 تومان

    مطالعات اجتماعی

    1852 تست 129,640 تومان

    هدیه‌های آسمانی

    944 تست 66,080 تومان

    کار و فناوری

    238 تست 16,660 تومان

    تفکر و پژوهش

    97 تست 6,790 تومان

    قرآن

    281 تست 19,670 تومان

    برگ، مادّهٔ سبزی به نام سبزینه (کلروفیل) دارد. سبزینه انرژی نور خورشید را جذب می‌کند. گیاهان از انرژی نور خورشید برای ساختن غذا استفاده می‌کنند.

    برای این عمل روزنه‌های برگ، کربن دی اکسید را از هوا می‌گیرند. ریشه‌ها نیز آب و موادّ محلول در آن را از خاک می‌گیرند و به وسیلهٔ آوندها به برگ می‌رسانند.

    غذاسازی گیاهان با استفاده از انرژی نور خورشید، فتوسنتز نام دارد؛ فتو یعنی نور و سنتز یعنی ساختن.

    آزمایش کنید (صفحهٔ 84 کتاب درسی)

    وسایل و مواد مورد نیاز: بشرکوچک - بشربزرگ - محلول ید - الکل - برگ شمعدانی

    1- روی مقداری نشاسته، قطره قطره محلول یُد بریزید. مشاهدات خود را یادداشت کنید و در کلاس گزارش دهید. رنگ نشاسته تغییر می‌کند و به رنگ آبی تیره یا بنفش تبدیل می‌شود.

    2- برگی را در یک بشر کوچک بگذارید و آن قدر الکل روی آن بریزید تا روی آن را بپوشاند. حال این بشر را در یک بشر بزرگ‌تر بگذارید که تا نیمه از آب پر شده است. این بشر را آن قدر حرارت دهید که تمام رنگ سبز از برگ خارج شود و شما آن را در بشر کوچک ببینید. برگ را با احتیاط از بشر خارج کنید و آن را با آب بشویید؛ سپس برگ را در یک بشقاب بگذارید و محلول ید را روی آن بریزید. چه مشاهده می‌کنید؟ کلروفیل در الکل با حرارت تجزیه می‌شود و بخش‌هایی از برگ سفید می‌شود. این عمل نشان دهندهٔ مولکول‌های نشاسته است که در حضور ید به رنگ آبی تیره یا بنفش در می‌آیند.

    هشدار

    از قرار دادن الکل روی حرارت مستقیم خودداری کنید؛ زیرا الکل سریع آتش می‌گیرد. این آزمایش را با کمک معلّم خود انجام دهید.

    فکر کنید (صفحهٔ 85 کتاب درسی)

    نتایج دو آزمایش قبل را که انجام داده‌اید، با یکدیگر مقایسه کنید. چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟ چون در دو آزمایش با افزودن محلول ید به نشاسته و برگ، رنگ آبی تیره ظاهر می‌شود، می‌توان نتیجه گرفت که برای تشخیص وجود نشاسته در یک ماده، باید از محلول ید استفاده کنیم. همچنین برگ گیاهان که محل غذا سازی گیاه است دارای ماده نشاسته است یعنی گیاهان با استفاده از کربن دی‌اکسید و نور خورشید انواع قند، مانند: نشاسته، گلوکوز و ... و نیز اکسیژن تولید می‌کنند.

    برگ گیاهان، انرژی نور خورشید را در موادّ غذایی ساخته شده (مانند نشاسته) ذخیره می‌کنند.

    همهٔ موجودات زنده از غذایی که گیاهان می‌سازند، تغذیه می‌کنند. گیاهان خود نیز از این غذا استفاده می‌کنند. به همین علّت گیاهان را تولید کننده می‌نامند.

    ساقه‌های سبز رنگ گیاهان مانند ساقهٔ لوبیا که کلروفیل دارند نیز غذاسازی می‌کنند. امّا محلّ اصلی غذاسازی، برگ است.

    برگ شکارچی

    برگ‌ها را اندام اصلی فتوسنتز کننده در گیاهان می‌دانند؛ علاوه بر این گیاهان را به عنوان تولید کننده نیز می‌شناسند، ولی بعضی گیاهان، همهٔ موادّ مورد نیاز خود را نمی‌توانند بسازند. به همین دلیل، بعضی از برگ‌های این گیاهان به شکل تله درآمده است که می‌تواند حشرات و حتّی جانوران کوچک را شکار کند. این گیاهان موادّ بدن شکار خود را مصرف می‌کنند.

    جمع آوری اطلاعات (صفحهٔ 86 کتاب درسی)

    آیا می‌دانید در قسمت‌های مختلف گیاهان کدام موادّ غذایی وجود دارند؟

    در این مورد اطلّاعات جمع‌آوری و جدول زیر را کامل کنید:

    دانهٔ نشاسته‌دار دانهٔ روغن‌دار ساقهٔ نشاسته‌دار میوهٔ نشاسته‌دار میوهٔ روغن‌دار مثال 1 گندم تخمهٔ آفتاب گردان سیب زمینی موز نارگیل مثال 2 حبوبات - ذرت - جو سویا - بادام زمینی ـــــ خربزه - انبه زیتون

    منبع : gama.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 14 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید