این سایت سعی دارد سایت های برتر سراسر ایران را معرفی کند ما با نمایش دادن پیش نمایشی از سایت، کاربران را به دیدن کامل مطالب سایت های معرفی شده دعوت میکنیم فلذا هیچ لینک، عکس، و متنی از سایت های معرفی شده کپی نمیشود.

    یکی از شایع ترین آسیب ها در ورزش در این ناحیه میباشد

    دسته بندی :
    1. پشتوک
    2. مطالب سایت

    مهدی

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    یکی از شایع ترین آسیب ها در ورزش در این ناحیه میباشد را از این سایت دریافت کنید.

    شایع‌ترین آسیب ‌های ورزشی کدامند؟

    مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه: شایع ترین آسیب‌دیدگی‌ها بین ورزشکاران از ناحیه زانو، مچ پا و شانه است.

    هیات های استانی کرمانشاه

    شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

    شایع‌ترین آسیب ‌های ورزشی کدامند؟

    مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه: شایع ترین آسیب‌دیدگی‌ها بین ورزشکاران از ناحیه زانو، مچ پا و شانه است.

    زینب خادمی با بیان اینکه معمولا در هر ورزشی احتمال آسیب دیدگی ورزشکاران وجود دارد، اظهار کرد: در بین رشته‌های ورزشی فوتبال، کشتی، تکواندو و کاراته بیشترین آمار آسیب دیدگی‌های ورزشی را در کرمانشاه به خود اختصاص داده‌اند.

    مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان شایع ترین آسیب دیدگی‌های ورزشی را هم مربوط به زانو، مچ پا و شانه دانست و اضافه کرد: حدود 70 درصد از آسیب دیدگی‌های ورزشکاران معمولا در حد کشیدگی عضلات است که با استراحت کافی، استفاده از کیسه یخ، فشار دادن و بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده به راحتی درمان می‌شوند.

    وی افزود: حدود 30 درصد از آسیب دیدگی‌ها هم درحدی هستند که نیاز به خدمات درمانی دارند و از این میزان 10 درصد به عمل جراحی ختم می‌شود.

    خادمی در ادامه مهمترین علت وقوع آسیب دیدگی‌ها بین ورزشکاران را عدم گرم کردن و سرد کردن قبل و بعد از تمرینات دانست و گفت: قبل از شروع هر تمرین ورزشی باید بین 15 تا 20 دقیقه ورزشکار به گرم کردن بدن خود بپردازند تا با این کار ضربان قلب بتدریج افزایش پیدا کند و عضلات و مفاصل هم برای شروع تمرینات شُل شوند، اما متاسفانه بسیاری از ورزشکاران این اصل را راعایت نمی‌کنند و به سرعت تمرینات را شروع می‌کنند.

    وی اضافه کرد: اجرای حرکات کششی حین گرم کردن هم باعث می‌شود تا انعطاف پذیری بدن بالا برود و خطر آسیب دیدگی و دردناک شدن عضلات از بین برود.

    مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه توصیه‌هایی برای پیشگیری از آسیب دیدگی بین ورزشکاران هم داشت و افزود: ورزشکاران تلاش کنند تا جایی که می‌توانند روی یک گروه از عضلات بدن تمرکز نکنند و فعالیت‌های ورزشی متنوعی را به منظور درگیر کردن تمام عضلات بدن انجام دهند.

    وی تصریح کرد: همچنین شناخت نقاط آسیب پذیر بدن هم کمک می‌کند تا ورزشکار با احتیاط بیشتری تمرینات خود را ادامه دهد. از سوی دیگر سوخت مورد نیاز بدن از جمله نوشیدن کافی مایعات بویژه آب، قبل، حین و بعد از تمرین نیز بسیار مهم است.

    خادمی یادآورشد: استفاده از تجهیزات ورزشی مناسبت، کفش‌ استاندارد، لباس مناسب و ... نیز در کاهش بروز آسیب دیدگی‌های ورزشی کمک می‌کند.

    وی اعلام کرد: اگر ورزشکاری حین ورزش دچار آسیب دیدگی ناگهانی، با درد شدید و ورم عضله شد، باید به مراکز درمانی مراجعه کند.

    مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی کرمانشاه در پایان تاکید کرد: همچنین درصورتی که ورزشکاری حین تمرین دچار آسیب دیدگی شد، باید تمرین خود را متوقف کند، چرا که ادامه تمرین ممکن است شدت آسیب دیدگی را افزایش دهد.

    کد خبر49914

    ارسال نظر

    منبع : www.ifsm.ir

    شایعترین آسیب‌های ورزشی کدامند؟

    هر چند امکان رخ دادن تمام آسیب‌ها هنگام ورزش وجود دارد، اما شناخت شایعترین آنها برای کمک به افزایش دوران حرفه‌ای ضروری است.

    جمعه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۰۰:۲۳

    دسته‌بندی: علم ورزش کد خبر: 93022616248

    منبع : نمایندگی هرمزگان

    شایعترین آسیب‌های ورزشی کدامند؟

    هر چند امکان رخ دادن تمام آسیب‌ها هنگام ورزش وجود دارد، اما شناخت شایعترین آنها برای کمک به افزایش دوران حرفه‌ای ضروری است.

    هر چند امکان رخ دادن تمام آسیب‌ها هنگام ورزش وجود دارد، اما شناخت شایعترین آنها برای کمک به افزایش دوران حرفه‌ای ضروری است.

    به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) منطقه خلیج فارس و به نقل از منز جورنال، مهم ترین آسیب هایی که ممکن است در حین ورزش به فرد وارد شود، آسیب غضروف های مفصلی، طوق چرخاننده، تاندون آشیل، همسترینگ، تاندون آرنج، کشاله ران و لیگامان صلیبی قدامی است که به هر یک می پردازیم.

    آسیب های در حین ورزش ممکن است برای هر ورزشکاری اتفاق بیفتد اما اغلب افراد پس از آن به سرعت بهبود می یابند، تنها در بعضی مواقع خطر این آسیب ها افزایش یافته و ماه ها تمرینات ورزشی را به عقب می اندازد یا از آن بدتر؛ ممکن است فرد هرگز به بهبودی کامل دست نیابد، پس بهترین قدم جلوگیری از آسیب در مرحله اول است.

    در ادامه نظر سه پزشک شامل آر الکساندر ریتون، جاناتان ال چنگ و تیم مک آدامز را در خصوص شایع ترین آسیب ها و بهترین راه پیشگیری از آن را می خوانیم.

    آسیب غضروف مفصلی

    این غضروف ها که بدون اصطکاک هستند در انتهای استخوان قرار دارند و به سختی باز سازی می شوند، وقتی یک بار دچار آسیب دیدگی شدند دیگر مثل روز اول نمی شوند، درمان ناقص می تواند منجر به ورم مفاصل و قفل شدن آن شود، بهترین روش پیشگیری کاهش وزن اضافی و نرمش روزانه است این تنها روش قابل اطمینان برای کاهش این آسیب دیدگی ست و همچنین برای پیشگیری از آن از مکمل های کندرویتین استفاده نکنید.

    آسیب طوق چرخاننده

    طوق چرخاننده ساختاری عضلانی-وتری در حول مفصل شانه است که به آن استحکام می بخشد.در حدود 50 درصد افراد بالای 65 سال به آسیب دیدگی در این ناحیه مبتلا هستند، که از نظر بسیاری از پزشکان از علایم پیری است. پارگی این مفصل هنگامی که با درد همراه باشد با فیزیوتراپی قابل درمان است. در مواردی ممکن است به عمل جراحی نیاز باشد که درصد موفقیت این عمل به نسبت بالاست برای پیشگیری از آن باید عضلات اطراف شانه را تقویت کرد.

    آسیب تاندون آشیل

    عمل جراحی و فیزیوتراپی هردو روش های موثری برای درمان این آسیب دیدگی ست، اگرچه این عمل نسبتا ساده است اما در برخی موارد فرد به طور کامل بهبود نمی یابد و ممکن است بهبودی شش تا نه ماه به طول بیانجامد. پیش گیری از این مورد بسیار دشوار اشت زیرا بسیاری از افرادی که از کشیدگی یا حتی پارگی تاندون آشیل رنج می برند هیچ علایمی ندارند. ژنتیک و میزان فعالیت فرد در این مورد بسیار مهم است. یوگا، دو و دوچرخه سواری در این مورد بسیار تاثیر گزار است.

    آسیب همسترینگ

    ماهیچه‌های همسترینگ شامل سه ماهیچه در ناحیه پشت اسخوان ران هستند که آسیب دیدگی از این ناحیه در ورزش هایی مثل فوتبال رایج است که اگر تشدید نشود خود به خود درمان خواهد شد. افراد معمولا بعد از دو یا سه هفته پس از درمان احساس بهتری پیدا می کنند اما باید برای بهبودی کامل تا شش ماه صبر کنند در غیر این صورت درمان تا یک سال طول می کشد. برای پیش گیری انجام حرکاتی که انعطاف پذیری بدن را افزایش می دهد بهترین روش، بخصوص برای افراد مسن است.

    آسیب تاندون آرنج

    پس از آسیب دیدگی در این ناحیه ممکن است به سرعت احساس بهبودی کنید اما بخش مهمی از روند بهبودی این تاندون این است که به تمرینات خود به آرامی بازگردید، پس به محض اینکه احساس بهبودی کردید، ورزش نکنید. یکی از راه های موثر در پیشگیری از آسیب تاندون آرنج این است که اجسام سنگین بلند و جابه جا نکنید، حرکات کششی ملایم هم می تواند به جلوگیری از آن کمک کند.

    آسیب در کشاله ران

    اگرچه این مورد آسیبی جدی برای تمام ورزش کاران نیست، اما هنگامی که این ناحیه آسیب می بیند ممکن است به دردی مزمن تبدیل شود، کلید پیشگیری از این خطر انجام حرکات مربوط به انعطاف پذیری است. با حرکات کششی برای ناحیه پا شروع کنید که می تواند خطر ابتلا به آن را کاهش دهد و نیز از حرکات دراز و نشست استفاده کنید.

    آسیب لیگامان صلیبی قدامی

    سالانه در حدود 200,000 نفر دچار آسیب در این ناحیه می شوند که 100,000 نفر از آنها عمل ترمیمی انجام می دهند. این عمل حدود شش ماه یا بیشتر فرد را از ورزش دور می کند و پس از عمل از هر 20 نفر یک نفر دچار پارگی در ناحیه ی دیگری می شوند افراد با لیگامان صلیبی قدامی عمل شده با خطر بیشتری برای آسیب زدن به دیگر زانوی خود مواجه هستند، حرکات کششی زانو ،پرس پا و تقویت عضلات ران می تواند از این آسیب جلوگیری کند.

    انتهای پیام

    نظرات

    شيما قاسمي ۱۳۹۳-۰۲-۲۶ ۱۱:۵۲

    بسيار خوب وعلمي نوشته شده ضمن اينکه ساده و روان است

    منبع : www.isna.ir

    میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
    مهدی 8 روز قبل
    4

    بچه ها کسی جواب رو میدونه ؟

    برای پاسخ کلیک کنید